Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Janine74
#1680082
Hallo allemaa!

Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag.
Over 4 weken krijgen wij een boxerpup,hij krijgt nu bij de fokker brokjes,maar
ik wil graag kvv gaan voeren,nu lees ik veel goede dingen over lotgering,wil daar
gaan bestellen,maar welke moet ik kiezen?Totaalvoer of totaal lam rijst,of een andere?
ik geloof dat er in een krat 1 soort zit,is dat genoeg,of moet ik afwisselen met bijv.smuldier of een
andere kvv??
Door Linda.
#1680103
Er zit 18 kg in 1 krat en dat is van 1 smaak.
Ik zou ook verschillende smaken voeren maar ook verschillende merken.
Ik geeft zelf ook Lotgering(maar mijn honden zijn al 3 en 6 jaar) maar daarbij ook nog Haaks barf, Smuldier en Shaweca.
Het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat er in de Lotgering zit en of het echt wel compleet is mede daarom wissel ik af in merken(en vooral ook diersoorten)
Ze zijn er hier wel gek op.

Succes met je pup
Door lightning
#1680125
ja wat linda zegt er zit 1 smaak in 1 krat maar volgens mij kan je ook als je niet veel vriezer ruimte hebt vragen of ze verschilende smaken in 1 krat doen. bijvoorbeeld 2 smaken? dan heb je bij elkaar toch een volle krat maar 2 smaken ik zou het vragen/mailen.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1680145
Heb mijn nu 14 maanden oude lab op advies van een ervaren fokker grootgebracht met Energique. Ze deed het er geweldig op.
Superfit en prachtige vacht.
Na 10 maand overgestapt op Lotgering. Het voer ziet er super uit, ruikt goed. Helaas na ong 2 maanden hond uit vacht, dor en vaal. Huidschilfers en oorontsteking.
Nu weer een maand Energique plus 2x per week Smuldier en ze ziet er weer uit als eerst.
Het kan toeval zijn geweest, maar m'n nu 16 weken oude pup kreeg vanaf het begin Lotgering. Ze deed het wel aardig maar niet zoals ik graag zou willen zien.
Ook zij krijgt nu Energique en Smuldier en ook zij doet het nu veel beter. Groeit beter en ook haar vacht glanst nu veel meer.
Persoonlijk vind ik Lotgering er veel beter uitzien. Puur vlees. Maar ben toch weer terug.

Vorige week HD en ED foto's laten maken van de oudste en ook dat ziet er heel goed uit.
Door bloemetje
#1680579
[quote="lightning"]
angelique wat komt lotgering dan te kort als het niet compleet is?
[/quote]

Lotgering gebruikt geen premix, dat is 1. Premix is een vitaminemix die de meeste kvv's wel bevatten zodat je zeker weet dat je pup alles binnen zal krijgen. Want KVV is meestal kip kip en rund en rund. Je mist dat zeker geen voedingsstoffen.
Punt 2 is dat we helemaal niet zeker weten of dit voer compleet is. Meneer geeft niet prijs wat zijn percentages zijn (dat doen er wel meer daar niet van). Bovendien zijn er hier meer honden geweest die het er niet goed op deden (waaronder die van mij).

Ik koos voor mijn pup dus een andere KVV die al langer goed bekend staat. Bijvoorbeeld een Carnibest of Energique.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1680587
[quote="lightning"]
angelique wat komt lotgering dan te kort als het niet compleet is?
[/quote]

Als ik een barfmenu zou maken wat bestaat uit rund, rund en misschien wat kip, dan zou iedereen unaniem verklaren dat mijn menu veel te karig is om er goed op op te groeien c.q. langdurig te geven. Een kvv met dezelfde samenstelling krijgt dan van mij hetzelfde predikaat. Met in deze nog de kanttekening dat ik toch wel erg vaak lees dat het erg vet is, wat door een aantal mensen als voordeel gezien wordt omdat ze dan niet zoveel hoeven te geven, maar wat naar mijn mening dan nog eerder voor tekorten zou zorgen omdat de hond te weinig nuttige nutriënten binnen krijgt. Voor een pup vind ik dit spul dus om structureel te geven helemaal nono, net als Kivo trouwens, maar dat terzijde.
Door lightning
#1680695
even hoor of ik het goed begrijp (omdat ik zelf ook lotgering geef) lotgering heeft meerdere smaken toch ook in 1 soort kip en rund en lam? nee wat er precies in zit geeft hij inderdaad niet prijs wat op zich wel jammer is... aangezien het hier goed gaat op de lotgering... ik zelf vind het niet vet maar dat even terzijde.

maar veel mensen geven toch maar 1 soort kvv? bijvoorbeeld energique nr 4 heb je dan wel meerdere diersoorten naar binnen?

ik vraag het alleen maar om te weten hoe of wat ;)
#1680728
[quote="lightning"]
maar veel mensen geven toch maar 1 soort kvv? bijvoorbeeld energique nr 4 heb je dan wel meerdere diersoorten naar binnen?
[/quote]

Nee daar zitten ook niet meerdere diersoorten in, maar als er een premix (vitaminen, mineralen) toegevoegd is,
compenseert dat dus het gebrek aan afwisseling in diersoorten.  :)
Gebruikersavatar
Door Janine74
#1680800
mmm,begin nu wel te twijfelen...

energique is een goede kvv,zo te lezen,is het dan beter de pup helemaal op energique te
zetten,of te combineren met bijv,smuldier,bijv.s morgens smuldier en s avonds energique?

Wil ook graag gedeeltelijk barfen,af en toe een kippenekje,hartjes ,geen karkassen,misschien later,eerst
maar beetje wennen aan de nekken ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door