Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evie
#1677944
Hallo

Joy is teruggezet met calcium door groeipijn en ze zit zodoende nu op 20% bot. Ik gaf haar 4,5% maar vond haar iets te schraal worden en ze was bijna niet gegroeid in gewicht. Slechts 600 gram in een week. Is op zich denk ik ook wel te verklaren door minder calcium en meer groente. Ik heb het nu verhoogd naar 5% maar ik keek gewoon een beetje vreemd naar haar. Op de weegschaal en ja hoor, ze is in 4 dagen 200 gram afgevallen. Ze eet gewoon goed dus daar ligt het niet aan.

Wat is nu wijsheid om te doen? Ze loopt goed m.u.v. in de ochtend uit de bench komen. Ze krijgt 2x visolie per dag. Zou ik nu het botpercentage omhoog moeten doen of juist haar totale percentage omhoog brengen naar 6% ofzo?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

groetjes Evie
Door Mevroi Kruim
#1677947
Ik zou meer gaan voeren en de hoeveelheid groente verminderen. Van groente groeien ze niet, daarvoor hebben ze toch meer spiervlees nodig, en orgaan.
Is vastgesteld dat het echt groeipijn is en geen ander botprobleem?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1677948
Hoe oud is Joy?
Hoelang geef je nu het aangepaste dieet met 20% bot?
Afvallen voor een pup klinkt niet zoals het hoort.
Maar ergens moet er toch wel een oorzaak te vinden zijn lijkt me.
Door Evie
#1677951
Joy is nu 5,5 maand. Ze krijgt nu 20% bot sinds een week denk ik. Nee afvallen hoort er in mijn optiek ook niet bij.
Mevroi Kruim schreef: Ik zou meer gaan voeren en de hoeveelheid groente verminderen. Van groente groeien ze niet, daarvoor hebben ze toch meer spiervlees nodig, en orgaan.
Is vastgesteld dat het echt groeipijn is en geen ander botprobleem?
Ja er zijn foto's gemaakt om vast te stellen dat er niets anders speelde en hier is groeipijn bij vastgesteld. De dierenarts wilde haar eigenlijk op een goede brok zetten  ???
Maar dat vond ik niet zo'n goed idee. Dus na overleg bij da en hier krijgt ze dan minder bot.
Door Lizzy
#1678205
Evie schreef: Hallo

Joy is teruggezet met calcium door groeipijn en ze zit zodoende nu op 20% bot. Ik gaf haar 4,5% maar vond haar iets te schraal worden en ze was bijna niet gegroeid in gewicht. Slechts 600 gram in een week. Is op zich denk ik ook wel te verklaren door minder calcium en meer groente. Ik heb het nu verhoogd naar 5% maar ik keek gewoon een beetje vreemd naar haar. Op de weegschaal en ja hoor, ze is in 4 dagen 200 gram afgevallen. Ze eet gewoon goed dus daar ligt het niet aan.

Wat is nu wijsheid om te doen? Ze loopt goed m.u.v. in de ochtend uit de bench komen. Ze krijgt 2x visolie per dag. Zou ik nu het botpercentage omhoog moeten doen of juist haar totale percentage omhoog brengen naar 6% ofzo?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

groetjes Evie
Je kunt gewoon van alles wat je nu voert meer gaan voeren. Dus ja, ik zou haar totale hoeveelheid omhoog brengen naar 6%. En dan bijv. wat extra sardientjes (heel/rauw) gaan geven.
Door cathrien
#1678283
Ik ben het met Lizzy eens. Mijn puppykopers heb ik de richtlijn van de 5- 7 maanden ongeveer 4 tot 6% voeding te geven van hun lichaamsgewicht.

Voer geef ik naar behoeft en voer met m'n ogen en handen. Je moet de ribben kunnen voelen als je met je handen het zacht indrukt.

Succes Cathrien.
Door Evie
#1678333
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Ik zal haar nu op 6% zetten en kijken hoe dat gaat.
Ik zal nog even kijken dat ik haar menu even kan laten zien ter beoordeling.

groetjes Evie
Door Lizzy
#1678637
ulla schreef: Lizzy, extra sardientjes voor de omega 3 ?
Ja, maar ook omdat ze nogal schraal is geworden en dus wat gewicht erbij moet. Aangezien sardien lekker vet is, levert dat ook wat calorieen. Niet dat ze nu te dik moet worden maar te dun lijkt me ook geen goed idee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door