Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1678382
Ik had boris net een zalmstaart+kop gegeven...hij begon er lekker aan.
Binnen een minuut meer dan 100 vliegen, volgens mij hadden ze elkaar gebeld, wat vreselijk goor zeg.

Ik ga hem dus alleen nog maar hapslikweg visjes geven want zo krijg ik gezeik met de buren!

Sardientjes dan maar? Of wat zijn nog meer kleine visjes?
#1678396
Haring? Is wel iets groter dan hap-slik-weg, maar het is zeker geen knaagwerk. Jayden vindt haring zelfs veel lekkerder dan sardientjes.  :)

En anders de zalm in stukken knippen en dan in porties geven? Start apart en de kop in 3en (ik halveer de zalmen altijd over de lengte, heb altijd enorme zalmen namelijk en anders wordt het minstens 3 dagen zalm eten) Pas het ene stuk geven als hij het ander op heeft, is niet echt knaagwerk meer dan, maar dan kan hij wel zalm eten. Ik doe hier ook wel eens hoor, ik heb echt de p*st aan vliegen en dan zeg ik het nog netjes  ;)
#1678455
Haha....dan hebben wij hier zeker hele stoere vliegen, ik heb hier een plafondventilar en daarnaast nog een staande (de staande staat zowat onder de plafondventilator voor extra circulatie), maar die vliegen willen niet wijken... >:( ;D
#1678799
Dat hadden wij afgelopen zaterdag ook. Baiko kreeg voor het eerst lamskop. Daar is hij natuurlij lang mee bezig geweest. Op den duur zelf wespen die rondzwermden. Hij werd er een beetje kwaad van. Dus naar binnen, deuren dicht en op zijn kleedje in de bijkeuken eten. Maar voor hem was de lol eraf. Hij kreeg de rest aangevuld met een stukje spiervlees.
De volgende dag weer de rest van de lamskop en hij is er 2½ uur mee zoet geweest, binnen, deuren dicht en geen last van de vliegen en wespen.

Ik baalde wel, want buiten eten is toch het aller-makkelijkst.

Maar Baiko was superblij met zijn lamskop.
#1678901
Idd zalm trekt wel veel vliegen aan, bij andere vis hebben we daar echt helemaal geen last van want dat is sneller op dan zalmgraat met kop. Ander vlees eigenlijk ook vrij weinig. En sja dat is nu eenmaal wat in de zomer gebeurd, ik zou mijn menu of gewoontes daar niet zo snel op aanpassen aan een beetje vliegen (oke ik heb dan ook geen buren.....)
#1679142
Gewoon binnen in de bench eten geven nu het zo warm is.
Het komt omdat hij nog voorzichtig en langzaam eet en dat gaat vanzelf wel sneller als hij ouder is.
Ik had het bij Borke als pup ook en nu eet hij altijd buiten en nooit problemen meer.
Wat wel helpt is vooraf tegels of gras waar hij eet nat maken, dan krijg je minder vliegen is mijn ervaring.
#1679426
Hier krijgen ze altijd al bijna alles binnen op een kleedje. dus dan heb je niet zo veel last van vliegen. Pens krijgen ze wel buiten. Met dat warme weer krijgen ze het wel wat kleiner.. Dan is het nog sneller op. Maar hier in de stad valt het dan met het aantal aanvliegende vliegen wel mee. Ik denk dat dat anders is wanneer je meer " buiten" woont. bij bos of weilanden.
#1679485
Vis trekt veel vliegen aan. Je weet echt niet waar die allemaal zo snel weg kunnen komen. Maar ook als je een kip oid slacht is het verschrikkelijk. Als je alles aan kant hebt zijn ze wel weer allemaal verdwenen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door