Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1672201
Hij word te dikjes.. Dus mag ie op 'rantsoen'  ::)  (en dat met zo veel vlees op komst...

Kijken en beoordelen jullie mee?

700gr per dag --» 4900gr per week

45% vleesbot   --»2205 gr per week
25% spiervlees --» 1225 gr per week
20% Orgaan --» 980 per week  (waarvan de helft 400gr pens 245gr lever(5%) 145gr nier (3%) en 110gr hart (overig) )
10% Vis --» 490 gr per week (probeer ongeveer 50/50 aan te houden)

Ma: 490gr vis 200gr spiervlees
Di: 370 gr Vl.b 250 gr orgaan
Wo: 370gr Vl.b 340gr spiervlees
Do: 370gr Vl.b 400gr pens
Vrij: 370gr Vl.b 340gr spiervlees
Za. 370gr Vl.b 250gr orgaan
Zo: 370gr Vl.b 340gr spiervlees

Groente/ei en evt kwark krijgt hij wel, maar heb ik niet in het menu opgenomen!

Mijn afwisseling:

Vleesbot: kipkk, parelhoenkk, krokodil, haaskk, konijnkk, konijnkop, lamskop, eendenrug
Spiervlees: Paard, hert, haas, fazant, rund(strot, lip ed.) wildmix van bizon/kanaroe/antilope/struisvogel
Orgaan: Kalkoen(hart,lever en maag) rund(hart) Lam(lever+nier)
Vis: Zalmkop haringkop en wat ik nog maar kan krijgen (kabeljouwfilet, soms sardien)

Krijg ook nog duif, maar weet niet of meneer dat gaat eten.. Vast wel...

Ik ben benieuwd :)
Laatst gewijzigd door Nadia op di 06 jul 2010, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1672566
Volgens mij hoef ik jou niet zoveel uit te leggen qua Barf  ;D
Maargoed even gekeken en ik kan weinig anders zeggen, ziet er goed uit! super afwisseling!

1 dingetje, ik zou zelf iets minder lever voeren, maar dat is persoonlijk denk ik. (ik voer 3% van totaal)
Maar ook met 5% zit je prima qua verdeling, het komt namelijk niet zo precies  ;)

Succes met het voeren van duif, bij de border lollies hier kreeg ik het er met geen mogelijkheid in  :P
Maar miss dat Kain er wel een hele andere gedachte over heeft, mjammie ofzo  :biggrin2:
Door Nadia
#1672572
Ik vond zelf de lever ook al eits veel.. Ik zal het iets minderen en dan kan het hart omhoog!

Phoe, ik weet nog wel hoe het in het begin ging, toen heb jij mij nog veel geholpen.. Wat een drama was dat toen!

Ene WAT een schatje is Sgylls!!! Geweldig onderschrift!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1672591
[quote="Nadia"]
Ik vond zelf de lever ook al eits veel.. Ik zal het iets minderen en dan kan het hart omhoog!

Phoe, ik weet nog wel hoe het in het begin ging, toen heb jij mij nog veel geholpen.. Wat een drama was dat toen!

Ene WAT een schatje is Sgylls!!! Geweldig onderschrift!
[/quote]

Is dat zo, weet ik niets meer van  :confused1: Volgens mij barf jij bijna net zo lang als ik ongeveer (sinds mei 2009).
Ik weet ook nog wel van mezelf dat ik puzzelde en nog eens en veel heel veel gelezen hebt en nu gaat het bijna vanzelf  :)

Sqylls in snoepje, maar ook een enorme dondersteen en gillen dat ie kan  ::)

Oh trouwens over je menu, of ik reken niet goed maar ik zie 1380gr orgaan staan, terwijl je 980gr wilde voeren.
De overige dingen kloppen wel zoals je uitrekende, dus denk dat je je vergist hebt met opschrijven.

