Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door linda1985
#1677422
Sinds donderdag avond loopt Jason mank... aan zn voorpootje(s) Ik wil zoiezo maandag meteen naar de dierenarts gaan, zou het groeipijn kunnen zijn?? Of is hij daar te jong voor? 3,5 maand is hij (van 23 maart 2010) Ik maak me wel zorgen... is er iets wat ik kan geven ter ondersteuning (natuurlijke basis) ik las bv over Doils olie en iets van VSM... Zoeizo eerst de DA afwachten wat die zegt maandag.....hopelijk weten jullie ook iets tips ed..
Het is trouwens een welsh springer spaniel, hij is vrij flink (bone) en hij krijgt kvv van Carnibest.
Door Lizzy
#1677847
Het kan groeipijn zijn maar de kans is net zo groot of groter dat het wat anders is. Maar dat is dus gewoon niet te zeggen, zo via een forum. Sterker nog, een DA kan het niet eens zeggen, zonder fatsoenlijke foto's te nemen. Ik raad je af om nu iets te geven tegen groeipijn. Eerst afwachten wat het oordeel van de DA is (die dat, nogmaals, niet kan bepalen zonder foto's) en dan pas handelen. Visolie kun je echter wel geven, dat kan geen kwaad. Wat je ook kunt geven is Traumeel of Arnica. Maar niet gaan behandelen tegen groeipijnen terwijl niet aangetoond is dat hij daar aan lijdt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1678227
Succes morgen,
Verder kan ik het alleen maar eens zijn met Lizzy. Heel vaak wordt gelijk gezegd groeipijn als een grotere hond kreupel loopt (ook door DA's). Maar o zo vaak heb ik gezien dat het maanden aanhield en dan toch iets anders was....Er is maar een manier om zekerheid te hebben en dat zijn foto's. Het is niet zeker of je daar de groeipijn op kunt zien, maar je kunt wel veel andere oorzaken uitsluiten.
Door toscak
#1678602
Kaio schreef: Succes morgen,
Verder kan ik het alleen maar eens zijn met Lizzy. Heel vaak wordt gelijk gezegd groeipijn als een grotere hond kreupel loopt (ook door DA's). Maar o zo vaak heb ik gezien dat het maanden aanhield en dan toch iets anders was....Er is maar een manier om zekerheid te hebben en dat zijn foto's. Het is niet zeker of je daar de groeipijn op kunt zien, maar je kunt wel veel andere oorzaken uitsluiten.
Inderdaad.... Ik heb tot nu toe maar 1 keer meegemaakt dat groeipijn echt groeipijn was, namelijk bij mijn eigen Labrador. Bij alle andere verhalen bleek het uiteindelijk toch ED  :(.
Ik heb ook foto's laten maken.
Door linda1985
#1679115
Even een update..

Net terug van de DA met Jason, ze denken toch aan groeipijn... hij reageerde op meerdere pootjes (bij zn ellebogen en achterpoten) daar gaf hij pijn aan met betasten. Heb nu pijnstillers meegekregen (Novacam) en natuurlijk zo veel mogelijk rust, evt minder voeren en misschien een minder rijk voer. Mocht het nu na een aantal dagen pijnstillers niet minder worden/verbeteren willen ze toch foto's gaan maken.
Hij krijgt nu voornamelijk Carnibest te eten, hebben jullie nog tips, op de Carnibest laten, of ander merk kvv gaan proberen? Evt iets bijgeven ter ondersteuning voor gewrichten??
Door lightning
#1679169
klinkt zo bekend allemaal. mijn border har als pup zijnde ook groeipijnen en heel erg zelfs ook in alle 4 de poten. ik ben gewoon het zelfde qua voor wezen geven enkelt wat minder. ben bij een hollistische dierenarts geweest en kreeg een soort glucosamine en truameel mee en visolie capsules. mijn eigen Da zei me dat ik maar gewoon alles moest gaan doen die constateerde eigenlijk gewoon pijn en wilde ook pijnstillers voorschrijven, voor de second opinion ben ik naar een hollistische DA geweest. ze heeft ook nog wat gedaan chiropractisch maar wat weet ik niet precies meer. met 8 maanden ongeveer kon hij alles weer was er weer vanaf
Door linda1985
#1679173
Weet je nog wel merk visolie? of maakt dit niet uit? Ik dacht zelf misschien aan Doils Joint maar weet niet of een pup deze mag hebben omdat het ook voor artrose is..
verder geef ik hem nu in ieder geval minder voeding, want het is gewoon al een hele flinke pup! Met veel bone.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door