Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Judith
#167127
Hallo alemaal. Ik heb een maine coon katertje van 5,5 maand oud. hij weegt nu iets over de 2 kilo. Niet zwaar dus. Van zijn broertjes en zusjes wegen somige al het dubbele. Hij is absoluut niet ziek, maar ik vind hem ook niet echt speels. Ze krijgen hier de ene dag brokjes (premium merk) en de andere dag vers. Dit omdat van mijn 7 katten er 3 geen vers moeten. 2 van mijn poezen zijn ook niet zo groot als ik ze eigenlijk wel had verwacht te worden, ze komen toch uit grote ouders.Ze wegen nu allebei 3,5 kilo. Terwijl een beetje maine coon poes toch wel tussen de 4 en 5 kilo moet wegen. ik ontworm ze regelmatig. Nu heb ik wel eens gehoord dat ieder huis zijn eigen microben en bacteriën in huis heeft. Zou er iets bij mij kunnen zitten waardoor ze niet zo goed groeien. Je gaat toch aan de gekste dingen denken ??? :P :)
Door Timmy
#167152
Is dat poesje op die foto de betreffende poes? Ik zou me niet al te veel zorgen maken, als hij niet echt mager is en goed gezond, dan is het waarschijnlijk gewoon zoals hij hoort te zijn!
Knap katje, hoor!

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op wo 15 sep 2004, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther2
#167186
Judith schreef: nee hij is te groot, maar ik probeer hem steeds kleiner te maken maar lukt niet
Ja euh, moet ie nou aankomen of afvallen??? ;)
Door gonny
#167258
ze hebben mij verteld dat een maine coon héél lang doorgroeid! Heb er zelf ook 2. tja ik weg nooit dus ik weet niet hoe zwaar mijn dames zijn, maar misschien nog wat geduld als hij idd niet te mager is??
Door Judith
#167357
hoe veel eet hij ??????? Er staat de hele dag voer klaar , ik heb 7 katten dus wat ze elk induvidueel eten.......? Als ik 'smorgens beneden kom dan gooi ik vers voer in de bakjes en dan vallen ze alemaal aan, de rest van de dag gaan ze om de beurt even knabbelen. Ik geef hem een paar keer per dag wat extra,kittenvlees of kitten brokjes maar dat neemt hij mondjes maat. Ik heb zelf het idee dat ze zich 'smorgens helemaal vol vreten en de rest van de dag af en toe wat hapjes nemen.
Door Lizzy
#167384
Je zou eens preciezer kunnen kijken hoeveel deze kleine eet. Misschien eet hij wel heel weinig? En als je je er niet gerust op voelt, dan is het nooit verkeerd om eens langs de dierenarts te gaan hoor. Beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#167582
Als hij goed eet, geen diarree heeft of geregeld braakt en vrolijk en actief is, zou ik me geen zorgen maken.
Anders laten controleren door de dierenarts.
Ik denk dan eerder aan aangeboren afwijkingen dan iets in de omgeving.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door