Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1681802
Misschien een stomme vraag...nu de bloedresultaten binnen zijn van het eerste bloedonderzoek voor allergie bij ons Nena weten we dat ze reageert op vlo,stof en "mengeling van" gras.
De mengeling van gras in de ergste mate, kort daarop stof en minder vlo.
We zijn vandaag begonnen met de puur "pollen" aangezien 4 van de vijf zaken die  in hun grasmengeling zat ook in de puur "pollen" verwerkt zit dus we hopen toch goede resultaten te kunnen bereiken met dit product.  Ze is ook getest op een mengeling kruidachtigen maar daar had ze geen reactie...
Nu wou ik net eten uitleggen voor haar en kwam plots bij de volgende vraag uit: kan ik haar nu beter geen pens meer geven?  Ik kom op die redenering uit omdat een pens een maag is van een grasetende liefhebber en je er toch nog resten in vind...of is dat nu een domme redenering.
Ik ga er maar vanuit dat het eten van gras voor Nena niet echt heel goed is ...terwijl ze dat zo graag doet :D

Mensen die nog tips hebben voor een grasallergie, zaken die ik kan gaan geven om haar te helpen?  Is een verergering van de klachten altijd aanwezig bij het geven van de puur pollen of kan dit meevallen.  Ze heeft nog niet zo lang geleden al een reinigingskuur gehad ( de naam ontsnapt me)...
En als ze nu plots meer jeuk krijgt kan ik dan gewoon de puur jeuk ook geven?
Ik zou het liefst niet meteen naar de DA moeten rennen omdat ze bvb heftig reageert...ze blijft maar aandringen op het geven van hypoallergene brok omdat ze daar zoveel goede ervaringen mee heeft gehad...  Ik heb haar al denk ik 7 keer afgewezen en toch blijft ze volhouden om ons te proberen overhalen.
Ik weet dat er geen probleem is met de voeding want toen het zo sneeuwde en vroor had Nena nul komma nul problemen op dezelfde voeding die ze nu nog krijgt. En eliminatiedieet is ook al achter de rug.

Nog een vraag over Efavet 660...dit is ons door iemand doorgegeven om het eens na te lezen.  Lijkt dit iets nuttig bij grasallergie volgens jullie
#1681847
Ik kom net nog op een vraag uit  :-[  Nena heeft last van de allergie in de vorm van jeuk maar ook in de vorm van enorme rode en jeukende oren.  Binnen in het oor staat het ook vochtig.. en heel vaak komt er ook vuil tevoorschijn...  Er is gekeken achter mijten en gist en er is een héél enkel gist gevonden waarvoor ze een oorspray meekreeg
Is puur oor hiervoor een oplossing?  Of iets anders om die oren proper - droog te houden?
Haar oren behandelen is niet zo eenvoudig...er is al zo vaak mee gerommeld dat ze ons liever uit de buurt houdt  ;D
Gebruikersavatar
Door choopy
#1682122
Met puur pollen heb ik goede ervaringen.
Tot en met vorig jaar kreeg Darky vanaf maart t/m augustus elke maand een anti-jeuk prik.
Totdat ik er op dit forum achter kwam dat het weleens een pollen allergie kon zijn.
In maart gestart en nu nog elke 3 weken herhalen en hij heeft totaal geen jeuk gehad. Zijn kont is mooi in het vacht, want daar had hij vooral jeuk. Zomers had hij altijd een hele kale kont.

Ik weet niet of pens geven schadelijk is, Darky krijgt het nog wel en ondervind er geen hinder van.

Let wel op met puur pollen, het kan in het begin even wat heftiger zijn dan voorheen. Ik heb daar niks tegen gegeven, zodat ik ook goed kon observeren of puur pollen goed werkte.

Succes!
Door lianneke
#1682272
Gebruik ook Puur pollen voor onze leonberger, een week of 6 maar kan nog niet echt verbetering zien. Hij heeft ook een reinigingskuur (drainage compositum) gehad en het vreemde is dat ik toen het idee had dat de jeuk minder was.
Puur oor gebruik tie ook, eerst een kuur, nu een keer per week een druppel in de flappers. Werkt perfect. Heeft nooit meer vieze oren.

Lianne

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1686678
Hier zo´n zelfde verhaal, ik wilde zelf de vraag gaan stellen, maar ik lift even met deze vraag mee.

Baiko had deze winter ook geen last van jeuk, nu het warmer wordt is het weer terug. Jeuk tussen de achterpoten, oksels en oren vies. Gisteren schrok ik, ik zag een hele rode, bijna bloedende plek onder zijn oksel, van het krabben.

Het voer is inderdaad ook hier hetzelfde als afgelopen winter, op kleine aanpassingen, maar die heeft hij daarvoor ook al gehad en toen ging het goed.
Ik heb ook altijd al gedacht dat hij reageerde op pens, eerst runderpens geprobeerd en nu lamspens, maar ik denk toch dat ik dat even achterwege laat.

Vorig jaar was het ook deze tijd dat hij meer klachten had dan daarvoor, in de winter toen ik overstapte naar barf was het zelfs helemaal verdwenen na een aantal weken.

Dus ik dacht ook aan invloeden van buitenaf.
Door irmaa
#1686698
lianneland schreef: Gebruik ook Puur pollen voor onze leonberger, een week of 6 maar kan nog niet echt verbetering zien. Hij heeft ook een reinigingskuur (drainage compositum) gehad en het vreemde is dat ik toen het idee had dat de jeuk minder was.
Puur oor gebruik tie ook, eerst een kuur, nu een keer per week een druppel in de flappers. Werkt perfect. Heeft nooit meer vieze oren.

Lianne

Afbeelding
Ja hoor ik heb er ook zo eentje: vanaf dat ze een jaar was;  van af  april, mei  tot ongeveer oktober: jeuk, slechte vacht enz enz.. je kent het hele riedeltje wel.
Op carnibest overgegaan  en barf.. al een enorme verbetering.
Na een jaar  twijfels of ze toch niet ook een schildklierprobleem heeft...  eerste testen: geen afwijkingen  na weer een  jaar: echt wel  een slecht werkende schildklier. (lees de artikelen van dr. Dodds http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 694.0.html
maar eens na
De jeuk  nam  daarbij af na toedienen van medicatie voor de schildklier... maar de klachten waren niet helemaal weg. nu heb ik haar ook op Puur Allergie staan, moet zeggen dat het behoorlijk goed helpt bij haar. Ze komt goed de zomer door sinds 2 jaar..
Op het ogenblik wel weer vieze oren, na jaren behoorlijk schoon (  de eerste jaren echt een ramp... )
Nu even  weer op surolan, maar ga straks weer over op puur oor, dat heeft ze eerder gehad en hielp toen wel goed om het schoon te houden.
het blijft gewoon  kijken en uitvinden waar ze het goed opdoen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door