Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1680635
Ben weer eens aan het stoeien met een nieuw menu voor mijn doezen. De reu mag iets meer want hij was wel erg slank. De 3 teven doen het prima. Ze wegen zo'n 15-16 kg( 300 gr/dag ) en de reu mag 22 kg wegen( 440 gr/dag)

Verdeling is als volgt:
40 % vleesbot
35 % spiervlees
15 % orgaan
10 % vis

dan ziet het als volgt uit voor de teven:                    Voor de reu:
ma:140 gr lamstaart + 210 wildmix                           205 gr lamstaart + 300 gr wildmix
di:  140 gr kipkarkas + 50 gr runderhart                   205 gr kipkarkas + 80 gr runderhart
wo: 140 gr krokoribs + 210 gr struis                         205 gr krokoribs + 300 gr struis
do: 140 gr kipkarkas+ 50 gr kalkoenmaag                205 gr kipkarkas + 80 gr kalkoenmaag
vr: 210 gr haringkopjes + 210 gr rund                      450 gr kvv vis compleet ivm niet verdragen vis
za: 140 gr geitenrib + 50 gr konijnnennier                205 gr geitenrib+ 80 gr konijnennier
zo: 140 gr kipkarkas + 160 gr pens                           205 gr kipkarkas + 230 gr pens

Verder heb ik ook nog hertenvlees en paardenvlees die ik dan in de week erop geef ipv bijv wildmix en struis.
Uiteraard ontbreekt een af en toe eitje niet en ze krijgen iedere dag een beetje gedroogde zeewier.

Ben erg benieuwd naar reacties!!!
Laatst gewijzigd door Doezengek op di 13 jul 2010, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#1680646
jaloersssssss

Ziet er goed uit Diana!!! Mooi zoveel afwisselig!
Ik heb niks nageteld, geloof wel dat je het goed uitgerekend hebt.

Nóg mooier zou zijn wanneer je van 3x kipkarkas naar 1x zou gaan en dan ipv die 2x bijv wat eend en parelhoen geven. Dan heb je een nóg mooiere afwisseling en ben ik nóg meer jaloers op je ;) :P ;D
Maar zoals hij nu is, is hij ook al goed hoor ;) :)
#1680666
Ik was er al bang voor dat je voor nóg meer variatie een extra vriezer zou moeten aanschaffen.
Nou Diana, dat is helemaal niet nodig hoor! Op deze manier zijn jouw hondjes ook heel gelukkig en eten ze ook heel gezond!!

Tja...ik weet ook hoe je er aan komt, maar toch heb ik minder variatie hoor :-[ En niet omdat ik vriesruimtegebrek heb....eerder een overschot :-X :-[ ::)
#1680689
Mag ik toch even zeiken ::)

Ik vind je bot% iets laag. Ik zou er 5% bijdoen en dan 5% van de vlees afhalen. Of zorg je dat je je 10% vis in 50/50 bot/vlees deelt. Ik weet niet hoe je rekend. Ik reken vis ook appart, maar zorg dan dat ze EN bot (graat en vlees ervan krijgen). Als je de vis alleen koppen voert is je bot % te hoog. Dus dat moet je zelf even bekijken. Kan best zijn dat je het prima verdeeld.

Dan je orgaan mix.. Ik mis lever?? Maag heeft niet zo veel toegevoegde waarde (niet zoveel als hart/lever/nier). Daarnaast voer je hart even veel als nier. Probeer een beetje verdeling te maken zoals een prooidier dat ook heeft. Lever is groter dan nier. Kijk dat je nier 3% van je totale menu voert (63gram voor de teven) (92 gram voor de reu) uiteraard afronden ;)
Lever voer je iets meer dan nier (tussen 3-5%) (ik zou dan 100 gram voor de teven en 130 voor de reu) zoiets. De rest kun je dan opvullen met hart en evt beetje maag.

Voer je geen groente? Je voert geen prooi, dus groente is ergens wel van belang voor ruwvezel.

Je variatie is prima!! 10 diersoorten of zowat.. Ach, als straks je lam (oid) op is. Kun je eend gaan voeren.. Zo blijf je mooi wisselen..!
#1680696
Moet je wat zien hierboven me ::).....een klein jaar geleden was het 'vraag dit', 'vraag dat', 'twijfel twijfel'...Schat je bent een wijsneusje geworden die ook nog eens gelijk krijgt :-*

Jip Diana, ik ga met die wijsneus mee, je moet indd nog wat lever erbij gooien....haha of past dat ook niet meer in de vriezer :D :P

Nadia, als ze 40% bot voerd en daarnaast 10% zalmkop, dan heeft ze toch haar 50% vleesbot :P
#1680703
[quote="Nadia"]
Hahaha.. Sorry hoor. Ben pietlutje precies! :-[
Zo kan het idd ook, 10% alleen kop voeren (haringkop staat volgens mij int menu)
De reu krijgt een mix. dan liggen de % iets anders.. Maar wel in orde!
[/quote]

Meen je dat nou echt?  :P :D

Dus je gaat wel accoord met de niet helemaal kloppende percentages van de reu....oei oei, weet je het echt zeker? :D ::) ;D
Schat ik plaag je maar he ;) :-*
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door