Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ronja2010
#1681209
Sorry mensen maar ik kan het niet vinden. Kan ik een pup van 14 weken die wel al smuldier en carnibest eet en rodi etc een kippendrumstick geven? Ze heeft nog nooit echt iets met bot erin gegeten. Ik zal het wel moeten pletten neem ik aan? Ik geef haar nu dus vooral pens compleet en vlees compleet van smuldier. Er staat héél veel informatie op deze site maar deze kon ik dus niet vinden.
Door orinake
#1681213
Ronja2010 schreef: Sorry mensen maar ik kan het niet vinden. Kan ik een pup van 14 weken die wel al smuldier en carnibest eet en rodi etc een kippendrumstick geven? Ze heeft nog nooit echt iets met bot erin gegeten. Ik zal het wel moeten pletten neem ik aan? Ik geef haar nu dus vooral pens compleet en vlees compleet van smuldier. Er staat héél veel informatie op deze site maar deze kon ik dus niet vinden.
ik zou beginnen met een platgemept kippennekje, kipkarkasje of zo ...
Door Ronja2010
#1681229
Ja dat heb ik alleen niet. Ik ga in Aartswoud wonen en daar is een grote barf-winkel dus dan kan ik dat daar kopen. Alleen nu heb ik dus alleen die drumsticks. Kan ik dat ook bij een gewone slager krijgen?
Door Nadia
#1681233
Goed vasthouden, van te voren goed platslaan, dan moet het wel lukken..
Maar kip zit al in de kvv en voegt niks toe. Rij naar de visboer haal een paar sardientjes diepvries gooi ze in een bak water om te ontdooien en voer die!

Heeft je pup veel meer aan!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1681256
Kipdrumstick kan prima voor 14weken oud hondje.
Wel even platmeppen en opletten op ie goed kauwt.

Zoals als Nadia al zegt, echt veel (behalve de kauwbehoefte) voegt het niet toe aan het menu.
Vis zoals een sardientje is een goede optie, maar miss kun je ook wel aan kalkoenvlees, paardenvlees ofzo komen. Dat verrrijkt je menu wel  :)
Door Ronja2010
#1681278
Hee bedankt! Ik heb haar al vaker vis voorgezet, uit blik en gerookte makreel, vond ze niks. Maar ik blijf proberen want inderdaad is vis echt wel een toevoeging. Het is wel grappig, het is een hondje dat in de stal is opgegroeid met de koeien en ze houdt vooral heel erg veel van zuivelproducten! Gooi ik er gewoon wat karnemelk over.
Door Nadia
#1681291
gerookte makreel is ook helemaal niet goed!!  Slim hondje dat ze dat laat staan! Het 'vlees' is veels te zout geworden. En geef je dan ook de graten mee?? Deze zijn te hard/scherp geworden door de verhitting.

En vis uit blik is ook niet vers he. zit ook troep bij in.
Door Ronja2010
#1681325
Oeps nee dat wist ik niet dat dat niet goed is! Nou ik heb de drumstick helemaal geplet en ze vindt het heerlijk! Ik weet wel dat het bijna hetzelfde is als smuldier maar dit is verser. Ja ik bedoelde Bob Bakker, he wat een raar idee, hij slacht op bestelling. Hij heeft een hele bestellijst staan dus ik dacht? Ik las ook dat hij alles diepgevroren heeft? Nou ja, het is geloof ik heel dichtbij waar ik ga wonen dus ik zie wel. Ik vind het wel een beetje moeilijk aangezien ik zelf levenslang vegetariër ben en erg van alle diertjes hou, ik heb ook konijnen. Misschien ga ik wel gewoon voor smuldier etc, vind ik al best dapper van mezelf (sta vier keer per dag te kokken!). Maar goed, ik vind ook dat een dier een dier moet zijn. Bedankt voor alle reacties trouwens!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1681957
Ja Bob Bakker heeft mooi spul!
Maar wel heel 'rauw' spul, dus alles heel in een zak en zelf oververpakken.
Das wel even wennen, maarja dat kun je ook gewoon rustig opbouwen voor jezelf  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door