Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#168066
Nephilim schreef: zopas een interessant artikel gevonden over DHA dat tot slimmere, beter trainbare puppy’s zou leiden:

http://www.hondenportaal.be/portaalsite ... ad&order=0

Dit zal zeker interessant zijn voor iedereen die bezig is met kweken van honden.

Groeten,
Stig
Ik denk dat de enige die er echt beter van Eukanuba is.
ze hebben deze promo's op alle voeders van hun die iets schijnen te bewerkstelligen.
Ik als fokker die vers voert heeft er niets aan mijn honden krijgen alles al op de meest natuurlijke manier binnen en hebben geen toevoegingen nodig.

Het zuigelingen verhaal is ook leuk, verbazend dat niet iedere moeder haar baby volstopt met dat spul, we willen namelijk ook allemaal een einstein .

Ik vind het ook heel lomp gebracht....geef dit voer en je hoeft er bijna niets meer voor te doen met trainen je hond snapt alles in 1 keer ::)
#168071
Ach, de meeste van ons hier op Barfplaats geven hun hond standaard lijnzaadolie of visolie. Want het zit standaard in het KVV verwerkt (in vele - niet alle) en de zelf samenstellers vullen het dieet ook aan met omega 3 vetzuren. Dat is dan ook de reden dat versfokkers al jaren van die fijne, lieve en goede puppies hebben natuurlijk ;)!

Met andere woorden: een heel interessant en waardevol artikel alleen hebben wij Jeukenumaarniet nodig om onze pups van deze vetzuren te voorzien...

Ik ga deze wel even uit de bieb halen want dan kan er verder over gediscssieerd worden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 17 sep 2004, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#168074
Eigenlijk is het godsgeklaagd dat Eukanuba nu met zo'n persbericht naar buiten komt.

Feitelijk zeggen ze hiermee voor de oplettende lezer dat ze honden dus jarenlang een essentieel onderdeel van hun voeding hebben onthouden.

Maar ja, dat wisten de vers voerders allang.
Door Francisca
#168077
Mika is groot geworden met Jeukenumaar. :-X Ik heb toch echt niet gemerkt dat hij slimmer was dan mijn twee vorige Cairns. ::)
Alsof het aan de brok ligt dat een pup goed luistert. :-X
#168080
Nou, ik geloof eerlijk gezegd wel dat je slimmere puppies zou kunnen krijgen wanneer ze omega 3 vetzuren toegediend krijgen. Soortgelijke onderzoeken worden natuurlijk ook bij (adhd) kinderen gedaan met soortgelijke uitkomsten. En zo zijn gevangenen minder agressief wanneer ze multivitamines toegediend krijgen.

Ik vind dat dus wel aannemelijk. Ik hoop nu alleen dat de laboratorium puppies (op wie ze dit hebben uitgetest) een beetje een fatsoenlijk leven hebben gehad......

En ik ben blij dat wij al jaren voor lopen op de zogenaamde ontdekkingen van deze fabriek.

Waar ik alleen wel mijn zorgen over hebt: wat zal nu weer de volgende stof zijn die de brokhonden al jaren ontberen? En wanneer komen ze daar mee op de proppen? Geloof mij maar, ze komen er in ieder geval pas mee als ze een oplossing hebben gevonden voor "hoe krijgen we dit in onze brok gepropt?". Want geloof mij ook maar als ik zeg dat het niet eenvoudig is om lijnzaadolie (in grote hoeveelheden) toe te voegen aan een brok terwijl lijnzaadolie niet verhit mag worden. Ze hebben dus wel even over dit procede na moeten denken.
#168098
Lizzy schreef: Nou, ik geloof eerlijk gezegd wel dat je slimmere puppies zou kunnen krijgen wanneer ze omega 3 vetzuren toegediend krijgen. Soortgelijke onderzoeken worden natuurlijk ook bij (adhd) kinderen gedaan met soortgelijke uitkomsten. En zo zijn gevangenen minder agressief wanneer ze multivitamines toegediend krijgen.

Ik vind dat dus wel aannemelijk. Ik hoop nu alleen dat de laboratorium puppies (op wie ze dit hebben uitgetest) een beetje een fatsoenlijk leven hebben gehad......

En ik ben blij dat wij al jaren voor lopen op de zogenaamde ontdekkingen van deze fabriek.

Waar ik alleen wel mijn zorgen over hebt: wat zal nu weer de volgende stof zijn die de brokhonden al jaren ontberen? En wanneer komen ze daar mee op de proppen? Geloof mij maar, ze komen er in ieder geval pas mee als ze een oplossing hebben gevonden voor "hoe krijgen we dit in onze brok gepropt?". Want geloof mij ook maar als ik zeg dat het niet eenvoudig is om lijnzaadolie (in grote hoeveelheden) toe te voegen aan een brok terwijl lijnzaadolie niet verhit mag worden. Ze hebben dus wel even over dit procede na moeten denken.
Ze hebben het wel over lijnzaad en niet lijnzaadolie. Ik denk dat daar een groot verschil zit, zo'n poeiertje bak je natuurlijk gewoon mee.

Tjonge jonge, ik vroeg me al wel af hoe onze twee jongsten van die bijdehandjes geworden waren. NU weten we het LOL
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door