Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Migudu
#1679185
Wat een stressdag...!
Clover (Maine Coon, 1.5 jaar) begon vanochtend te braken en normaal schrik ik daar niet van, maar nu wel, omdat het zo afschuwelijk stonk.
Naar de da, intussen had hij nog een keer zo veel overgegeven.
Mocht er tussendoor, omdat ik aardig over de zeik was.
Hij heeft koorts, 40.1.
Verder heeft de da zijn buik goed bevoeld en hij wil een echo laten maken voor de zekerheid.
Dus hij bellen...alles en iedereen gesloten of met vakantie. Toen wilde hij mij doorverwijzen naar Utrecht, maar je weet nooit hoe lang dat weer gaat duren.
Nu heb ik zelf gebeld en ga vanavond om 7 uur naar DHZ Amsterdam, daar hebben ze echo apparatuur.
De fokker van de kat gaat met mij mee, daar ben ik heel blij om...
Nu ligt Clover languit, hij heeft wel wat gedronken en vooralsnog zit dat er nog in. De da denkt aan een verstopping of infectie.

Groetjes,
Gerda
Door Borke
#1679187
Wat een toestand Gerda, ik hoop dat het allemaal mee zal vallen!
Fijn dat de fokker met je mee gaat, twee weten meer dan 1!
Zelf heb ik ook 10 jaar Maine Coons gefokt, maar wat jij beschrijft daar heb ik geen ervaring mee.
Door Migudu
#1679540
Clover is vanavond met spoed geopereerd, ze zagen op de echo dat zijn darm niet goed bewoog, door iets wat er vast inzat.
Een verharde haarbal....
Hij is intussen weer wakker, en blijft 1 of 2 nachtjes in de kliniek...
Wat een dag.....

Gerda
Door Daphne&Jayden
#1679594
Dat is schrikken, ben heel mijn leven al met katten opgegroeid, maar heb daar nog nooit van gehoord. Wat goed van je, dat je zo oplettend was en zo snel reageerde!  :)
Heel veel beterschap en sterkte met je schat!  :bigarmhug:
Door Migudu
#1679599
Je schijnt twee type katten te hebben, katten die de haarallen uitbraken, en katten die de haarballen uitpoepen.
Nu terugdenkend...Clover braakt bijna nooit. Hij is dus een van die katten die de boel weer inslikt, bang om te braken.
Als hij dan een keer over zijn nek gaat, dan gaat dat met zo veel lawaai gepaard, hij kan het gewoon heel slecht.
En nu is dat ding dus vast komen te zitten, en ik ben zo godsblij dat ik naar mijn instinct heb geluisterd!!!

Groetjes,
Gerda
Door Daphne&Jayden
#1679609
Migudu schreef: Je schijnt twee type katten te hebben, katten die de haarallen uitbraken, en katten die de haarballen uitpoepen.
Nu terugdenkend...Clover braakt bijna nooit. Hij is dus een van die katten die de boel weer inslikt, bang om te braken.
Als hij dan een keer over zijn nek gaat, dan gaat dat met zo veel lawaai gepaard, hij kan het gewoon heel slecht.
En nu is dat ding dus vast komen te zitten, en ik ben zo godsblij dat ik naar mijn instinct heb geluisterd!!!

Groetjes,
Gerda
Kan me goed voorstellen dat je blij bent!!!

Krijg je nu een middel of tips om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd?
Door Migudu
#1679613
Ik heb van mede liefhebbers al meerdere tips gegeven.
Anti-haarbalpasta (hij is de enige van onze 4 katten die dat weigert) nou, dan maar onder dwang.
Iso-gel hoorde ik ook voorbijkomen..een ander soort laxeerproduct. Ik ga het allemaal nog overleggen.

Groetjes,
Gerda
Door flin
#1679637
sjeemug!

da's schrikken! en goed gehandeld, by de weg!

  een regelmatige lik gewone roomboter wil ook nog wel n's helpen, tegen dit soort 'grappen'
Door Daphne&Jayden
#1679782
Migudu schreef: Ik heb van mede liefhebbers al meerdere tips gegeven.
Anti-haarbalpasta (hij is de enige van onze 4 katten die dat weigert) nou, dan maar onder dwang.
Iso-gel hoorde ik ook voorbijkomen..een ander soort laxeerproduct. Ik ga het allemaal nog overleggen.

Groetjes,
Gerda
He jeetje...das dan ook balen. Mijn tante gaf vroeger idd ook roomboter bij haar langharige katten. Mijn moeder trouwens ook, toen was er nog geen anti-haarbalpasta. Bij hun katten werkte het wel, dus mss is dat idd ook nog een optie. Lastig hoor! Succes ermee! En anders buikmassage, als hij het toe laat?

Even off topic: Je hebt hem wel een hele leuke naam gegeven!  ;)
Door Migudu
#1679798
Daphne&Jayden schreef: Even off topic: Je hebt hem wel een hele leuke naam gegeven!  ;)
Dankjewel! Hij komt uit een nest met het Metallica thema. Zijn volledige naam is: Oakenshield's non leaf clover.

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#1679801
Kleine update: Hij is de nacht goed doorgekomen. Heeft wel verhoging, dat moet nu eerst weggaan.
Heeft nog niet gegeten, maar zit koninklijk en alert om zich heen te kijken...Ik mis hem, maar hij is nu in goede handen.

Groetjes,
Gerda
Door Borke
#1679805
Migudu schreef: Dankjewel! Hij komt uit een nest met het Metallica thema. Zijn volledige naam is: Oakenshield's non leaf clover.

Groetjes,
Gerda
Ah van Gregor  :biggrin2:
Weet Gregor hier van af, bel hem anders eens voor advies.
Je hebt een kat van een goede fokker, dus 'gebruik' die dan ook  :)

Darmproblemen komen bij katten vaker voor, ook gerelateerd aan haarballen.
Heb je al kattengras staan, dat werkt minstens zo goed als die haarbalpasta en dat eten ze meestal spontaan zelf wel op.

Groetjes,

Astrid
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door