Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bounty
#167503
Kunnen puppies ook last hebben van volle anaalklieren?

Mijn pup macho heeft al bijna 3 weken last van jeuk.

Sinds gisteren heb ik snoepgoed en koekkies uit zijn eetlijst verwijderd. Verder heeft hij vorige week Frontline gekregen.

Ik word een beetje gek van het raden, want jeuk is zo'n moeilijke symptoon. Het kan van alles zijn :-[

Ik dacht o.a. aan de volgende kwalen.

- voedselallergie
- vlooien(allergie)
- volle anaalklieren
- puppy schurft (mijten)
- ontgiften (hij krijgt Carnibest en daarvoor Royal canin brokken van de fokker)

Ik was bij de DA geweest maar zij kon niets vinden en zei dat hij last had van vlooien. Ze had er nl. eentje gevonden. Mijn vriend en ik dachten dat hij last had van puppyschurft.

De jeuk zit vooral op zijn kopje, buik, vlakbij zijn anus, poten en ellebogen.

Groetjes Bounty, Macho en Rakoes
Door jeanne
#167517
hm, klinkt mij niet echt als een vlooienallergie.
Wat eet ie zoal?
Is het rood?
Hoe ziet het eruit?
Hoe oud is ie?

Ik ben geen dierenarts, maar Freule had op dezelfde plekken altijd jeuk, bleek later dus demodex te zijn met een teveeel aan huidgisten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#167528
Echte allergieën hebben ongeveer een jaar nodig om te ontstaan. Kan dus nog niet bij puppies. Alleen voedselallergie kan wel.
Meestal als puppen last van jeuk hebben is het een ontgiftingsreactie. Zeker als hij hiervoor brokken heeft gehad, kan dat. En daar kunnen overvulde anaalklieren bij horen.
Door Bounty
#167535
Hij eet op dit moment Carnibest natuur, maar hij kreeg ook 1x Bibi en 1,5 week Energique.

Het is vooral rose en rood. Onder zijn oksels heeft hij wondjes, zelfs met korst. Bij zijn kontje is het ook rood. Hij schuift vaak met zijn kontje over de vloer.

Vandaag was zijn ontlasting een beetje blubberig/slijmig. Normaal gesproken heeft hij stevige drollen.

Macho (Amerikaanse bulldog pup) is bijna 14 weken oud. We kregen hem toen hij 10,5 week was.

Snoepgoed en koekkies krijgt hij niet meer :-[ Verder vraag ik me af of honden allergisch zijn voor banaan.

Groetjes Bounty





Hiervoor heb ik Energwqie en Bibi geprobeerd.
jeanne schreef: hm, klinkt mij niet echt als een vlooienallergie.
Wat eet ie zoal?
Is het rood?
Hoe ziet het eruit?
Hoe oud is ie?

Ik ben geen dierenarts, maar Freule had op dezelfde plekken altijd jeuk, bleek later dus demodex te zijn met een teveeel aan huidgisten.
Door Bounty
#167537
Hoelang duurt dat ontgiften gemiddeld? Hij heeft 10,5 week lang brokken gekregen van de fokker. En hij krijgt nu 3,5 week versvoer (Carnibest)

Ik wil misschien naar een trimsalon gaan, want ik hoorde dat ze honden met speciale shampoo's kunnen wassen en anaalklieren kunnen uitknijpen.

Echter is mijn pup nog nooit in bad geweest en ik ben bang dat hij bang wordt van water.

Over twee weken moet ik weer naar de DA voor zijn laatste inenting en dan wil ik het onderwerp "puppyschurft" aankaarten. Ik had het eerder besproken, maar zij zeiden dat hij geen plekken had en dus ook geen puppyschurft.

Groetjes Bounty

Hitam schreef: Echte allergieën hebben ongeveer een jaar nodig om te ontstaan. Kan dus nog niet bij puppies. Alleen voedselallergie kan wel.
Meestal als puppen last van jeuk hebben is het een ontgiftingsreactie. Zeker als hij hiervoor brokken heeft gehad, kan dat. En daar kunnen overvulde anaalklieren bij horen.
Door Lizzy
#167544
Bang worden voor water? Waarom? Je moet niet te moeilijk doen met je pup hoor Bounty! Als je als maar bang bent, dan word hij zometeen nog een bang hondje ook. Laat hem gerust lekker veel ervaringen op doen. En in een ervaren trimsalon weten ze heel goed hoe ze met hondjes om moeten gaan!

Waar zijn jeuk vandaan komt, dat weet ik niet (een DA kan volgens mij moeilijk uitsluiten dat hij geen mijt heeft wanneer er geen afkrabsel is genomen).

Had Macho nergens last van toen hij brokken kreeg?

Nou, dan zou het wel eens heel goed ontgiften kunnen zijn. Je moet misschien geduld hebben met Macho. Soms los je dit soort dingen niet in 1 of 3 weken op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door