Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fem fatale
#1675010
Plien heeft ongeveer een week voor ze bij mij kwam haar eerste inenting gehad, en had er na twee weken dus nog één moeten krijgen. Maar ze kreeg niesziekte, en zat toen aan de antibiotica, dus heb ik dat niet laten doen. Dat is nu een week of 2 geleden, en ik laat haar morgen nog eens controleren door de DA, om te zien of het helemaal weg is. (Ze niest nog steeds af en toe, dus ik vertrouw het niet helemaal, maar ik ben ook behoorlijk ziek geweest afgelopen week, dus ik weet het niet helemaal zeker). Maar wat is nu een goede tijd om haar weer te laten inenten?

Mijn ouders hebben een kater gehad die net op het verkeerde moment is ingeënt, en daardoor chronisch niesziekte had, en die is daar blind van geworden. Nu is dat wel 26 jaar geleden gebeurd, maar het is voor mij voldoende reden om heel voorzichtig te zijn met het inenten nu. Ik zou het liever nog laten zitten en dan over een halfjaar opnieuw beginnen met die dubbele enting dan nu te snel weer gaan.

Ik kan wel proberen om een afspraak te maken met Tannetje Koning, want die is één dag in de week in de stad, maar dan moet ik wel overleggen met mijn werk, en volgende week kan ik bijvoorbeeld niet, omdat ik niet een andere dag kan komen werken, omdat ik al ziekenhuisafspraken heb en een dierenartsafspraak met mijn fretten. Maar als het heel zinvol zou zijn (Wat ik dus niet weet, want ik ben er nooit geweest) zou ik het wel proberen zo snel mogelijk te doen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1675094
volgens mij moet de 2e vaccinatie binnen 4 of 6 weken na de eerste worden gedaan. natuurlijk niet vaccineren bij zieke katten.
bij natuurlijk gezonde dieren kan je zo te zien ook laten titeren en vaccineren.
Door Limpy
#1677151
Jep, die doen het ook en daar is op meerdere dagen de da aanwezig, anders zit er vlakbij ´t amstelstation in de watergaafsmeer ook nog een alt.da die titert/vaccineert naar beboefte (ma t/m do)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door