Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1670439
Wat is de opmerkelijkste verandering die jullie zien bij jullie honden sinds dat ze barfen?

Hier is het bij Tanja dat ze sinds ze vers krijgt goede ontlasting heeft, niet meer overgeeft en haar gebit beter is geworden. :)
Bij Kyra dat ze sinds ze vers krijgt staat te popelen om het eten en geen 2 seconden wacht voordat ze de eerste hap neemt, voorheen bleef ze nog net zo lief op de bank liggen als ik br*kken in haar bak mikte.

Bij Duster is het dat hij van een super schrokker naar een super rustige eter is veranderd. En daar sta ik nog steeds van versteld, de rest geloof ik wel omdat ik er van overtuigd ben dat het gewoon lekkerder en beter is dan br*k.

Vandaag ook weer. Lamsrib met haaspellures.
Hij at weer super rustig, ik had Kyra even geholpen (met ribben vind ze dat soms wel prettig) en Duster was nog niet klaar ::) te bedenken dat Kyra al een hele rustige eter is.

Ik besloot om hem ook even te helpen. Eerst de ribben onder de kraan gehouden (waren nog een beetje bevroren :-[ ) en toen helpen (hij eet in de bench). Super super rustig, ik zou bijna zeggen dat hij weinig trek had en het maar at omdat ik er bij zat.
Op een gegeven moment scheurt hij er een stukje vanaf, het was niet heel groot maar kraakte het toch een aantal keer....hij bleef 'kraken' maar het was niet echt kraken wat ik hoorde en hij deed een beetje vreemd. Ik wilde even afwachten voordat ik zou ingrijpen, als hij het zelf op kan lossen mag hij het zelf oplossen.
Maar het leek alsof het stukje 'vast' zat, hij er niet op kon kauwen maar ook niet met zijn tong naar voren kon duwen en afslikken ook geen optie was. Toen hij het wat moeilijk kreeg zei ik tegen hem; 'kom hier' en ik rijk met mijn handen naar zijn mond om het stukje daar te zoeken en los te trekken. Hij draaide zijn kop verder mijn kant op en deed gelijk zijn mond verder open en liet mij het stukje lostrekken.

Ik vond dit toch wel zo bijzonder! Een hond waarbij ik voorheen uit moest kijken dat hij mijn vingers niet mee opat, leek in de gaten te hebben dat ik hem iets uit zijn mond wilde trekken en dat maar al te graag liet gebeuren. Hij snapte/begreep me gewoon! Kyra snapt/begrijpt mij wel als ik iets tegen haar zeg (tenminste zo lijkt het), maar Duster...die heeft me nooit zo goed begrepen...

Dit is overigens de eerste keer dat ik heb moeten ingrijpen omdat het even niet helemaal goed gaat en ik ben niet eens zo diep hoeven gaan met mijn hand, misschien dat ik met de helft van mijn hand in zijn mond ben gegaan om het stukje te zoeken en los te trekken.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1670463
Sammy is altijd al een vreetzak geweest dus daar zit niet heel veel verschil in, behalve dat ze nu begint te piepen en springen als het wat langer duurt  :biggrin2: :P

