Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lynn
#1672815
De teckel van mijn ouders moet afvallen. Nu zouden we ze graag op BARF/KVV en brokken zetten. Voorheen kreeg ze vooral brokken en BARF (af en toe een nekje ofzo).
Nu is het heel moeilijk om met zulke kleine gewichten te gaan BARFen, en mijn ouders zouden liever KVV geven. Dus nu is de vraag, hoe moet ik dat gaan doen.
Moet ik een complete KVV geven samen met die brokken? Ze krijgt nu Hills brokken...
Door Nadia
#1672828
Waarom zou je haar op brokken willen laten staan?? Daar zit heel veel graan in, wat afvallen vermoeilijkt. Uit zelf samenstellen moeten de hond de energie uit eiwitten, (vlees) halen. Wat een veel duurzamere brandstof is en afvallen vergemakkelijkt. Buiten dat je dan exact weet wat je voert, magere diersoorten kan geven en niet hoeft te klooien (sorry) met bijvoorbeeld light brokken oid. Dat is net zoals voor de mens troep.

Ik deel je mening dat het met kleine gewichten moeilijker is om te barfen dan met grotere gewichten.. Maar het gaat! Ik doe dat met de katten ook.
Een kwartel van de markt oid is al een hele maaltijd. Kwartelkarkassen kun je in een boterbakje doen en daar de hoeveelheid spiervlees/oraan bij! Er past ongeveer 400 gram in zo'n bakje. Gaat dus ideaal.. Pak 14 bakjes.. En dan maak je in een klap voor 14 dagen alles klaar!
In alle bakjes wat vleesbot en wat je erbij wilt geven.. Neemt amper ruimte in beslag en je hoeft niet moeilijk te doen met duizende zakjes of wat dan ook.
Ik vind het ideaal zo!

Als je ouders liever KVV geven is dat hun keus. Maar ik zou dan kiezen voor alleen KVV. Zonder brok (zouden ze toch brok willen geven, dan nogsteeds een complete KVV ernaast ja)
Door bloemetje
#1672836
Ik had het niet beter kunnen schrijven! Helemaal mee eens.
Als ze het echt echt echt niet willen.. Dan idd maar een complete kvv. Barf met brokken ernaast vind ik persoonlijk niet zo'n toffe combi.
Door Lynn
#1672855
Hmm ja, ik ben sinds ik met Hester ben overgestapt op BARF ook niet meer zo'n fan van brokken, maar mijn ouders... Vinden het lekker makkelijk...
Ik kan het inderdaad wel eens proberen met die kleine porties, maar ze mag maar 140 gram per dag hebben. Ik heb wat liggen tellen en kom ooit uit op anderhalve kippennek enzo. Zo'n geklooi  ::) Maar misschien kan ik het iets handiger verdelen.
Als het toch KVV moet zijn, compleet dan, welke is goed? Want van Duck bijvoorbeeld heb ik ook al gehoord dat die niet zo goed is. All Animal heb ik ze wel eens gegeven, maar dat eet ze niet  :-X
Door Mevroi Kruim
#1672899
Maak je gewoon maaltijden van verschillend formaat. De ene keer 200 g, de volgende keer 100 g, dan een keer 180, dan weer 120 ... helemaal geen probleem voor een hond. En zo moeilijk is het niet, barfen.
Door Nadia
#1672924
Idd wat mevroi kruim zegt. Geef je de ene keer 1 nek, de keer erop 2 nekken. en als je het voor een flinke periode klaarmaakt.. Dan heb je 1x wat veel werk.

Duck zou niet mijn keus zijn nee.
Ik zou dan voor carnibest gaan, of haaksbarf. Daarnaast wat Kivo of smuldier voor de kosten..
Door Lynn
#1672971
Ja dat is ook wel weer waar, met die verschillende formaten. Doe ik met Hester ook...
Ik zag voor Tess, de teckel, meer beren op de weg, maar blijkbaar maak ik me meer zorgen dan moet  ;)
Die KVV's ga ik ook een keertje bekijken, is altijd handig voor een beetje in huis te hebben in geval van 'nood'  :)
Dank je wel!! Ik ga het gewoon proberen, zoals jullie zeggen, het is allemaal niet zo moeilijk. Het wordt gewoon een beetje meer puzzelen als bij de andere...
Door **Jolanda**
#1674122
Wanneer jij de porties klaar maakt voor de teckel en afleverd bij je ouders....hoeven zij het later alleen nog uit de vriezer te halen, laten ontdooien en voorzetten...net zo makkelijk als br*k in de winkel halen, iedere dag afmeten en voorzetten ;)

Je kunt natuurlijk ook 1 dag bijv 2 kippennekken geven met een totaal gewicht van 140gr en dan de dag erna spiervlees en orgaan met een totaal gewicht van 140gr. (groenten, ei en yoghurt tel ik nooit mee in het menu)

Het is mogelijk om met een kleine hond te barfen, maar ik zou je ouders niet dwingen om iets te geven waar zij niet achter staan. Dan maar kvv.
Zelf zou ik kiezen voor carnibest en af en toe eens een visje ;)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1674189
hier maak ik ook porties van 150 gram en (iets meer dan) 200  gram....
is ff wat meer werk met proportioneren , maar  dan kun je wel ff vooruit  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1674548
ik sluit me aan bij de anderen. Heel makkelijk een kippenvleugel zit ongeveer tussen de 90 en 110 gram. lekker aanvullen met wat spiervlees of wat orgaan.
ipv grote zalmkoppen gewoon een paar sardientjes voeren of 1 klein makreeltje.
eendenkarkas kun je in 3 delen knippen of een hele eendennek krijgt zo'n op den duur  tekkel makkelijk door hoor.
konijnenkarkasjes zijn ook niet zo zwaar en makkelijk. Pens is in stukken te knippen.
Dus je ziet het.. je zou zelfs dan liever helemaal barf kunnen voeren. of voor de makkelijk je ouders de hond half barf half kvv kunnen laten voeren.

Succes met het promoten van volledig rauw voor de tekkel van je ouders  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door