Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#1679195
Waarom wordt chlorella gegeven? Wat doet het precies? Om mee te beginnen: welke variant en in welke hoeveelheid? Het is mij aangeraden om te geven en in de zoekfunctie vind ik wel dat het bij bepaalde klachten ed aangeraden wordt, maar waarom ook als er geen klachten zijn? Wat is het voordeel? Mijn hond krijgt momenteel aardappel (leverpatient) als enige 'groente' en doet het hier goed op. Op overige groente reageert hij met darmklachten.
Door Lizzy
#1679197
Chlorella is eigenlijk niet echt een supplement. Ik noem het liever supervoedsel. Het barst van de vitamines, mineralen, vetzuren, etc. Meer over chlorella kun je hier lezen: http://www.chlorella-alg.com/. Je kunt zelfs gratis een e book downloaden. Overigens raad ik je wel aan, als je dit gaat geven, het langzaam op te bouwen. Dat voorkomt dat je hond misselijk wordt van het ontgiften.
Door Jantina
#1679227
En waar kan ik dit het beste kopen om te proberen?
In welke hoeveelheid/frequentie ga ik dit dan geven? Wat is het verschil tussen een beetje zeewier over het eten doen en chlorella geven?
Door Lizzy
#1679238
Jantina schreef: En waar kan ik dit het beste kopen om te proberen?
In welke hoeveelheid/frequentie ga ik dit dan geven? Wat is het verschil tussen een beetje zeewier over het eten doen en chlorella geven?
Ik denk dat je dan het best even de voedingsstoffen van zeewier en chlorella met elkaar kunt vergelijken. Hier staat wat meer over de voedingsstoffen in zeewier: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedi ... el/?id=990. Het bevat, in tegenstelling tot chlorella, jodium. Ik wissel chlorella, spirulina en zeewier gewoon af. Omdat ik er niet van houd om vooral 1 ding te geven.

Ze hadden chlorella bij het Kruidvat. Die was echt prima. Maar helaas, die is volgens mij uit productie genomen (grr >:(). Ik vind die van de Tuinen echt zooi. Die van Bloem is goed. En die je dus bij chlorella-alg.com besteld is goed. De poeder die je daar kunt bestellen is het goedkoopst.
Door Lizzy
#1791697
Drijver schreef: En die van Vital Green? Weet je toevallig of die goed is?
Ja, dat is firma Bloem en ik vind 'm prima (beetje duur).
Door mcSnurk
#1792196
chlorella kan wel heftige reakties geven, oa diarree. Zeker bij gevoelige darmen. Misschien is Spirulina ook een optie?
Door knabbelnoot
#1976488
gemmaa schreef: chlorella kan wel heftige reakties geven, oa diarree. Zeker bij gevoelige darmen. Misschien is Spirulina ook een optie?
Voor onze Jansse (straatbakkie  :biggrin2:) heb ik vitalgae chlorella gekocht. Poeder wel te begrijpen! Hij kon ook niet goed poepen; nu doe ik alweer 2 maanden een afgestreken theelepeltje chlorellapoeder door zijn bakkie voer en zie daar; het poepen gaat hem echt beter. Geen diarree, maar gewoon goed.
Poeder is makkelijk; hij proeft er volgens mij niks van...
Ik heb het van http://www.vitalgae.nl gekocht; 2 tientjes, doe je dus al bijna 2 maanden mee. Je ken het ook zelf gbruiken...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door