Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#1672331
Sammy van ons heeft elke zomer een extreme hondenlucht om zich heen hangen. Je hoeft nog geeneens achter je te kijken om ze zien wie er staat. Ze zwemmen bij mij niet veel. Hooguit 1 keer in de 2 weken in de zomer. Dus het kan eigenlijk, in mijn ogen, niet van het zwemmen komen. Ik heb Sammy laten trimmen aan het begin van de zomer dus haar vacht is flink uitgedund. Ze krijgt al een tijdje van mij extra zalmolie maar dat schijnt niet uit te maken. Heeft iemand een idee wat dit is en of hier eventueel wat aan te doen is?
Door Cindy de Wolf
#1672378
vanaalst schreef: misschien juist wel laten zwemmen?
hier ruik ik ze ook eerder als ze niet zwemmen, gaan ze wel is er niks aan de hand!
Nee dat is het hem niet dan wordt het nog 10keer erger en heb je echt neusknijpers nodig ;) Hooguit dat zout ipv zoet water verschil kan uitmaken maar hier mag je al niet meer het strand op en ik zie dat ook niet zitten met allemaal mensen die nog op handdoekjes zitten op de stukjes waar het dan nog wel mag ;)
Door Lizzy
#1672389
Ala de hond van mijn buren. Die giert echt van mei t/m september ongeveer :-X

Ik zou zelf een goede visolie proberen. Ik vind die van Royal Green goed. En verder zou ik een hoge dosering chlorella gaan geven (wel langzaam opbouwen).

Overigens hadden onze buren ooit een shampoo van de DA, die was tegen gisten en schimmels. En daar kregen ze de lucht aardig mee onder controle. Die is alleen uit de handel genomen. Maar is het misschien een idee om haar in te sprayen met zilverwater en het ook inwendig te geven?
Door Cindy de Wolf
#1672425
Lizzy schreef: Ala de hond van mijn buren. Die giert echt van mei t/m september ongeveer :-X

Ik zou zelf een goede visolie proberen. Ik vind die van Royal Green goed. En verder zou ik een hoge dosering chlorella gaan geven (wel langzaam opbouwen).

Overigens hadden onze buren ooit een shampoo van de DA, die was tegen gisten en schimmels. En daar kregen ze de lucht aardig mee onder controle. Die is alleen uit de handel genomen. Maar is het misschien een idee om haar in te sprayen met zilverwater en het ook inwendig te geven?
Ah men het is gewoon af en toe niet te harden, erg irritant!

Ok, ga ik daar eens even naar op zoek.
Hoe hoog is hoog van Chlorella?
Wat zou zilverwater moeten doen?
#1672438
Cindy de Wolf schreef: Nee dat is het hem niet dan wordt het nog 10keer erger en heb je echt neusknijpers nodig ;) Hooguit dat zout ipv zoet water verschil kan uitmaken maar hier mag je al niet meer het strand op en ik zie dat ook niet zitten met allemaal mensen die nog op handdoekjes zitten op de stukjes waar het dan nog wel mag ;)
;D ;D
dat wordt het ook niet dan!
Door Lizzy
#1672440
Cindy de Wolf schreef: Ah men het is gewoon af en toe niet te harden, erg irritant!

Ok, ga ik daar eens even naar op zoek.
Hoe hoog is hoog van Chlorella?
Wat zou zilverwater moeten doen?
Zilverwater is een natuurlijk antibioticum dat zelfs schimmels en gisteren doodt.
Ik zou beginnen met 2 keer per dag twee tabletten. En dit ophogen tot ongeveer 2 keer per dag 10 of zelfs 15 tabletten (dus 20 a 30 in totaal). Wel langzaam opvoeren, anders gaat ze zich niet lekker voelen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1672443
Is haar huid ook vet? Vaak gaan ze ruiken door overmatige talgproduktie en/of veel bacterieen op de huid.
Je hebt niet toevallig iets tegen teken gegeven? Indy stonk vorig jaar maanden naar vieze hond na gebruik van pulvex.
Door Cindy de Wolf
#1672487
Lizzy schreef: Zilverwater is een natuurlijk antibioticum dat zelfs schimmels en gisteren doodt.
Ik zou beginnen met 2 keer per dag twee tabletten. En dit ophogen tot ongeveer 2 keer per dag 10 of zelfs 15 tabletten (dus 20 a 30 in totaal). Wel langzaam opvoeren, anders gaat ze zich niet lekker voelen.
Thankx. Zilverwater besteld, de rest zo even halen.
*Dorothea* schreef: Is haar huid ook vet? Vaak gaan ze ruiken door overmatige talgproduktie en/of veel bacterieen op de huid.
Je hebt niet toevallig iets tegen teken gegeven? Indy stonk vorig jaar maanden naar vieze hond na gebruik van pulvex.
Nee haar huid voelt niet vettig aan, zelfs wat droog. Ze dragen bij mij vanaf maart een scalibor band maar zoals Lizzy al aangeeft zoals bij de hond van de buren, het begin altijd eind mei. En het is echt jaar na jaar na jaar.
bloemetje schreef: Danny stonk ook erg naar hond. Hij had ook een vette huid. Dus gisteravond eens in bad gedaan en nu ruikt hij weer naar bloemetjes  :)
Dat helpt niet. Vorig jaar al meerdere malen uitgetest.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1672496
Cindy de Wolf schreef: Nee haar huid voelt niet vettig aan, zelfs wat droog. Ze dragen bij mij vanaf maart een scalibor band maar zoals Lizzy al aangeeft zoals bij de hond van de buren, het begin altijd eind mei. En het is echt jaar na jaar na jaar.
Ok dus het probleem bestond ook al jaren voordat je de scaliborband ging gebruiken?
Door Cindy de Wolf
#1672522
*Dorothea* schreef: Ok dus het probleem bestond ook al jaren voordat je de scaliborband ging gebruiken?
Ja klopt. Echt al van pup af aan en dan alleen in de zomermaanden. Vorig jaar heb ik met druppels gewerkt ipv de scaliborband en exact hetzelfde. :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1672526
Cindy de Wolf schreef: Ja klopt. Echt al van pup af aan en dan alleen in de zomermaanden. Vorig jaar heb ik met druppels gewerkt ipv de scaliborband en exact hetzelfde. :-\
Nee dan zal het daar niet van komen. Ik denk dan eerder aan warmte en teveel bacterien op de huid. Ik zou de tip van Lizzy zeker eens proberen.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1675289
sorry ik heb twee podenco's die hebben geen echte lichaamsgeur (ze ruiken een beetje naar verse  slagroom) en eigenlijk vind ik retrievers en labradors altijd stinken. Ik heb het idee dat dat bij het type hond hoort?
Gebruikersavatar
Door Else
#1675372
Ik wilde net een nieuw topic beginnen om te vragen of iemand weet hoe het komt dat mijn hond zo stinkt sinds een aantal weken maar lees nu geïnteresseerd mee met deze reacties. Als je het niet erg vind ga ik even of-jou-topic nog een specifiek vraagje over mijn hond er tussen door gooien want om daar een nieuw topic van te maken is ook weer overbodig denk ik.

Naast het stinken heeft onze hond ook weer veel jeuk (net zoals de pre-barf-periode). Hij krabt, likt en knabbelt weer meer dan 50% van de dag op zijn hele lichaam. Ik kan er niks aan ontdekken behalve dan dat hij ondertussen allemaal van die kleine zwart-rode plekjes op z'n buik etc heeft gemaakt.
Iemand een idee of het stinken en krabben nog relatie kan hebben met elkaar?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door