Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BacoEnCindy
#1681771
Hallo,


Ik zou voor mijn Franse bull graag vissnacks bakken in de oven (Sardientjes/ansjovis)
Heeft er iemand hier ervaring mee?? Hoelang bak ik de visjes en moet ik de graat er uit halen?


High 5 van Baco! Hoop dat er iemand een antwoord heeft op de vragen!
Door Nynke
#1681849
bakken of drogen ??

Als je het gaat bakken, op hogere temperatuur dus, zou ik de graten eruit halen. Bij drogen, op maximaal 70 graden, kun je de kleine graatjes wel laten zitten. Ik ben wel bang dat het enorm gaat stinken in huis, als je in de oven droogt  :-X :-X

Ik zou sowieso magere vis drogen, dat gaat makkelijker dan vette. Vette vis is wel weer voedzamer  :)
Door *Natasja*
#1682082
Nynke F schreef: bakken of drogen ??

Als je het gaat bakken, op hogere temperatuur dus, zou ik de graten eruit halen. Bij drogen, op maximaal 70 graden, kun je de kleine graatjes wel laten zitten. Ik ben wel bang dat het enorm gaat stinken in huis, als je in de oven droogt  :-X :-X

Ik zou sowieso magere vis drogen, dat gaat makkelijker dan vette. Vette vis is wel weer voedzamer  :)
Ik heb laatst koolvisfilet in de droogmachine gedroogd, genoodzaakt in huis (normaal staattie in de garage, maar daar stonden dure fotografiespullen van mijn zwager  ;)). De stank viel mij echt enorm mee, terwijl het ook nog eens heel warm was buiten én in huis. Het ligt er misschien ook een beetje aan welke vis je droogt.
Door Jantina
#1682371
Oei, dit vind ik ook wel een idee! Hoe heb je die koolvis gedroogt? Gaat dat goed?  Valt het dan niet heel erg uit elkaar? Ik heb geen machine maar op hoeveel graden kan dat dan in de over in hoe lang? De over moet dan op een kiertje toch?
Door *Natasja*
#1682447
[quote="Jantina"]
Oei, dit vind ik ook wel een idee! Hoe heb je die koolvis gedroogt? Gaat dat goed?  Valt het dan niet heel erg uit elkaar? Ik heb geen machine maar op hoeveel graden kan dat dan in de over in hoe lang? De over moet dan op een kiertje toch?
[/quote]

Koolvisfilet is ideaal om te drogen! Je laat het eerst ontdooien (ik doe dat in een vergiet met een lekbak er onder, dan komt er al veel vocht uit), dan knijp je de stukken uit, er komt dan nog best veel vocht uit. Vervolgens trek je de stukken uit elkaar zodat je stukje krijgt van 2 milimeter dik (ongeveer) en een paar centimeter lang. Deze droog je in de oven op 50 graden, het is inderdaad raadzaam om in ieder geval regelmatig de ovendeur op een kier te zetten, zodat het vocht er uit kan.
Door Suzanne
#1682493
[quote="*Natasja*"]
Koolvisfilet is ideaal om te drogen! Je laat het eerst ontdooien (ik doe dat in een vergiet met een lekbak er onder, dan komt er al veel vocht uit), dan knijp je de stukken uit, er komt dan nog best veel vocht uit. Vervolgens trek je de stukken uit elkaar zodat je stukje krijgt van 2 milimeter dik (ongeveer) en een paar centimeter lang. Deze droog je in de oven op 50 graden, het is inderdaad raadzaam om in ieder geval regelmatig de ovendeur op een kier te zetten, zodat het vocht er uit kan.
[/quote]

??  ;-))
Echt, isse dat so simpel ook met vis?
Thanks ;-)
3 x raden wat er morgen op mijn boodschappenlijstje staat!

(Gebruik je dit als beloningssnackjes, dus hap slik weg, of is dit meer "kauwmateriaal"?)

Suzanne
Door *Natasja*
#1682496
[quote="Suzanne"]
??  ;-))
Echt, isse dat so simpel ook met vis?
Thanks ;-)
3 x raden wat er morgen op mijn boodschappenlijstje staat!

(Gebruik je dit als beloningssnackjes, dus hap slik weg, of is dit meer "kauwmateriaal"?)

Suzanne
[/quote]

Beiden  :biggrin2:

Beau doet aan hap-slik-weg, Benthe kauwt er langdurig op  :P
Door *Natasja*
#1705979
[quote="lauraV"]
als de vis nog ietsjes bevroren is is het makkelijker in plakjes te snijden  ;)
[/quote]

Koolvisfilet hoef je niet in plakjes te snijden, die trek je zo in stukjes uit elkaar als het ontdooid is  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door