Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1670712
Vandaag eens iets nieuws geprobeerd.
Ik heb ze gekookte witlof bij hun eten gegeven, en ze vonden het lekker!

Zo zag hun maaltijd er vandaag uit.

Gekookte witlofstronk, vleesmix (rund, schaap, geit) gepureerde verse rauwe groente (wortel, alfalfa en komkommer) en konijnenkarkassen.
Afbeelding

Geven jullie ook wel eens gekookte witlof?
En heeft het wel nog een bepaalde voedingswaarde?
Door Staftime
#1670751
bedankt voor de link!

Normaal geef ik het ook gewoon rauw door de mix, maar het leek me wel leuk ter afwisseling voor de honden.
Ze vonden het echt heerlijk, dus zeker voor herhaling vatbaar.
Heel de stronk is op gegaan, er is niets blijven liggen.

Best leuk zo'n foto he, ik ga op mijn hyves pagina een Blog bijhouden waar ik elke dag een foto van hun maaltijd op ga plaatsen.
Lijkt me wel grappig om te laten zien aan mensen.
Door Staftime
#1670782
Deze foto heb ik naar mijn dierenartsenpraktijk gestuurd, met natuurlijk precies vermeld wat er in de bak zit.
Ik ben erg benieuwd naar hun reactie.
Door smulpaap
#1670791
Staftime schreef: Deze foto heb ik naar mijn dierenartsenpraktijk gestuurd, met natuurlijk precies vermeld wat er in de bak zit.
Ik ben erg benieuwd naar hun reactie.


ik ook  ::)
Door Staftime
#1671886
Maandag 5 Juli 2010:
restje vleesmix 2, restjes konijnenkarkas, gekookt eitje, gepureerde groente (gekookte bataat met verse peterselie en een half teentje knoflook).
Afbeelding

Ik dacht, nog maar een foto'tje erbij.
En ook deze heb ik weer gemaild naar mijn da.
Nog geen reactie ontvangen, ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren, want ik blijf elke dag een foto sturen tot ik iets hoor  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door nova
#1671954
gekookte witlof is hier feest  :D, en vooral als het nog niet helemaal  afgekoeld is.
dan nemen ze het eerder dan het vlees :D
Door Staftime
#1671973
annielaumen schreef: Astrid vindt witlof brrrr
Verstopt onder het vlees gaat het op
Bloemkool vindt ze jammie
Leuke foto,s ziet er heerlijk uit :D
Het was voor mij ook een probeersel hoor, ik wist niet of ze het lekker zouden vinden.
Gelukkig lusten ze het allebei graag.
Door 202Spots
#1672122
Staftime schreef: , gekookt eitje, gepureerde groente (gekookte bataat met verse peterselie en een half teentje knoflook).
Ja het ziet er voor 't mensen oog heel lekker uit hoor... :P
maar gekookt ei is moelijker verteren dan rauw ei, ik zou 'n kuiltje maken en de ei er rauw in gooien.
en de groentenmix...is 't dan alleen de bataat en de peterselie?
Hoeveel peterselie zit er dan wel niet in om de oranje bataat helemaal groen te krijgen? ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door