Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#167049
Op aanraden van mijn homeop. DA geef ik Beau 2 x daags een dosis Rhus, voor zijn ochtendstijfheid. Nu krijgt hij daar wat diarree van.
Is dit een bekend bijverschijnsel, en zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

(Het is geen spuitpoep maar wel dunne.......).
Door Peet
#167082
D4 potentie.......2x daags 6 tot 8 druppels in een beetje water en dan met een spuitje zonder naald afijn je kent het.....Ik snap het ook niet....Kennelijk irriteert het hem op zijn darmen. Nu zit ik wel een beetje met het dillema: doorgaan met Rhus om de opbouw van het middel niet te onderbreken...of toch stoppen en weer beginnen als de diarree over is?
Door Lizzy
#167086
Is het misschien de alcohol? Probeer anders de druppels eens op een eetlepel te doen en daar een kaars of aansteker onder te houden zodat het alcohol verdampt en probeer het dan eens te geven met wat water.

Hoewel ik overigens eerst even een paar dagen geen Rhus Tox zou geven en dan zou beginnen met de halve dosering.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#167556
Van zo´n lage potentie zou ik het me voor kunnen stellen dat hij daar diarree van krijgt. Rhus Toxicodendron is een plant met heel sterk prikkelende eigenschappen. Nog 10 x zo erg als een brandnetel. het wordt bij VSM geoogst door mensen in een soort maanpakken.
Dus een hogere potentie zou ook nog kunnen. Daarbij denk ik aan een D12 of zelfs een D30.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door