Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door petra1717
#1681324
Hallo,

Ik geef mijn katten elke dag rauw vlees bijvoorbeeld van bibi en barf. Ook geef ik vaak botten van bijvoorbeeld eennek en kippennek. Kuikens gaan er bij 1 kat ook goed in. De katten willen het alleen het vlees/bot op een theedoek hebben zodat het vlees niet weg glijdt. Ik heb namelijk laminaat.
Als ik er geen theedoek onderleg dan neemt 1 van de 2 katten het mee door het hele huis heen naar de deurmat. Niet zo'n succes.We gebruiken de theedoeken niet voor ons zelf meer natuurlijk vanzelfsprekend.

Ik vind de theedoeken zelf niet zo geslaagd. Ik spoel het uit en was de theedoeken apart. Het stinkt en ik vind het eigenlijk niet hygiënisch om de theedoeken te wassen in de wasmachine.

Wie heeft er een ander idee?

Dank alvast.

Groeten,

Petra
Laatst gewijzigd door petra1717 op wo 14 jul 2010, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fem fatale
#1681502
Ik heb placemats voor de bakjes kvv (dus bakje met kvv op placemat) en de prooi geef ik in een plastic emmer. Ik ga grote plastic voorraaddozen oid kopen, want die emmer past wel voor een kitten, maar als volwassen katten passen ze daar niet meer in.
Door flin
#1681534
fem fatale schreef: Ik heb placemats voor de bakjes kvv (dus bakje met kvv op placemat) en de prooi geef ik in een plastic emmer. Ik ga grote oid kopen, want die emmer past wel voor een kitten, maar als volwassen katten passen ze daar niet meer in.
misschien een grote lage instap kattenbak, oid?
't lijkt mij ook een mooi idee,

ze vreten hier van 'n zeiltje, en hebben er geen problemen mee, maar 's niet altijd handig schoonmaken....
Door Too
#1681551
Hier staat de gladde keukenvloer in combinatie met vleesbotjes ook garant voor slepen, ze vinden glad echt niet fijn
ze hebben dus van die kleine gastendoekjes om op te eten maar badstof is nog minder ideaal dan theedoek  ;)

Ik spoel de doekjes goed uit, spaar ze op en dan gaat t eens in de zoveel tijd met de vaatdoeken op 90graden
Door fem fatale
#1681561
Dan zou ik wel met kap nemen.

De ervaring hier is dat niet veel dingen te hoog zijn als er iets lekkers inligt, maar dat hoe hoger iets is, hoe minder spatten je hebt op je muur. Ik las wel ergens dat je het doodschudden bij de katten kunt afleren, maar dat is hier niet het grootste probleem, Plien en Kai doen het nauwelijks. Maar fretten moeten een kwartier doodschudden voor ze kunnen eten, dus die hebben een vierkant tonnetje op de zijkant, dan kan er nog maar aan één kant troep uit.
Je moet natuurlijk wel even kijken dat de bewuste plastic bak niet heel glad is aan de binnenkant, als ze geen grip hebben, dan gaan ze alsnog ergens anders eten.

Mijn moeder vond het wel raar. Die kwam gister grofvuil buiten zetten terwijl ik op mijn werk was, keek daarna nog even naar de kittens en belde mij op "Plien zit in de grote emmer met muizen, hoort dat?"
Door flin
#1681582
fem fatale schreef: Dan zou ik wel met kap nemen.

De ervaring hier is dat niet veel dingen te hoog zijn als er iets lekkers inligt, maar dat hoe hoger iets is, hoe minder spatten je hebt op je muur. Ik las wel ergens dat je het doodschudden bij de katten kunt afleren, maar dat is hier niet het grootste probleem, Plien en Kai doen het nauwelijks. Maar fretten moeten een kwartier doodschudden voor ze kunnen eten, dus die hebben een vierkant tonnetje op de zijkant, dan kan er nog maar aan één kant troep uit.
Je moet natuurlijk wel even kijken dat de bewuste plastic bak niet heel glad is aan de binnenkant, als ze geen grip hebben, dan gaan ze alsnog ergens anders eten.

Mijn moeder vond het wel raar. Die kwam gister grofvuil buiten zetten terwijl ik op mijn werk was, keek daarna nog even naar de kittens en belde mij op "Plien zit in de grote emmer met muizen, hoort dat?"