Wel is ze, sinds ze overgezet is, helemaal blaasgruis vrij.
Ze verhaart minder, haar vacht is witter en ze is een stuk gespierder geworden!!
Door Migudu
#1670491
Ik barf natuurlijk nog niet zo lang, en Migudu kreeg al kvv, maar wat me opvalt is dat hij nu veel nieuwsgieriger is naar wat hij krijgt...
Dat vind ik al heel leuk!!!! :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1670500
in alle opzichten zijn ze er beter van geworden, vacht,tanden, ze stralen, eten super...
als ik ergens met de jongens loop krijg ik veel complimenten over dat ze er zo super uit zien!
Door Mevroi Kruim
#1670525
Kátur en Logi krijgen barf sinds ze als pup bij ons kwamen dus daar zie ik niet zoveel verschil. Bij Tara was het verschil wel heel duidelijk, van een gratenpakhuis werd ze een mooie gespierde hond, haar vacht werd veel mooier, en wat ook opvallend was was dat ze rustiger en gelijkmatiger van humeur wrd. Ze was altijd zo'n zenuwlijer van een (halve) Mechelaar, druk en hyperig, geen rust in d'r donder, toen ze barf ging eten kwam er rust in en was het hyperige goeddeels weg.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1670532
Bij Sem zag ik het grootste verschil; van een eeuwig jeukhebbende, te dikke, stinkende hond met veel blaasproblemen, naar een betrekkelijk gezonde blije dame.
Bono is er ook op vooruit gegaan; vacht, tanden, en bespiering.
Liz krijgt al BARF sinds ze als pupje bij ons kwam, dus die ziet er gewoon ook top uit  ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1670536
Mevroi Kruim schreef: Kátur en Logi krijgen barf sinds ze als pup bij ons kwamen dus daar zie ik niet zoveel verschil. Bij Tara was het verschil wel heel duidelijk, van een gratenpakhuis werd ze een mooie gespierde hond, haar vacht werd veel mooier, en wat ook opvallend was was dat ze rustiger en gelijkmatiger van humeur wrd. Ze was altijd zo'n zenuwlijer van een (halve) Mechelaar, druk en hyperig, geen rust in d'r donder, toen ze barf ging eten kwam er rust in en was het hyperige goeddeels weg.
Kennu dat even tegen Wodka vertelluh?  ::)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1670581
Jol schreef: Wat is de opmerkelijkste verandering die jullie zien bij jullie honden sinds dat ze barfen?
Ontlasting. En nu Annak nog maar zo weinig haar heeft, valt mij de goede conditie daarvan ook erg op.
Ik krijg altijd opmerkingen van mensen die ik in het bos tegenkom dat mijn honden er zo goed uitzien en dan vooral qua vacht. Als ik ze dan vertel dat Rover 9 is en Annak 11, dan vallen de onderkaken altijd zo wat op de grond ;D
Door Cathelijn
#1670623
Tja Floor is er 10 kg op afgevallen. Helaas een slechte huid en veel talgbulten maar toch glimt ze een eind weg tot aan de haartjes op haar neus.
En ze heeft nu duidelijke ruiperiodes.
Jonas is helemaal tevreden geworden. Hij loopt nu slecht en rent nauwelijks meer maar als ik met hun eten naar buiten loop trekt hij nog een sprintje. En hij blijft zo lekker zacht. Voorheen moest ik hem daarvoor regelmatig wassen.
Door Benjy en Misty
#1670657
Benjy zijn ontlasting is veel minder geworden; van 6 tot 8x per dag naar 1 tot 2x per dag. Ook is hij eindelijk niet meer graatmager en is zijn vachtje niet meer stro-achtig.

Misty heeft ook minder ontlasting en veel steviger. Voorheen zo'n 4x per dag ontlasting en nu eveneens 1 tot 2x per dag. Verder heeft ze met BARF baknijd/prooinijd gekregen wat natuurlijk wel een nadeel is. Misschien heeft het wel niks met BARF te maken maar durfde ze eerst niet omdat ze nog maar net bij ons was.  :-\
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1670674
Cathelijn schreef: Tja Floor is er 10 kg op afgevallen. Helaas een slechte huid en veel talgbulten maar toch glimt ze een eind weg tot aan de haartjes op haar neus.
En ze heeft nu duidelijke ruiperiodes.
Jonas is helemaal tevreden geworden. Hij loopt nu slecht en rent nauwelijks meer maar als ik met hun eten naar buiten loop trekt hij nog een sprintje. En hij blijft zo lekker zacht. Voorheen moest ik hem daarvoor regelmatig wassen.

O ja ik weet nog hoe Floor eruit zag toen je haar kreeg :o :o :o
Door Nadia
#1670719
Keentje barft vanaf pup.. Nouja, vanaf 12 weken ofzo. Dus daar kan ik niet veel over zeggen.. Wel ging zn dikke puppy buikje weg.. Maar of dat de groei was.. of barf. I don't know!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door