Ma: 490gr vis 200gr spiervlees
Di: 370 gr Vl.b 490 gr orgaan
Wo: 370gr Vl.b 340gr spiervlees
Do: 370gr Vl.b 400gr pens
Vrij: 370gr Vl.b 340gr spiervlees
Za. 370gr Vl.b 490gr orgaan
Zo: 370gr Vl.b 340gr spiervlees
Door Nadia
#1672651
Je hebt gelijk.. Had me idd vergist. Dat is het totale hoeveelheid orgaan, dat mag door 2'en gedeeld worden.
250gram per keer. Ik vond het al veel. Maar vind het al knap dat ik in mijn staat gister nog kon rekenen :)

Ik ga het aanpassen!
Door orinake
#1672711
[quote="Nadia"]
Hij word te dikjes.. Dus mag ie op 'rantsoen'  ::)  (en dat met zo veel vlees op komst...

Kijken en beoordelen jullie mee?

700gr per dag --» 4900gr per week

45% vleesbot   --»2205 gr per week
25% spiervlees --» 1225 gr per week
20% Orgaan --» 980 per week  (waarvan de helft 400gr pens 245gr lever(5%) 145gr nier (3%) en 110gr hart (overig) )
10% Vis --» 490 gr per week (probeer ongeveer 50/50 aan te houden)

Ma: 490gr vis 200gr spiervlees
Di: 370 gr Vl.b 250 gr orgaan
Wo: 370gr Vl.b 340gr spiervlees
Do: 370gr Vl.b 400gr pens
Vrij: 370gr Vl.b 340gr spiervlees
Za. 370gr Vl.b 250gr orgaan
Zo: 370gr Vl.b 340gr spiervlees

Groente/ei en evt kwark krijgt hij wel, maar heb ik niet in het menu opgenomen!

Mijn afwisseling:

Vleesbot: kipkk, parelhoenkk, krokodil, haaskk, konijnkk, konijnkop, lamskop, eendenrug
Spiervlees: Paard, hert, haas, fazant, rund(strot, lip ed.) wildmix van bizon/kanaroe/antilope/struisvogel
Orgaan: Kalkoen(hart,lever en maag) rund(hart) Lam(lever+nier)
Vis: Zalmkop haringkop en wat ik nog maar kan krijgen (kabeljouwfilet, soms sardien)

Krijg ook nog duif, maar weet niet of meneer dat gaat eten.. Vast wel...

Ik ben benieuwd :)
[/quote]

Onthoud dat de duifies nog in hun jasje zitten he ;)
Bij mijn Centa moet ik eerst de buik plukken ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1672729
[quote="Nadia"]
Je hebt gelijk.. Had me idd vergist. Dat is het totale hoeveelheid orgaan, dat mag door 2'en gedeeld worden.
250gram per keer. Ik vond het al veel. Maar vind het al knap dat ik in mijn staat gister nog kon rekenen :)

Ik ga het aanpassen!
[/quote]

Vindt ik ook knap, rustig aan hé Nadia, eerst dat wat het belangrijkste is, jijzelf  :bigarmhug:
Al het andere (incl. vleesvervoer enzo) kan wel even geduld hebben  ;)
Door **Jolanda**
#1672792
Kain...die eet alles behalve mensen :P :biggrin2:

Tja meisje, je bent wat het barfen aangaat een perfectionist (vooral vergeleken met mij :-[ :D ;D ) dus hoe kan er nou (buiten een tel/typfoutje) nou commentaar gegeven worden op jouw menuutje? ;)

Enne wat lees ik :o Krijgt Kain kabeljouwfilet!?? :o :o Hoe kom je daar aan?  ;) :D ;D
Door Nadia
#1672818
En poezen gelukkig ook niet :o

Kabeljouwfilet?? Die komt van zo'n hele lieve meid, Jolanda heet ze.. Wil je haar leren kennen?? echt een goede meid!!

En ja die perfectionis ben ik wel ja... :-[ Soms zou ik willen dat ik wat makkelijker/losser daarin was.. maar ach.T houd me bezig. Nu maar hopen dat ie afvalt. Anders gaat ie naar 600 gram...
(hoe moet ik ooit mn vriezers leegkrijgen??? )
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1673186
;D ;D ;D ja hee , nu moet t baasje kain (en zn dikke buikje) niet de schuld  geven over een volle vriezer he!!  :biggrin2:  :biggrin2:
kain is gewoon t ideale barfmonster ;)
(ik wilde dat ik hier zulke barfmonstertje had  :-[ , heb  dus barf echt barftutjes hiero )  :( :(
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door