:D ;D ;D ;D

opmerkelijk zo'n moeder... ;) ;D
Door fem fatale
#1681590
Ik geloof dat ze bang was dat Plien er niet meer uit zou kunnen, Plien is echt een heel tenger klein poesje, zelfs voor een kitten. Die muizen kent ze wel, de fretten hebben wel eens bij mijn ouders gelogeerd, en dan krijgen ze ook gewoon muizen mee. En bovendien was ze heel tevreden over hoe goed Plien aangekomen is sinds ze prooi eet, de vorige keren dat ze Plien was, at die nog geen prooi, maar kvv, en was ze echt heel erg mager, maar sinds ze prooi eet, is ze mooi op gewicht. (Ik zou willen dat het door de prooi komt, maar ik vermoed eigenlijk meer dat ze zich beter voelde en daardoor prooi kon eten).
Door Jacoba
#1682683
Ik gebruik badhanddoeken en theedoeken. Wat erop en eraan blijft zitten pulk ik er af en dan gaat het gewoon de wasmaschine in op 60 graden.
Op deze temperatuur gaan alle bacteriën dood, en ik ben echt wel hygiënisch wat dat betreft. Kan geen kwaad  ;). Het idee alleen lijkt misschien niet zo heel fris. Persoonlijk vind ik dit juist fijner en hygiënischer dan een placemat of wat dan ook wat je af moet vegen. Heb hierbij dan toch zoiets van: je 'smeert' het allemaal uit.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1682700
Ot en Sien hebben eigen vreetkleedjes, een soort stoffen placemats. Om de week stop ik ze in de wasmachine, met mn beddengoed. Ik leef nog steeds.
Door Jacoba
#1682726
koekje schreef: Ot en Sien hebben eigen vreetkleedjes, een soort stoffen placemats. Om de week stop ik ze in de wasmachine, met mn beddengoed. Ik leef nog steeds.
Dat bedoel ik. Kan geen kwaad :).
Door beesteboelmona
#1682950
Hier krijgen ze alles uit een schaaltje.
Ik heb van die stenen vla/soep schaaltjes van de ikea dat gaat prima.
Ze morsen niet en eten netjes boven het bakje.
Na gebruik gaan ze de vaatwasser in en hup weer de kast in.
Het zijn dezelfde schaaltjes als die wij gebruiken en we leven nog steeds.
Dus als je stenen vla/soep schaaltjes in normaal vormaat hebt kan dat prima hoor. (dus niet die waar 2 lepels vla inpassen maar die grotere waar 3 soeplepels soep inpassen minimaal)
Door Eranthe
#1685246
Hier eet mijn kater zijn prooidieren op de keukenvloer op. Ik heb vinyl liggen, dus de vlekken zijn na de tijd met een sopje gauw weer weg te halen. Ik barricadeer wel een gedeelte van de keuken; op de andere helft staan al mijn honden afgunstig toe te kijken en weten zeker dat die kat niet spoort. Vooraf goochelt hij ongeveer een half uur met zijn prooi(en) en daarna eet hij ze pas op.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1686686
Ik heb ook voor hond en kat handdoeken waar ze van eten. De kat eet altijd van het handdoekje. Hond eet alleen van de handdoek als hij binnen eet. Daar heb ik trouwens twee handdoeken voor aan elkaar genaaid. Werkt perfect, ik was ze ook samen met de andere handdoeken op minimaal 60 graden.(schud ze wel eerst uit) Niks mis mee, dacht ik.
Door ibbi
#1687744
sommige eten hier op een dienblad van Ikea, die zijn heel goedkoop en hebben een licht-ruw oppervlakte, werkt heel goed.
anderen eten liever van een kleedje, daar gebruiken we oude keukenhanddoekjes voor.
die gaan om de dag , met dit warme weer iedere avond, in de was met de dweiltjes en handdoeken, de wasmachine staat toch iedere dag aan in dit gezin.
Teigetje sleept z'n kuikens daarentegen 't liefst de hele badkamer door  ;D  en eet daarom ... in de badkamer  ;)
de bibi eten ze in keurige schaaltjes natuurlijk  ::)
Door miik
#1687824
Ik heb de kleinste maat draadbench staan, daar eet Sien in.
Ik vind het grote voordeel dat de honden er niet bij kunnen. En als ze klaar is haal ik er een doekje door en is het weer schoon.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door