Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe voor jij?

'S morgens
Geen stemmen
0%
'S avonds
22
52%
'S morgens en 'S avonds
13
31%
anders (graag uitleg)
7
17%
Door Sabien84
#1679939
Ik lees verschillende berichten dus ik denk ik vraag het even in een poll

De vraag zecht genoeg denk ik.

Wij hebben 2 kleine hondjes (4 en 6 kilo) Als ik porties moet maken om 2 keer per dag te voeren moet ik echt hele kleine porties maken. Maar omdat ik ook lees dat er mensen zijn die maar 1 keer per dag voeren, leek me dat voor mij een aantrekkelijke optie. Maar ik weet niet zeker of dat wel het beste is...

Zou ik ook BARF in 1 portie kunnen geven en het kvv in 2 porties?
Door Lizzy
#1679942
Ik voer 1 keer per dag, ergens tussen 12 en 20 uur.

Ik zou sowieso 1 keer per dag voeren, als ik jou was. Twee keer zo'n klein friemeltje eten geven (en krijgen) lijkt me niks.
Door Lizzy
#1679944
bloemetje schreef: Ik voer zelf in 2x maar mijn hondjes zijn groter dan de jouwe en eten wel meer! Ik zou dus lekker in 1x doen.
Mijn hondjes zijn weer groter dan de jouwe en eten nog veel meer :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1679945
hier voer ik 2x per dag , ze wegen 6kilo en 7,9 kilo , s`morgens 2 kippennekjes en sàvonds de rest van t menu
s`morgens voer ik eigelijk omdat Noa anders rond 12.00 zich misselijk gaat voelen en gaat spugen
(met deze warme dagen eten ze overigens sàvonds minder )

kleine porties vind ik hier geen probleem , je bent ff langer bezig met proportioneren waarna het  tot 4 maanden makkelijk te geven is ( dus...duurt ff maar dan heb je ook wat ;))
Laatst gewijzigd door lauraV op di 13 jul 2010, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1679948
Hier 1x per dag, s'avonds na alle activiteiten.
Alleen puppemans eet nu nog 3x per dag.
Om meerdere redenen handig hier:
- ze hebben altijd na het eten een verzadigd gevoel
- ik sta niet 2x 6 bakken te vullen in de keuken
- ze zeuren overdag nooit
- ik hoef niet bang te zijn dat ze met volle maag iets moeten doen
- mocht ik wat vergeten zijn eruit te halen s'avonds, kan dat s'ochtends ook nog prima  :biggrin2:
Door Souris
#1679949
Ik voer ook maar één keer per dag, tussen wanneer ik thuis kom en naar bed ga. Dus tussen 17.00 en 23.00.
Reden dat ik maar 1 keer voer (we hebben een grote en een kleine hond) is omdat de grote hond van hap-slik-weg principe is dus wel grotere porties "moet" voeren en als ik twee keer zou voeren voor de kleine hond wel twee erg kleine bakjes krijg, ze overdag actief zijn en ik idd niet bang hoef te zijn dat ze iets doen met volle maag, bovendien vind ik het gewoon erg makkelijk zo!
We zijn begonnen met KVV,  gemalen vlees passeert sneller de maag, toen deed ik wel eens twee keer voor de grote hond.
Laatst gewijzigd door Souris op di 13 jul 2010, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1679952
's ochtends na de wandeling krijgt Kjell groentenmix met een eitje, plonsje yoghurt of een visje.
's avonds (op wisselende tijden) krijgt ie dan vleesbot en spiervlees of orgaan.

Als ik de groentenmix er 's avonds bij doe eet ie 't niet op, maar 's ochtends gaat 't er wel goed in vandaar dat ik het zo doe.
Door Evie
#1679958
Hier ook 2x per dag. Dit met name ook omdat er een pup loopt die 2x per dag moet eten. 1 hond van 17 kilo en de pup 21 kilo. 's Avonds haal ik uit en dan weeg ik 's ochtends af wat ze die dag in totaal beiden moeten eten. Hiervan krijgen ze de helft en wat ik over heb stop ik weer in de vriezer voor de volgende keer. Ze hebben dan bij beide maaltijden zowel vleesbot/spiervlees of orgaan (of allebei). Groente geef ik er meestal in de ochtend bij.
Dit werkt hier goed.
Door **Jolanda**
#1680013
Hier ook maar 1x per dag, meestal tussen 20.00u en 0.200u...
Ik vind dit veeeel makkelijker, de honden zeuren niet zo om eten omdat ze een verzadigd gevoel hebben. Voer ik meerdere keren per dag hebben ze dat verzadigde gevoel niet zo en jatten dan vlees wat ligt te ontdooien voor de volgende keer...met 1x per dag doen ze dat dus niet.
Ik doe het ook ivm de kinderen, Duster verdedigd zijn eten nog al en wilt wel eens grommen als de kinderen in de buurt zijn (ondanks dat hij in een afgesloten bench zit) en mijn BC teef eet niet als de kinderen aan het spelen en gillen zijn. Om hen dus in alle rust te laten eten krijgen ze hun voer dus ook alleen als de kids in bed liggen. Uitzondering is als ik vlees vergeten ben uit te leggen, dan krijgen ze het smorgens maar dan wel alle 3 buiten ipv ieder op hun eigen plekje.
Door mysmoothcollies
#1680020
Hoi, nog 2x per dag met een hond van bijna 23 en 1 van 25 kg. Ik denk er wel over om naar 1x per dag te gaan maar durf niet zo heel goed eigenlijk. Bang dat er iets mis gaat.  :-[ Ik voer KVV en af en toe BARF.
Door tanja82
#1680156
Kyra krijgt ook maar een keer per dag.
Meestal rond een uur of 17:00(als we thuis zijn)anders later of eerder.

Waarom geven jullie zo laat het eten als ik vragen mag
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door