Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1678713
Leeftijd: 10 weken
Gewicht: 9,5 kilo
Voeding: 5,6 kilo = 8,4% van haar lichaamsgewicht

maandag
360 gram kippenvleugels
185 gram orgaan (lever, nier, hart) van rund
185 gram lamspens
80 gram groente

dinsdag
360 gram konijnkarkas
350 gram spiervlees (geit, rund of kip)
80 gram groente + 1 ei

woensdag
360 gram zalmstreng zalmkop
185 gram orgaan (lever, nier, hart) van rund
185 gram lamspens
80 gram groente

donderdag
360 gram haaskarkas
350 gram spiervlees (geit, rund of kip)
80 gram groente + kwark

vrijdag
360 gram eendennek
185 gram orgaan (lever, nier, hart) van rund
185 gram lamspens
80 gram groente

zaterdag
360 gram kipkarkas
350 gram spiervlees (geit, rund of kip)
80 gram groente + 1 ei

zondag
360 gram zalmstreng
350 gram spiervlees (geit, rund of kip)
80 gram groente + (blikje) tonijn sardien/makreel
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op di 20 jul 2010, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1678820
Ik ga er vanuit dat je percentages kloppen.. Je afwisseling is goed!
Waarom voer je zo'n relatief kleine stukken pens?? Ik geef het altijd een keer in de week.. Deed ik toen Kain pup was ook.. Hebben ze een lekker grote lap om aan te trekken en te doen.. Als ze een deel ophebben kun je het wegpakken.

Je afwisseling is prima! 6 + vis tel ik geloof ik!
Het enige wat ik 'minder' vind is het gebruik van lever/nier van rund. Of is het bio? er zit best veel troep van afvalstoffen in..
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1678844
Mooie afwisseling!

Ik vroeg me idd hetzelfde af als Nadia, is het orgaan van rund biologisch?

Op zondag zie ik een blikje tonijn staan, ik zou dit niet meer dan eens in de maand geven omdat er in tonijn nogal wat kwik kan voorkomen.
Dan kun je miss beter gewoon een sardientje ofzo die dag geven.
Door Lizzy
#1678850
[quote="Nadia"]
Ik ga er vanuit dat je percentages kloppen.. Je afwisseling is goed!
Waarom voer je zo'n relatief kleine stukken pens?? Ik geef het altijd een keer in de week.. Deed ik toen Kain pup was ook.. Hebben ze een lekker grote lap om aan te trekken en te doen.. Als ze een deel ophebben kun je het wegpakken.

Je afwisseling is prima! 6 + vis tel ik geloof ik!
Het enige wat ik 'minder' vind is het gebruik van lever/nier van rund. Of is het bio? er zit best veel troep van afvalstoffen in..
[/quote]

Ik voer ook 3 keer in de week pens in kleine stukken. Ik vind 1 keer in de week pens geven net zo zinvol of zinloos als 3 keer in de week, daar mijn honden niet op pens kluiven maar het in 1 keer naar binnen slurpen. Al kokhalzend. Ze hebben genoeg andere dingen om hun tanden in te zetten.

Overigens zou ik ook geen tonijn voeren Mo. Tonijn bevat veel kwik. Als je al persee vis uit blik wilt geven, dan geef je beter zalm of makreel in water of sardien in water. Of olijfolie. Als het maar niet in soja of zonnebloemolie is.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1678871
[quote="Nadia"]
Ik ga er vanuit dat je percentages kloppen.. Je afwisseling is goed!
Waarom voer je zo'n relatief kleine stukken pens?? Ik geef het altijd een keer in de week.. Deed ik toen Kain pup was ook.. Hebben ze een lekker grote lap om aan te trekken en te doen.. Als ze een deel ophebben kun je het wegpakken.

Je afwisseling is prima! 6 + vis tel ik geloof ik!
Het enige wat ik 'minder' vind is het gebruik van lever/nier van rund. Of is het bio? er zit best veel troep van afvalstoffen in..
[/quote]

Dank voor je reactie.

Ik heb al een hond die pens naar binnen slokt en dan alles eruit gooit om het vervolgens een klein beetje te kauwen. Tot nu toe eet Julie keurig netjes en kauwt overal op en dat wil ik graag zo houden.

