Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tanja82
#1673611
Hoi,

Onze hond weigerd om zijn lever op te eten.
Hartjes en niertjes gaat nog net naar binnen ookal is het ook geen favoriet maar hoe los ik dit op.
Ze trekt er de neus bijwijze van voor op en laat het eerst een half uur liggen voordat ze er aan begint en dan nog duurt het enige tijd voordat het op gaat.
Kan ik haar dan helemaal geen orgaan geven.
Met dit weer durf ik het ook niet lang te laten staan.
Ze moet al buiten eten (wat ze zelf ook liever doet)omdat we nog twee kids hebben en de jongste vind het wel erg interessant om het uit de bak te pakken.
Door Migudu
#1673623
De lever "opleuken" met iets wat wel lekker gevonden wordt??
Misschien in kleinere partjes en dan mengen met wat ander vlees. Zo doe ik het hier ook en tot nu toe werkt het.
Lever alleen belieft mijn hond ook niet.

Groetjes,
Gerda
Door tanja82
#1673637
Oke morgen eens gaan proberen ze heeft met al het orgaan eigenlijk moeite maar lever gaat er echt niet in.
En pens is ze gek op
Misschien kan ik daar een beetje van bij doen en dan mengen is dat iets
Door Henny V.
#1673687
Hier aten er ook 2 van de 3 geen lever, maar als ik het droog doen ze er een moord voor.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1673809
Hier ook eentje die geen lever lustte, ook niet vermengd met lekkere pens.
Nu krijgt hij biologische lever en nier en dat lust hij dus wel.
Eventueel kan je het ook nog even in warm water leggen, wil hier ook helpen.
Door Happy Tail
#1673815
sorry hier gaan ze als eerste voor orgaan en lever :D

lamslever wordt door veel honden dan nog wel gewaardeerd; kipppenlevertjes is vaak rare smurrie ;)

even marineren in pens, aanbakken, kleinsnijden en door de magimix met een eitje of huttenkase. dan heb je kans dat het er wel ingaat.
Of geef eerst de lever en dan pas de rest van de maaltijd...dat heeft hier zo met groentenmix gewerkt: eerst je groenten en dan het lekkers
Door Stef@nie
#1674042
Hier gaat biologische lever er ook in als koek, in tegenstelling tot de niet-biologische lever, die echt niet werd gegeten (die moest ik dan ook koken, en dan nog at ze het met lange tanden op).
Door **Jolanda**
#1674104
Klein snijden/knippen (ik vind knippen makkelijker dan snijden) en onder ander vlees mengen, het liefst met veel vleesvocht (niet van de lever)
Als eerste de lever geven en dan pas de rest.
Eventueel drogen of indd kort aanbakken.

Als jouw hond liever eet zonder kids, is het dan geen optie om de hond te voeren wanneer de kids in bed liggen? Ik doe dat hier ook. De hond zal het een zorg wezen of hij nu om 17.00u, 19.00u of om 22.00u zijn eten krijgt ;)
Door tanja82
#1674253
Ze krijgt het vlees nu in de gang omdat het badje voor de kids er staat en verder niet veel plaats over blijft.
Zal het morgen eens proberen om het kleiner te maken en misschien kan ik het in een karkas stoppen eet ze het wel op(hopelijk)
Iemand ervaring met eendagskuikens.
Ze weigerd die dus echt te eten.
OOk als ik het kopje en pootjeraf haal eet ze het niet.
De donsveertjes waren eroner tussen ookal af maar nee hoor medam blieft het niet.
Kan ik die dus weggooien.
Door Nadia
#1674262
Weggooien, of aanbieden hier. (ligt eraan hoeveel je hebt)
veel honden vinden kuikentjes niet lekker. het is ook maar een 'extra' geen prooidier ofzo. Dus als ze wel een ei lust (wat de zelfde voedingswaarde heeft als kuiken) dan zou ik lekker een ei geven!
Door Benjy en Misty
#1674469
Benjy is ook niet dol op lever. Hij eet het alleen omdat Misty het anders op eet. Dit maakt het dus wel makkelijker. Kippenlevertjes eet hij nog net wel.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1674504
Hier eten ze allemaal lever, maarja als de 1 het niet eet, eet een ander het hier wel op.
Dat gebeurt ze maar 1x hier, daarna is al het vlees wat in de bak ligt belangrijk  :biggrin2:
In het begin deed ik de lever nog weleens mengen met pens of heel kort even opbakken, meestal werkt dat wel.

Eendagskuikens vinden ze hier ook niet te eten  :P terwijl het hier toch vuilnisbakken zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door