Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1675088
Boven jouw topic staat het topic "Barf voor beginners". Hierin staat dat onder beginnersbotten kippenekken en eventueel eendenekken vallen. Reeribben zijn zeker géén beginnersbotten.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op do 08 jul 2010, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1675100
Ik vind ribben nou ook niet echt geschikt als beginnersbot, geen enkele ribben (die van parelhoen e.d. die aan een karkasje zitten natuurlijk wel)
Ribben zijn de vleesbotten die hier het meeste problemen geven, niet qua hardheid oid, maar gewoon qua vorm. Ze laten bijna altijd wel even iets terug komen om het opnieuw te kauwen.

Kun je goedkoop aan hertenribben komen, koop ze dan in en bewaar ze totdat je hond er klaar voor is ;)
Door redrat
#1675132
Ik vroeg het me af omdat er in de winkel bij vermeld stond dat ze zachter als geitenribben zijn.  :-[ Zal dit vast wel een keer bestellen maar pas als Smokey gewend is :)
Door Mevroi Kruim
#1675167
redrat schreef: Ik vroeg het me af omdat er in de winkel bij vermeld stond dat ze zachter als geitenribben zijn.  :-[ Zal dit vast wel een keer bestellen maar pas als Smokey gewend is :)
Zachter dan geitenribben is vaak niet zo moeilijk  ;) en dat betekent nog niet dat ze geschikt zijn voor beginners.
Ga er maar van uit dat alles qua bot van grotere dieren, dus geiten, reeen, herten, lammeren, schapen, paarden etc., iig niet geschikt is voor een beginner, en van volwassen grote grazers als koe en paard ook niet voor ervaren barfers.
Gebruikersavatar
Door Else
#1675353
En als je dan ooit wel ribben gaat geven vraag dan specifiek naar jonge ribben. Ik krijg dan altijd hele mooie dunne, buigbare zachte ribbetjes!
Door Souris
#1678909
Wanneer is je hond eigenlijk beginner af...Als hij alles " een paar keer " heeft gehad en het geen problemen geeft?
Ik heb nog veel producten in de vriezer liggen die ik gewoon maar niet geef, lamskop, hertenrib volgens mij ook nog hertenbot. Tot nu toe nooit ergens problemen mee gehad, geitenribben gaan ook goed hertennek gaat ook lekker.
Maar wanneer is je hond ergens klaar voor...?
En hoe test je zonder goed gereedschap de hardheid, ik heb alleen een lullig klein snoeischaartje, ik betwijfel of ik daar de hardheid mee kan testen...
Door Nadia
#1679131
Souis, een snoeischaar is prima! Kom je er daar niet mee doorheen, is het te hard. Simpel.

Bien, dan moeten ze al van zuiglammeren komen. Ik zou het persoonlijk niet doen..
Door Bien
#1679134
Nadia schreef: Souis, een snoeischaar is prima! Kom je er daar niet mee doorheen, is het te hard. Simpel.

Bien, dan moeten ze al van zuiglammeren komen. Ik zou het persoonlijk niet doen..
ok wachten we daar nog ff mee. dank je wel!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door