Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1676275
Al 2 dagen heeft mijn schatje niet gegeten. Dat is niets voor hem. Zijn bakje is altijd in no time leeg. Nu dus niet. Gisteren nam hij 1 hapje en dat hapje kwam er in 5 min. weer uit. En dan blijft hij bij zijn bakje staan, zodat niemand anders het opeet. Want zo is ie dan ook weer wel. Vanmorgen de DA gebeld waar ik om 12.15 uur terecht kon. Ik had weinig zin om zo het weekend in te gaan. Hij braakte af en toe water met slijm. Dus ik dacht gelijk aan een maag/darm infectie. Antibiotica, 10 dagen , een maagzuurremmer  voor 14 dagen, een injektie anti braakmiddel, en nog een voedingssuplement. Hij ligt nu op de koelste plek in huis: de gang. Ik hoop dat mijn ventje snel weer de oude Saray is.
Laatst gewijzigd door *Lia* op di 13 jul 2010, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1676312
vanaalst schreef: hij heeft nogal wat gekregen!!!
hoop dat het mooie manneke snel opknapt!!

Ja, ik schrok van de doosjes die ik mee kreeg. Zijn "broek" en die is best flink bij een Sheltie reu, heb ik van dunne prut ontdaan. De med: Diarsanyl, 2 x daags 1 streepje.  Zitac-vet 100 mg. 3 x daags 1/2 tablet ged. 14 dagen. 10 tablet Stomorgyl. 1 x daags (10 dagen) Hij ligt nog steeds rustig in de gang. Arm ventje
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1676377
vanaalst schreef: ach de ziel..
gaf je nou kvv of barf, want zitac dat remt het maagzuur..

Beide, maar het is de bedoeling dat het maagzuur minder opspeelt. Ik ben niet echt blij met al deze middelen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1680276
Nog steeds ruk met Saray. AB-kuur Stomorgyl (10 dagen) Dairsanyl (2 x daags 1 streepje) en Zitac-vet (3 x daags 1/2 tabletje). Gisteren zijn prakje binnen gehouden en ja hoor, zonet kotst hij het gehele zooitje weer uit op de enige mat die buiten ligt. Bedankt Saray, want een ander plekkie is er niet. Wel dus. Hij heeft geen verhoging of koorts. Heeft het eten in no time weggewerkt. Pffffffffff, wat moet ik hiermee aan ?
#1680732
Ruk zeg :-\  Dat diarsanyl heb ik nog nooit iets bijzonders zien doen :-\  Als het een virusje is zal de ab ook niet veel doen. In zulke gevallen begin ik altijd met wat okugest en geef daarnaast sanapron (probiotica). Laatste keer bracht zilverwater hier ook uitkomst, dat deed meer dan die bult prut die ik van de da meekreeg. Een dagje vasten zal even wat rust van binnen brengen, je moet maar zo zien, het wordt er niet voor niks weer uitgewerkt.  :-\  Daarna wat licht spul zoals wat yoghurt, eventueel met geprakt banaantje en de dag daarna pas weer gewoon eten en dan echt met beetjes tegelijk, verdeel het gerust over 6x per dag. Sterkte met het ventje :-*
#1680923
Angelique schreef: Ruk zeg :-\  Dat diarsanyl heb ik nog nooit iets bijzonders zien doen :-\  Als het een virusje is zal de ab ook niet veel doen. In zulke gevallen begin ik altijd met wat okugest en geef daarnaast sanapron (probiotica). Laatste keer bracht zilverwater hier ook uitkomst, dat deed meer dan die bult prut die ik van de da meekreeg. Een dagje vasten zal even wat rust van binnen brengen, je moet maar zo zien, het wordt er niet voor niks weer uitgewerkt.  :-\  Daarna wat licht spul zoals wat yoghurt, eventueel met geprakt banaantje en de dag daarna pas weer gewoon eten en dan echt met beetjes tegelijk, verdeel het gerust over 6x per dag. Sterkte met het ventje :-*
Zo zou ik het exact ook doen. Even laten vasten (1 a 2 dagen) en daarna yoghurt met wat banaan geven. En Okugest. En zilverwater. Ik hoop dat hij gauw opknapt Lia!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door