Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1670877
bij zimba aan zijn voorpoot dat voetzooltje waar ze niet op staan, snappie ;D
het was net geheelt en nu is het zo'n beetje voor de helft door...bloed iedere keer als een rund..
dus honingzalf en een gaasje want meneer likt er nogal graag aan..
nu zit ik te denken he, omdat hij daar niet op staat, zouden ze dat kunnen hechten of een kram erin?
hij loopt er wel niet op, maar schijnt dat ie het steeds stoot oid..
Door Ons Elftal
#1670880
Toevallig verleden week ook bij één van mijn honden gehad. Kussentje (gelukkig dat hoger op de poot zit) door midden.
En dat vlak voor het NK  >:(
Mee naar de dierenarts geweest, kon niet gehecht worden. Was te rond ingesneden. Het lag er op een klein stukje na echt af.
Advies was: 2 dagen 3x daags schoonmaken met Betadine om uit te drogen. Direct na het schoonmaken honingzalf er op.
Ze heeft het zondag gesneden, maandag naar de da, woensdag viel het andere stuk eraf en vrijdag was alles ingedroogd en kon ze zaterdag mee doen aan het NK.
Door Sella
#1670969
kurkuma stelpt het bloeden en bevordert de genezing.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1671061
kurkuma heb ik niet...
zal het id eens 2 dagen schoonmaken met betadine, honingzalf doe ik er al op..
het zal er niet af vallen, het zit los tot halverwege en precies vanaf zijn poot, dus niet halverwege een snee...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1671070
Sella schreef: kurkuma stelpt het bloeden en bevordert de genezing.
dan moet je een papje maken oid, vertel eens hoe je dat doet, is toch in poedervorm...?
Door Sella
#1671096
Nee hoor gewoon op strooien doe ik(wel buiten of in de douche)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1671100
oh, ga morgenmiddag eens kijken of ze het hier hebben...
erop doen en gewoon verbinden?
niks nie er weer af halen?
knap waardeloos dit soort dingen..
Door Sella
#1671109
Nee hoor strooien, heel even wachten en poot vast houden(30 sec) en dan is het klaar. smaakt bitter dus hij blijft eraf en dat deed labjeflabje Amber vroeguh ook.
Ik doe als het een grote plek is 2-3 keer daags strooien en dat voor een dag of 4 meestal is het dan genoeg hard en genoeg nieuw weefsel.
Alleen niet zwemmen helaas.

ik was het even vergeten en strooi het nu op de nog niet helemaal dichte ok wond en zie het opknappen.
Door Sella
#1671113
ehhmm ik strooi met cayenne sorry haal 2 dingen door elkaar :-[
Door evds
#1673887
hechten gaat vaak niet geloof ik en een wat oudere wond al helemaal niet.
Ik gebruik in zo'n geval bij de wandeling een neopraan schoentje.  Dat beschermt waardoor het iets minder snel weer open gaat. Verder liefts geen schoentje of iets erom, mooi laten opdrogen en liefts niet likken  :-X
Door evenstar
#1673908
neem olie of neem zalf er op doen.
Neem is antiseptisch, huidherstellend, antiviraal, antibacterieel, insectenverdrijvend, schimmeldodend.
De honden vinden de lucht en de smaak afschuwelijk.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1673924
het gaat al wat beter is nog niet helemaal stuk, maar buiten verbind ik het, 1 sprintje en het is anders weer open...
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1674596
verbinden of een schoentje aan buiten totdat het echt goed dicht en duidelijk aan elkaar gegroeid is.. Estrella heeft het al meerdere keren gehad. En met zo'n neopreen schoentje buiten aan heelt het sneller. Binnen mag het af.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door