Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1674103
Misschien het verkeerde  baord, maar ok, dan wordt het verhuizen.

Zit er verschil in de kwaliteiten van tea tree oil, en zo ja, welke merk is dan aan te raden , en welke juist niet?

Heb het eigenlijk nog nooit echt gebruikt en door te googelen kom ik heel wat tegen
Ik zie door de bomen  het tea tree oliebomenbos niet meer  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1674152
Ja, er zit verschil in kwaliteit, zeker als je wel eens hoort dat mensen vertellen dat hun TT-olie zo brand op de huid, terwijl diegene die wij hier hebben helemaal niet brand, zelfs niet als je 'm in een bijtwondje gooit. Ik gebruik de olie van Primavera life, of die van De Cruydhof.
Door evenstar
#1674233
Er zit zeker heel veel verschil in kwaliteit van etherische oliën.
Is de prijs laag dan kun je er zeker van zijn dat de olie verdund is.
Ik gebruik etherische olie van pranarôm of sjankara.
Met  het merk Anthémis heb ik ook goede ervaring.
Ik weet niet waar je het voor gaat gebruiken maar smeer het niet puur op wondjes. Bij mensen is namelijk al bekend dat ze een allergie hebben ontwikkeld voor tea tree olie door het puur op hun huid of kalknagels te smeren.
Door Jacoba
#1676215
100% pure Tea Tree oil van Thursday Plantation, The Original.

Zo staat het op het flesje dat ik in de koelkast heb staan en bij de DA drogist heb gehaald.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1678280
Angelique schreef: Ja, er zit verschil in kwaliteit, zeker als je wel eens hoort dat mensen vertellen dat hun TT-olie zo brand op de huid, terwijl diegene die wij hier hebben helemaal niet brand, zelfs niet als je 'm in een bijtwondje gooit. Ik gebruik de olie van Primavera life, of die van De Cruydhof.
dat branden kan ook aan de 'leeftijd' liggen. Tea tree olie oxideert vrij snel dus als het flesje een paar maanden open is zou ik het niet meer op de huid gebruiken. Chi is een goed merk.

Wel oppassen, niet alle honden kunnen er goed tegen, dus zeker niet meer dan 1 druppel gebruiken en persoonlijk verdun ik toch nog het liefste altijd (met bijv. jojoba olie of zoete amandelolie). Mogelijke bijwerkingen zijn neurologisch, ataxie. Gaat wel vanzelf weer over, maar is toch nooit prettig...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1683548
Ik gebruik ook de Tea Tree oil van Thursday Plantation, The Original.


Erg prettig en voordelig bij de drogist verkrijgbaar.
Door K@ren
#1683866
Even afhankelijk waar je het voor nodig hebt, kun je als alternatief ook lavendelolie gebruiken.
Dat is ook antiseptisch en heeft minder neveneffecten op de hond.
Ik gebruik de biologische olie van Volatile.
Door Jacoba
#1692052
Aanbieding van Kruidvat: Vanaf 27 juli t/m 8 augustus, Thursday Plantation Tea Tree Oil 10 ml van 7.49 voor 4.00 euro. Ter info.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door