Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1673905
Even alweer een vraagje over titerbepalingen...

Hoe zit het met de acceptatie hiervan bij bv hondenscholen (en dan specifiek kc's), wedstrijden (die ik in de toekomst eventueel wil gaan lopen) en hondenpensions (en dan niet perse het pension, want die weet ik dat die het prima vind, maar meer met de controlerende instanties)
Door cindy5409
#1674404
Had de vraag ook al gesteld in een ander topic hier. Was ook wel nieuwsgierig hoe dat dan gaat. Maar schijnbaar weet niemand het antwoord.  ;)
Laatst gewijzigd door cindy5409 op wo 07 jul 2010, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1676355
Hondenscholen en KC's hebben hiervoor eigen regels. De ene controleert wel alle entingen, anderen weer niet. Dus dat is een kwestie van vragen.
Op wedstrijden heb ik nooit mn entingsboekje hoeven laten zien, heb hem ook nooit mee. Voor officiele examensmoet de hond "voldoende" ge-ent zijn, dit is dus maar net hoe je het interpreteert. Een goede titer is in mijn eigen ogen voldoende ge-ent.
Door wenche
#1676605
choopy schreef: Hondenscholen en KC's hebben hiervoor eigen regels. De ene controleert wel alle entingen, anderen weer niet. Dus dat is een kwestie van vragen.
Op wedstrijden heb ik nooit mn entingsboekje hoeven laten zien, heb hem ook nooit mee. Voor officiele examensmoet de hond "voldoende" ge-ent zijn, dit is dus maar net hoe je het interpreteert. Een goede titer is in mijn eigen ogen voldoende ge-ent.

Voor de hondenschool moet je kunnen aantonen dat de hond vrij is van parvo en hondenziekte... Dus dat zou met een titer ook zo zijn... toch?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1676649
Ik heb het idee dat het heel sterk wisselt. Er zijn pensions en hondenscholen die het al wel accepteren. Ik denk dat alleen mensen die er onbekend mee zijn nog wel eens moeilijk doen. Dus ik stimuleer altijd om het te vragen en hoop dat het steeds meer bekendheid krijgt en dus meer acceptatie.
Door cindy5409
#1676752
Maar een bewijs van titeren is dus geen geldig document zoals een inentingsboekje?

En dus ben je gewoon afhankelijk van de instelling/organisatie of die het accepteren
Door wenche
#1676768
Hitam schreef: Ik heb het idee dat het heel sterk wisselt. Er zijn pensions en hondenscholen die het al wel accepteren. Ik denk dat alleen mensen die er onbekend mee zijn nog wel eens moeilijk doen. Dus ik stimuleer altijd om het te vragen en hoop dat het steeds meer bekendheid krijgt en dus meer acceptatie.
De meneer van het pension waar ik kom, die accepteerd het (die ent zijn eigen hond helemaal niet), maar hij gaat voor mij nog even vragen hoe de controlerende instantie er over denkt... (want tjah, als hij controle krijgt, moet hij entingsboekjes overleggen, of een kopie daarvan en dan moet daar wel uit blijken dat ze goed beschermd zijn)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1676794
Ik heb eerder pensioneigenaren gehad die bij de controlerende instantie geïnformeerd hebben. En die vond het goed. Dus dat is dan wel officiëel.
Door java
#1676898
Heb met mijn 3 honden nog NOOIT enig probleem gehad, nog op shows -hondenclubs - pensions enz.
Ze hebben altijd nog de titerbepaling gewoon geaccepteerd die in het entingsboekje stonden.
Dat gaat hier al jaren goed....

gegroet Will
Door Deesje
#1684417
dat is wel even goed om te weten.. ik dacht namelijk begrepen te hebben dat net de controlerende instantie ´moeilijk´ deed...
(is hier iets van op papier te vinden of te krijgen???) er zijn nog steeds veel pensions die het niet accepteren (ook uit onwetendheid)

maar ik heb inderdaad zelf ooit problemen gehad op shows, hondenschool (adviseer ik de cursisten zelf om met beleid/mate te vaccineren).. daarnaast vind ik het ook altijd wel interessant dat in het buitenland enkel rabies verplicht is.. dus of daar alle 'showhondjes' bijv zo 'volledig' gevaccineerd zijn als ze dat hier zijn is ook maar de vraag..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door