Ja het is lever en nier van rund en nee het is niet biologisch om de simpele reden dat ik het niet biologisch kan krijgen maar ik vind het wel noodzakelijk dat ze krijgen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1678872
[quote="May Linn"]
Mooie afwisseling!

Ik vroeg me idd hetzelfde af als Nadia, is het orgaan van rund biologisch?

Op zondag zie ik een blikje tonijn staan, ik zou dit niet meer dan eens in de maand geven omdat er in tonijn nogal wat kwik kan voorkomen.
Dan kun je miss beter gewoon een sardientje ofzo die dag geven.
[/quote]


Dank voor je tip over die tonijn. Dat wist ik niet. Ik wil gewoon nog een vissoort anders dan zalm geven maar heb geen adres voor sardien. Ik ga dus tonijn schrappen.

[quote="Lizzy"]
Overigens zou ik ook geen tonijn voeren Mo. Tonijn bevat veel kwik. Als je al persee vis uit blik wilt geven, dan geef je beter zalm of makreel in water of sardien in water. Of olijfolie. Als het maar niet in soja of zonnebloemolie is.
[/quote]

Dank je. Ik heb het al geschrapt.  :D Ik probeer aan verse sardien te komen (betaalbaar) en anders haal ik het uit een blikje.
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op ma 12 jul 2010, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1678876
Als je pasje hebt van makro, daar verkopen ze redelijk voordelig sardientjes.
Geloof iets van net onder de 3 euro de kilo.
Door Nadia
#1678889
Orgaan van kalkoen is ook vaak goed te doen..

Als ik Kain een penslap geeft probeert ie het ook in een keer naar binnen te werken.. Maar als je de lap groter houd moeten ze wel kauwen.. Desnoods ergens aan vastbinden.. het heeft zo'n mooi tandenborstel effect :)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1678891
[quote="May Linn"]
Als je pasje hebt van makro, daar verkopen ze redelijk voordelig sardientjes.
Geloof iets van net onder de 3 euro de kilo.
[/quote]


Ja heb ik en van de Sligro ook. Goeie tip! Ik haalde vroeger bij de Sligro weleens parelhoenkarkas maar die prijzen zijn zo exorbitant gestegen dat ik ermee gestopt ben dat te voeren.

[quote="Nadia"]
Orgaan van kalkoen is ook vaak goed te doen..

Als ik Kain een penslap geeft probeert ie het ook in een keer naar binnen te werken.. Maar als je de lap groter houd moeten ze wel kauwen.. Desnoods ergens aan vastbinden.. het heeft zo'n mooi tandenborstel effect :)
[/quote]

Ik weet niet waar ik orgaan kalkoen vandaan moet halen; ik koop trouwens alles zelf rechtstreeks bij de slachterij/slagerij. Omdat ik zelf "in het vlees" heb gezeten weet ik hoeveel ermee gerommeld wordt ;)

En wat betreft die pens: dan heb je mijn Rover nog nooit pens zien eten :o Nee we houden het lekker zo. Bovendien krijgt ze dagelijks vleesbotten die uitstekend als tandenborstel fungeren.
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op ma 12 jul 2010, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daphne&Jayden
#1678954
En de sardientjes zijn vanaf morgen in de aanbieding bij de Makro! Die uit de diepvries, 1 kilo 2,92 inclusief!  :)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1679137
[quote="Daphne&Jayden"]
En de sardientjes zijn vanaf morgen in de aanbieding bij de Makro! Die uit de diepvries, 1 kilo 2,92 inclusief!  :)
[/quote]


Kijk dat zijn nou tips waar je wat aan hebt! Denk je Daphne ;)
Door Daphne&Jayden
#1679602
[quote="Rovanna"]

Kijk dat zijn nou tips waar je wat aan hebt! Denk je Daphne ;)
[/quote]

Graag gedaan! En smakelijk eten voor die lieve kleine knappe meid!  ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1689223
[quote="Rovanna"]
Julie weet inmiddels wel raad met een zalmkop dus die komt i.p.v. de zalmstreng :D

Afbeelding
[/quote]

Wat een knappe meid zeg! :-*
Maar wordt het niet tijd voor weer wat spannende verhalen op je weblog?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door