Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1679296
2 weken geleden ben ik begonnen met Carnibest en in 2 dagen heb ik toen zijn brokken afgebouwd. Sinds donderdag krijgt hij er ook eendennek bij om te oefenen. Eigenlijk gaat het heel goed, hij kauwt goed en zijn (weinige) poep ziet er nu gezond uit. Met brokken kreeg hij van rennen, zwemmen of na jachthondentraining altijd diaree. Nu is hij wel erg sloom na het eten, hij lijkt verzadigd, dat ben ik nog niet gewend. Ik wil komende week helemaal overstappen op Barf zodat we dat ook in Frankrijk op de camping kunnen geven.
Maar nu mijn vraag: Sinds we begonnen met Carnibest heeft hij uitslag en bulten in zijn liezen en oksels gekregen. Is dat van het ontgiften? Of wennen aan voeding? Herkend iemand dit?
De uitslag lijkt minder te worden, maar er is een grote onderhuidse bult overgebleven in zijn oksel ter grootte van een knikker. Hij drinkt erg weinig, vroeger met brokken juist heel veel.
Foto van Jimi is me nog niet gelukt. Maar het is een Weimaraner reu van 1 jaar en 3 maanden.

alvast bedankt voor tips/advies
#1679311
Hm, uitslag kan zeker door ontgiften komen, maar blijvende bulten word ik nooit zo blij van. Ik weet ook niet of je dat gelijk aan de CB moet toeschrijven, het kan van alles wezen. Wel iets waar ik zelf de da ff over zou raadplegen.
Weinig drinken is volstrekt normaal, brok bevat iets van 6% vocht en CB 70% dus dan hoef je niet zoveel bij te tanken.
#1680649
De bult was vandaag 2 keer zo groot geworden, zo groot als 2 duimen. Met angst en beven dus naar de DA. De dierenarts dacht dat het een ontsteking was agv een tekenbeet, er leek nog een soort angeltje in te zitten. Nu een weekje antibiotica (ben ik helemaal niet voor, maar ja) en dan moet het slinken. Anders wordt er een stukje uitgehaald en onderzocht.
Moet ik hem extra yoghurt of iets anders geven om zijn systeem op orde te houden tijdens antibiotica?
Tips voor goede probiotica?

groet, Mariëlle
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door