Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door simone 2
#400083
Hallo,

Ik heb op dit forum aardig wat gelezen over de zin en onzin over het ontwormen van honden. Maar omdat 1 van mijn honden diarree had en ze nog wel eens wat van het land eten (mest e.d.) heb ik toch beide honden de halfjaarlijkse wormkuur gegeven. De hond die voor die tijd geen diarree heeft gehad heeft het door de wormkuur helaas gekregen. Deze hond heeft suikerziekte en krijgt carnibest diabetesvoer. De andere hond krijgt in zo'n geval rijst met gekookte kip waardoor de diarree zo over is. Voor de hond met suiker gaat dit helaas niet op omdat die zijn normale voer moet krijgen. Wie heeft ervaring met diarree na een wormkuur en kan mij vertellen hoelang het meestal duurt voordat het over is. En heeft versvoer invloed op de duur van diarree?

alvast bedankt voor de reacties.

groetjes, Simone
Door Femke
#400117
simone 2 schreef: Hallo,

Ik heb op dit forum aardig wat gelezen over de zin en onzin over het ontwormen van honden. Maar omdat 1 van mijn honden diarree had en ze nog wel eens wat van het land eten (mest e.d.) heb ik toch beide honden de halfjaarlijkse wormkuur gegeven. De hond die voor die tijd geen diarree heeft gehad heeft het door de wormkuur helaas gekregen. Deze hond heeft suikerziekte en krijgt carnibest diabetesvoer. De andere hond krijgt in zo'n geval rijst met gekookte kip waardoor de diarree zo over is. Voor de hond met suiker gaat dit helaas niet op omdat die zijn normale voer moet krijgen. Wie heeft ervaring met diarree na een wormkuur en kan mij vertellen hoelang het meestal duurt voordat het over is. En heeft versvoer invloed op de duur van diarree?

alvast bedankt voor de reacties.

groetjes, Simone
het is op zich niet raar als je hond diarree krijgt na een wormkuur: je stopt rommel in het lichaam, en dat gaat er vervolgens alles aan doen om die rommel eruit te krijgen, met diarree als gevolg.

Ik zou niet aan het eten gaan sleutelen: geef je hond een paar dagen okugest en probiotica. Eventueel nog wat groene leem erbij en dan moet hij binnen een dag of 2 weer de oude zijn hoor!
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1680385
Mijn hond heeft vorige week woensdag een wormtablet van de dierenarts gekregen. Vanmorgen ineens diarree. Spuitpoep.

Kan dat ook nog van de wormkuur komen? vandaag heeft ie alleen kipkarkas gekregen en kindigest.
Tussen de middag alleen kipkarkas gekregen en eind van de middag was zijn ontlasting wel iets steviger, maar ik durf hem geen volledige maaltijd te geven.

en hij heeft vanavond een rijstwafel gehad....
Door Sietie
#1680421
na 1 of 2 dagen is de diarree meestal wel weer over...Ik heb het alleen bij bepaalde ontwormmiddelen bij anderen geen last van diarree
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1680429
Het was al steviger, maar hij heeft wel eens vaker spuitpoep, dus ik weet ook niet of het door de wormkuur komt of door iets anders. Het is in ieder geval niet van een bepaald soort orgaan of spier, want dat was alle keren anders.
Door ~anna~
#1680455
fytomix/kruidenmix geven, het liefste al een paar dagen voor je middel het geeft, en ook een paar dagen daarna.
je kan fyto ook wekelijks geven, het is probiotica voor de hond.
Door Lizzy
#1680929
Het kan heel goed van de ontwormingskuur komen. Het heeft bij mijn pup gewoon 2 weken geduurd voordat haar ontlasting weer 100% OK was! Het is en blijft zooi. Waarom kreeg je hond ontwormingsmiddel? Had hij wormen?
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1681240
Onze dierenarts geeft die standaard gewoon mee. Hij heeft wel als pup heel veel wormen gehad, dat was o.a. voor mij de reden om vers te gaan geven. Omdat dit het dichst bij zijn natuur zit.

Hij is als pup al volgepompt met stronghold en ik had daar op een gegeven moment genoeg van. Zou het ook eigenlijk graag op een natuurlijke manier doen.

Ik dacht nu vorige week na die pil weer een worm te zien, dus ik vrees dat ie nog een keer een pil moet  :-\
Door inni
#1681320
Hier eentje die na een ontwormpil of een antivlooi en teken pipet steevast voor enkele weken aan de diarree ging (gaat?).
Door Lizzy
#1681326
Ik zou je zeker aanraden om eerst een mestonderzoek te doen en pas te ontwormen als er ook daadwerkelijk wormen zijn. Als er wormen zijn, dan weet je ook wat voor wormen en welk wormmiddel je dan het best kan gebruiken. Ik zou zeker voorlopig probiotica geven, om de darmen weer te boosten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door