Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Henny V.
#1678087
Welke kvv is glutenvrij ???

Ik ben op zoek naar een kvv zonder gluten voor een hond met glutenallergie
Laatst gewijzigd door Henny V. op zo 11 jul 2010, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bien
#1678120
www.natudog.nl  en haaksbarf

maar als je zoekt op kvv zonder graan met de zoekfunctie vind je er nog meer succes
Door mysmoothcollies
#1678140
Er zijn er meer, maar als je hond echt geen granen kan hebben, dan zou ik ook beesten voeren die geen granen eten. Anders loop je altijd wel de kans op een graantje hier of daar. Tinlobarfmenu is ook nog een nieuwkomer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1678156
[quote="mysmoothcollies"]
Er zijn er meer, maar als je hond echt geen granen kan hebben, dan zou ik ook beesten voeren die geen granen eten. Anders loop je altijd wel de kans op een graantje hier of daar. Tinlobarfmenu is ook nog een nieuwkomer.
[/quote]

Dan wordt de spoeling wel dun ben ik bang :-\  Hoewel je wel gelijk hebt aangezien het wel meer gebeurd dat men toch een graantje vind in de kvv, zij het uit een kip of een rund, of een schaap of een eend, whatever :-\
100% veilig is het volgens mij alleen als je zelf alle ingrediënten kunt inspecteren op achtergebleven granen.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1678157
[quote="*loes*"]
smuldier heeft een glutenvrij variant, gewoon bij de super
[/quote]

let wel op, deze bevat wel mais en  lijnzaadolie, hier reageren sommige honden nogal op...als ze ook al reageren op tarwe
Door inni
#1678237
Haaksbarf en Naturis.

Hier ook een heel gevoelig beestje van bijna 3kg dat op vanalles en nog wat reageerde met darmontstekingen en diarree.
Eerst at hij Haaksbarf eend en dat ging goed zolang ik de wortelen eruit haalde, nu eet hij Naturis eend compleet2/3 en lam allergie 1/3 en dat gaat ook goed, zelfs af en toe wat kip allergie erbij. Vroeger was 't gegarandeerd diarree als hij iets van kruimels of kip binnenkreeg en nu heb ik al enkele keren moeten vaststellen dat er een graankorrel mee naar binnen is gegaan (alhoewel ik altijd redelijk goed controleer) en dat hij daarop niet reageert.
Wel moet ik de kvv extra malen en de grootste stukjes bot eruit halen omdat hij dat (nog ?) niet goed kan verteren.

Veel succes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1678249
[quote="inni"]
Haaksbarf en Naturis.

Hier ook een heel gevoelig beestje van bijna 3kg dat op vanalles en nog wat reageerde met darmontstekingen en diarree.
Eerst at hij Haaksbarf eend en dat ging goed zolang ik de wortelen eruit haalde, nu eet hij Naturis eend compleet2/3 en lam allergie 1/3 en dat gaat ook goed, zelfs af en toe wat kip allergie erbij. Vroeger was 't gegarandeerd diarree als hij iets van kruimels of kip binnenkreeg en nu heb ik al enkele keren moeten vaststellen dat er een graankorrel mee naar binnen is gegaan (alhoewel ik altijd redelijk goed controleer) en dat hij daarop niet reageert.
Wel moet ik de kvv extra malen en de grootste stukjes bot eruit halen omdat hij dat (nog ?) niet goed kan verteren.

Veel succes.
[/quote]

Er zijn er wel meer die daarin graankorrels vinden, ( http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 300.0.html ) dus die zou ik niet willen adviseren.
Door inni
#1678301
[quote="Angelique"]
Er zijn er wel meer die daarin graankorrels vinden, ( http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 300.0.html ) dus die zou ik niet willen adviseren.
[/quote]


Voor zover ik weet zou 't enkel in de compleet versies zijn, ik had er al eens in Hert. In de allergie versies zit dan weer die groene korrel (zeewier is me gezegd) en dat komt er bij Berre ook in propjes verpakt in een stevige slijmlaag uit (dus blijft 't ook langer in z'n maag zitten dan 't vlees) maar echt last heeft hij er niet van denk ik. Ik kijk 't voer altijd goed na met een kleine vork maar blijkbaar ontsnapt er zo nu en dan een korrel die dan met z'n gouden kleur zit te schitteren in Berre's hoopje.  ;)
Door ~anna~
#1678307
Bibi bevat nauwlijks gluten, ze hebben verschillende varianten, de bibimix bevat nog minder en de bibi-vitaal helemaal niks.
ik voer mijn hond die eigenlijk geen graan/gluten mag vanwege haar allergie nu ook soms gewoon Bibi.
Door Mevroi Kruim
#1678402
[quote="Henny V."]
Rare vraag misschien maar behoort rijst niet onder  gluten ??
[/quote]

Nee, in rijst zitten geen gluten, vandaar dat dat zo graag gebruikt wordt in hypo-allergeen voer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door