Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1666707
Sinds vrijdagochtend is Pajtás gal aan het spugen, in eerste instantie was ik niet zo verontrust want zoiets kan een keer gebeuren. Vrijdagavond echter kwam haar hele maaltijd KVV er meteen weer uit en de volgende dagen bleef ze zo'n 2 á 3 keer per dag spugen, ze is overigens niet aan de diarree. Het viel me op dat als ze regelmatig iets at, kleine porties, dat het dan meeviel, maar na langere tijd niks eten moet ze weer spugen. Gisterenavond voor het naar bed gaan heb ik haar een kleine portie eten gegeven en gedurende de nacht heeft ze dan ook niet gespuugd maar vanochtend tijdens het wandelen weer wel. Misschien dom van mij en had ik haar voor het wandelen iets te eten moeten geven. Zou dit kunnen duiden op een maagzweer? En zou het in haar geval verstandig zijn om maagcompositum te geven?
Ik ga sowieso zo meteen even met haar naar de dierenarts om te kijken wat hij er van zegt.
Door Lizzy
#1667018
Ik durf het je niet te zeggen.... Ik denk dat maag compositum prima is om nu te geven. En de komende dagen meerdere kleine maaltijden per dag en dan even afwachten hoe het gaat.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1667637
maagcp zou zeker kunnen helpen, wel vindt ik dat ze niet te lang gal moeten spugen.....
hier ook zo'n figuur, geef hem nu s'avonds voor het slapen gaan geitenmelk en honing, werkt super!
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 01 jul 2010, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1670545
Woensdag heb ik van de dierenarts Zitac meegekregen, de dierenarts zelf vond het maar een raar verhaal(overgeven als ze juist een tijd niet heeft gegeten). Donderdag leek alles goed te gaan maar vrijdag en vanochtend toch weer gespuugd  :( Ik merk niet echt aan Pajtás dat ze ziek is, alle honden zijn met dit weer sowieso wat rustiger. Ik vraag me toch wel af hoe dit nu zo maar in één keer komt, kan me niet herinneren dat ze iets verkeerd heeft gegeten of zou het misschien kunnen komen door besmet water of iets dergelijks? Het is nu ruim een week aan de gang en vind het zelf toch wel lang duren...zucht...je kan beter zelf iets hebben dan je hondje  8)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1670561
zitac is een maagzuurremmer en vindt dat nooit zo handig als je vers geeft...
probeer eens die geitenmelk met honing, ik geef het ze nou iedere avond en gentle heeft niet meer gespuugt!
trouwens, dat doen/deden ze hier ook hoor, overgeven als ze juist een tijd niet gegeten hadden!
hier krijgen ze s'middags een ei(met maagcompositium) om een uur of 4/5 hun maaltijd en dan om een uur of 10 die melk met honing....
probeer het eens, ik vondt/vindt het een super tip!!
Door inni
#1670588
gal spugen is altijd op lege maag, de maaltijden verdelen over de gans dag of zorgen dat hij 's avonds nog wat eet (zoals bv die geitemelk met honing) zal 't probleem waarschijnlijk oplossen.
Hier hebben we er ook eentje dat gal ging spuwen 's morgens, en dan vooral als hij met lege maag ging spelen. 's Avonds wat later voeren en 's morgens wat vroeger heeftl geholpen.
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1670591
Bedankt voor de tips!
Was het bij jullie honden ook dat dit probleem er opeens was? Pajtás heeft er namelijk nooit last van gehad.
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1670598
calimero_a schreef: ben je op andere tijden gaan voeren?

:-* :-*
Ik voer altijd 2 x per dag, meestal 's ochtends rond half 7 en 's avonds ook rond half 7.
In verband met trainingen (behendigheid) krijgt ze wel eens iets eerder(ruim voor een training) of later(na de training). In de weekenden zijn we vaak weg voor wedstrijden en dan is het eetschema niet helemaal vast, maar dit is altijd zo geweest.
Misschien dat de warmte ook mee speelt? Het is namelijk begonnen toen het zo warm werd....en tja het is nu nog steeds zo warm  8)
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1670659
Lizzy schreef: Zwemt ze veel in (gore) slootjes?
Als ze de kans krijgt wel  :)
Hier in de buurt is een ven waar ze wel eens in gaat , alleen de andere honden zwemmen hier ook en die hebben nergens last van.
De avond voor het spugen begon hebben we in België getraind, aangezien het toen al zo warm was heeft ze daar meer water gedronken dan voorheen en uit een "vreemde" drinkbak,  ook hier heeft een andere hond van ons uit gedronken en die mankeert niks. Mijn vriend heeft overigens dat water eerst ververst. Wel is ze die avond flink gestoken door muggen en kreeg daar meteen rode plekken van, maar ja, of dat er nu mee temaken kan hebben.
Door Lizzy
#1670667
Ik zou haar een kuurtje groene leem geven of Schindele's mineralen. En dat 'oplossen' (dit los je niet op maar je begrijpt vast wat ik bedoel) in rauwe geitenmelk of karnemelk met rauwe honing. Dat helpt de boel waarschijnlijk wel lekker tot rust komen.
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1670783
Lizzy schreef: Ik zou haar een kuurtje groene leem geven of Schindele's mineralen. En dat 'oplossen' (dit los je niet op maar je begrijpt vast wat ik bedoel) in rauwe geitenmelk of karnemelk met rauwe honing. Dat helpt de boel waarschijnlijk wel lekker tot rust komen.
Dank je wel, ik ga de spullen morgen meteen halen.
Ik ben een tijdje terug verhuisd en nog niet heel bekend hier in de buurt maar neem aan dat ze de spullen bij een natuur- en  reformvoedingswinkel wel zullen hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door