Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evie
#1679973
Ik heb vorige week bij mijn poelier kippenruggen gehaald. Dit was de 1e keer dat hij dit had. Hij vroeg of hij de vellen erbij mocht doen. Ik heb eigenlijk gewoon ja gezegd. Maar is dit wel goed voor ze. Daarbij vond ik ook deze botjes. Maar mag ik deze ook geven?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1679980
hier eten ze dat ook gewoon op (botten) , wel wat spiervlees bij doen.
vwb de vellen , hier voer ik die niet zo veel (haal ze er liever af) want anders worden de dames te fatsig
Door 202Spots
#1680017
Ik neem aan dat de botjes kale kippen poten zijn?
Dan kan die kan je gewoon geven, mmaar er moet wel wat spiervlees of pens of zo bij.
De losse vellen zou ik zelf niet geven extra geven, het vel wat op de kip zit is meestal genoeg.
En als er van de grote kwabben vet in de kip zit, dan haal ik dat er af.
Door tanja82
#1680153
Ik wist niet dat je het vel niet mag geven.
Ik laat dat er altijd opzitten.
Onze Kyra eet het gewoon op en wat vet mag ze nog wel hebben haha
Door Evie
#1680155
Nadia schreef: Je kunt de vellen wel drogen! (als er geen vet op zit) heb je mooie beloningen!
Oh dat vind ik wel een goed idee!! Er zit nagenoeg geen vet op. Maar hoe doe ik dat in de oven?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1680683
tanja82 schreef: Ik wist niet dat je het vel niet mag geven.
Ik laat dat er altijd opzitten.
Onze Kyra eet het gewoon op en wat vet mag ze nog wel hebben haha
Kjell krijgt kip en eend ook altijd gewoon met vel en vet, is geen probleem hoor.  :)
Ik ga alleen geen extra losse vellen of vetfrutsels toevoegen, die gooi ik weg.
Als het vast zit aan het vlees gaat het gewoon mee naar binnen.
Door Bien
#1681393
als je dat vel geeft zit er dan om te ontlasting zo'n vliesje??
mijn honden hadden dat nl. na eendenek, kan dat kloppen?
dat is dus normaal?
Laatst gewijzigd door Bien op wo 14 jul 2010, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1681852
Ons Elftal schreef: Er wordt altijd gewaarschuwd om geen enkele ribben te geven, maar kan dit dan wel?
ja hoor, dit kan een barfhond goed doorkauwen  :) :) mits je er maar vlees bij geeft  :) :)
Door Ons Elftal
#1681970
Maar het gaat er toch om dat ze het niet in één keer naar binnen werken en er in stikken?

Ik maal zelf de botten, maar één van onze honden heeft nogal last van tandplak. Ik ben er hard over aan het denken om haar toch hele botten te gaan geven en ben me nu dus aan het inlezen (bottendocument).
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1681977
Ons Elftal schreef: Maar het gaat er toch om dat ze het niet in één keer naar binnen werken en er in stikken?

Ik maal zelf de botten, maar één van onze honden heeft nogal last van tandplak. Ik ben er hard over aan het denken om haar toch hele botten te gaan geven en ben me nu dus aan het inlezen (bottendocument).
volgens mij is het probleem met harde botten zoals ribben die niet gekauwd zijn dat ze deels boven het maagzuur blijven en dus niet goed verteren.
Zo'n klein kippenbot zal daar wel onder raken.
maar dit kan ook een klok en klepel verhaal zijn en dus onzin ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door