Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1674457
Sammy is de laatste paar dagen behoorlijk lusteloos en is uit dr hum  :-\

Ze slaapt veel, is niet vooruit te branden, is kribbig en wilt eigenlijk ook niet mee naar buiten.
Ze heeft geen koorts, geen pijn, eet goed en drinkt goed.

Vraag me af of dit door de warmte komt (hoewel de warmte de laatste paar dagen wel mee valt) of dat er misschien toch iets anders is  :-\
Door *Natasja*
#1674636
Beau was de afgelopen dagen ook sloom en niet lekker in zijn vel. Ik wijt het aan de warmte, die er naderhand pas uitkomt bij hem. Moet ik er wel bij zeggen dat Beau altijd heel ongedurig is met warm weer, en zijn rust gewoon niet krijgt/pakt.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1674793
Lizzy schreef: Ik vermoed dat ze ergens pijn heeft/zich niet lekker voelt. Hoe is het met plassen? Geen blaasontsteking?
Tja dat vermoedde heb ik dus ook  :-\
Ze plast niet meer dan normaal en de PH waarde is gewoon goed, die houdt ik natuurlijk goed in de gaten ivm dr blaasgruis.
Hm, denk dat ik toch maar een bezoekje DA ga doen...

@Natasja, Sammy houdt zich tijdens de warmte juist wel heel rustig en word alleen 's-avonds actief  :P
Maar zelfs dat heeft ze op dit moment niet.........
Ze wil alleen maar slapen.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1675600
yuki11 schreef: Heeft ze teken gehad??  :-\
Voor zover ik weet niet en ik controleer haar wel elke dag.

Gister de temperatuur gemeten, geen koorts maar wel verlaging (37,6).
Strakd de DA even bellen
Gebruikersavatar
Door choopy
#1677031
Is 37,6 altijd ondertemp??
Mijn meiden hebben, zover ik weet, altijd de temp rond 37,6 tot 37,8.
Als die hoger hebben dan 38,5 dan trek ik meteen aan de bel, meestal hebben ze dan ook wel wat..
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1677040
choopy schreef: Is 37,6 altijd ondertemp??
Mijn meiden hebben, zover ik weet, altijd de temp rond 37,6 tot 37,8.
Als die hoger hebben dan 38,5 dan trek ik meteen aan de bel, meestal hebben ze dan ook wel wat..
Het is wel lager dan normaal, hoeft verder niks te betekenen als ze niet ziek zijn, maar aangezien Sammy niet lekker is zou ik daar wel op letten.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1677813
flodder en dwarrel schreef: hoe is het nu met sammy?


Helaas nog steeds hetzelfde  :-\

Ze heeft gister ook gewoon geslapen tijdens de storm en het onweer terwijl ze daar normaal erg bang voor is.
Ben vrijdag nog met haar naar de dierenarts geweest.
De DA mocht niet aan haar rug en buik zitten wat kan duiden op pijn.
Ik heb nu een lichte onderhoudsdosis pijnstiller gekregen, als ze hier dus beter van wordt heeft ze ergens pijn en dan gaan we kijken waar deze vandaan komt.
Mocht het niet verbeteren dan gaan we bloed afnemen om verder te onderzoeken.

@Dorothea, ze is niet uitgedroogd, ze drinkt zelfs meer dan normaal maar dat zal de warmte wel zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door