Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1673881
Hallo,

Mijn pup krijgt nu kvv, maar ik probeer dit wat te gaan combineren met barf.
Vanmiddag heeft ze voor het 1st een (platgeslagen) kippenvleugeltje gekregen.
Ze heeft er een keer of 10 op gekauwd, maar toen slikte ze het direct in.
Komt dit goed?

groeten,

Juditt
#1673889
Dit doen alle pups. Dus goed plat blijven slaan en langzaam maar zeker uit gaan kijken naar vleesbotten die ze niet in 1 keer door kan slikken. Kwartelkarkas is zeer geschikt maar ook kipkarkas, parelhoenkarkas, konijnkarkas, etc. Maar laat eerst maar even wennen aan het verteren van bot met platgeslagen kippenvleugels, kippennek en eendennek.
#1674759
Aquillo schreef: In het begin gewoon vasthouden, dan moet ze er wel stukjes afbijten. Heb ik hier met beide honden gedaan, totdat het goed gaat. Voor loge's die mee mogen eten met het rauw en het niet gewend zijn houd ik het ook vast.
Niet alle pups/honden reageren daar goed op. Sommige worden er alleen maar feller van, proberen het uit je handen te trekken/grissen en slikken het vleesbot dan zeker in 1 keer in. Het hangt dus erg af van je hond, of dit een goede methode is. Hier werkt het niet. Het werkte niet met Linga, het werkt ook niet met Biscuit.

Ik sla vleesbotjes die ze in 1 keer door slikt (behalve nekken, die laat ik heel) plat. Relatief harde vleesbotten sla ik op het moment ook plat want die krijgt ze niet weg (haaskarkassen) om dat ze aan het wisselen is. Vleesbotten die ze niet in 1 keer door kan slikken maar zacht genoeg zijn: die zijn gewoon ideaal. Dat gaat prima. Kipkarkas/rug, parelhoenkarkas/rug, die gaan probleemloos. Die kluift ze lekker op.
#1674910
oke dank voor je reactie Lizzy, mijn honden zijn vanaf het begin uitermate vriendelijk tijdens het eten.  Ze vonden het wel makkelijk dat ik het vasthield.  ;D en ook voorelkaar kennen ze geen baknijd. Ze pikken wel als de ander het toestaat omdat die dan niet meer blieft. Stond er eigenlijk niet bij stil dat honden het niet fijn konden vinden dat baasje hielp. :-[
#1674929
Aquillo schreef: oke dank voor je reactie Lizzy, mijn honden zijn vanaf het begin uitermate vriendelijk tijdens het eten.  Ze vonden het wel makkelijk dat ik het vasthield.  ;D en ook voorelkaar kennen ze geen baknijd. Ze pikken wel als de ander het toestaat omdat die dan niet meer blieft. Stond er eigenlijk niet bij stil dat honden het niet fijn konden vinden dat baasje hielp. :-[
Die heb je er ook bij :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:.
#1674947
kan het niet helpen als je van het begin af leert dat je het vanuit je hand aanbiedt? Dus niet eerst in bak en daarna overnemen, maar direct vanuit de hand voeren? Kan later toch van pas komen dat je aan het voedsel kan komen tijdens het eten. Om wat voor een reden maar ook. En zeker als pup leert dat er daarna uit de andere hand ook nog een lekker stuk komt.
#1675175
Aquillo schreef: kan het niet helpen als je van het begin af leert dat je het vanuit je hand aanbiedt? Dus niet eerst in bak en daarna overnemen, maar direct vanuit de hand voeren? Kan later toch van pas komen dat je aan het voedsel kan komen tijdens het eten. Om wat voor een reden maar ook. En zeker als pup leert dat er daarna uit de andere hand ook nog een lekker stuk komt.
Dat heb ik wel geprobeerd, zo vanuit de ontdooibak in mn hand en dan geven. Dat ging een halve kippenvleugel goed en toen waren mn vingers ook barf en de vleugel in 1 slok weg
Ikke eigenwijs, nog een keer proberen, weer een gat in mn duim en weer vleugel weg. Bij die pup had ik echt zoiets van laat maar. Haar zusje daarintegen, eet zo lief en kalm, zodra die mn vinger voelt, laat ze alles los......blijft dus uitproberen...
#1675264
choopy schreef: Dat heb ik wel geprobeerd, zo vanuit de ontdooibak in mn hand en dan geven. Dat ging een halve kippenvleugel goed en toen waren mn vingers ook barf en de vleugel in 1 slok weg
Ikke eigenwijs, nog een keer proberen, weer een gat in mn duim en weer vleugel weg. Bij die pup had ik echt zoiets van laat maar. Haar zusje daarintegen, eet zo lief en kalm, zodra die mn vinger voelt, laat ze alles los......blijft dus uitproberen...
leuk om ook deze ervaringen te lezen. ;)
#1676061
Ik heb ook gelezen dat je idd niet de bak moet weghalen of er aan moet koken, maar dat je er in het begin juist telkens iets exra in moet doen (dus niet al het eten in 1 x geven). Zo leren ze dat handen niet wegnemen, maar juist geven.
Klinkt logisch. De 2de vleugel ging in ieder geval een stuk beter. Hier heeft ze toch zeker 2 minuten over gedaan  :D!
Was bang dat ze moeite zou hebben met poepen, maar dat ging goed. Heel even wat dunnere poep, maar nu keurige stevige drolletjes!

Groeten,

Judith
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door