Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadia
#1669863
Vaya en Nox vinden kwark heel lekker.. Ik kwam er net achter toen ik de kong van Kain aant vullen was voor kwarkijsje..
Ze waren niet bij me weg te slaan en mn vinger werd zowat opgegeten..

Nu lees ik dat katten beter geen zuivel kunnen krijgen.. Maar voegt het echt helemaal niks toe? kwark is behoorlijk zuur en heeft wellicht goede pro-biotische eigenschappen??

Doe ik er meer kwaad dan goed mee als ik ze eens in de week of in de twee weken een klein theelepeltje kwark zou geven.. (voor de lekker dus)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1669882
een beetje kan je best geven hoor. wel uitkijken dat ze er geen diarree van krijgen.
Door miik
#1669899
Ik denk dat dat komt omdat met zuivelproducten mensen aan melk denken. Daar zit vrij veel melksuiker in en daar kunnen katten slecht tegen. Maar in kwark zijn de suiker zo goed als weg/omgezet/ vandaaar de zure smaak. Ik denk dat het goed is om het af en toe te geven inderdaad voor de pro-biotische eigenschappen. Mijn kitten krijgt af en toe een eetlepel tussendoor en vind het heerlijk. Zolang ze gezond zijn is het niet echt nodig,. maar bv na een operatie, narcose of na ziekte/ diaree, kan het heel handig zijn als ze het lekker vinden. Want dan kunnen ze het goed gebruiken. Dus ik zou ze het wel geven, wel kleine beetjes  ;)
Door Rianne145
#1669999
Ik zal eens kwark ijsjes maken, vinden ze hier ook vast lekker.

Hoe zit het met karnemelk gemaakt van geitenmelk? Had daar ijsblokjes van gemaakt en viel goed in de smaak.
Door flin
#1670033
bij mijn weten zitter in kwark nog steeds lactose....

nou heeft idd niet elke kat daar een intoleratie voor, maar neej, 't voegt nix toe, behalve;  wèl lekker zo af en toe..   :P

hier 1 kat die zeker geen intolerantie heeft...en ja, ze likken ook een vinger ijs af, of lebberen wat slagroom... :biggrin2:
Door Mevroi Kruim
#1670058
Kwark bevat 2 a 3 % lactose, dus geen dramatische hoeveelheden. Als een kat echt intolerant is merk je dat wel, dan gaat 'ie aan de dunne, en dan weet je dat je het beter niet kunt geven. Ik zou het sowieso bij kleine beetjes houden en geen bakken vol gaan geven. Gewoon voor het lekker  :D
Door fem fatale
#1670422
Maar doet het iets heel erg goeds? Ik ben allergisch voor melk en heb dus eigenlijk geen zuivel in huis normaalgesproken. Moet ik het speciaal voor de katten kopen, of missen ze er niets aan?
Door Mevroi Kruim
#1670528
Speciaal voor de katten kopen zou ik zeker niet doen. Met een goed barf-menu komen ze absoluut niks te kort en in het wild krijgen ze ook geen bakkie kwark voor het ontbijt  :D
Door fem fatale
#1670627
Ik barf ook al niet, ondertussen eten ze gewoon hele prooi en eten ze alle prooi die ik ze geef. Da's
barf voor luie mensen ;)
Door Nadia
#1670689
hier gaat er een halve liter (soms meer) kwark per dag doorheen.. Dus wij open het niet extra.. goed.. Krijgen ze zo nu en dan een klein frutje.. Ze zullen dankbaar zijn!
Door nanna
#1671215
die twee hebben het goed ;D ;D ;D

sem heeft ook z'n eerste kwark op met wat geraspte kaas en lekker dat hij het vond ;D ;D

nadia ga hem morgen opnieuw wegen en stuur je dan een pb ;) ;)

hij is me toch in hoogte gegroeid :) :)
Door Nadia
#1671304
Klein vreetmonster van jou!

Ik moet morgen 2 menutjes maken, Kain wat minder.. Hij word te dik en de poezen wat meer :D het houd je bezig ;D
Door miik
#1671309
Wat je ook kan doen nadia, is dat je gewoon hetzelfde menu houd maar ipv 1 zakje- pak je voor hem 2 zakjes en dat verdeel je dan over 2 dagen. En dat doe je dan 2x per week ofzo...
Maar als je je verveelt kun je natuurlijk ook een nieuw menuutje maken  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door