Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lolaatje
#1660110
Nadat een periode dat het beter ging, is het weer behoorlijk mis met de allergie en jeuk van mijn ene hond. Stuklikken van zijn pootjes en ook tot irritatie toe zijn buik en oksels likken, kin stuk krabben, oorontsteking, last van anaalklieren, etc. Bekend verhaal waarschijnlijk.

Hij is allergisch voor huisstofmijt (en qua voedsel allergisch voor kip, rund en granen maar het BARF menu is daar dan ook al lange tijd op aangepast).
Ik snap alleen niet waarom het nu erger wordt omdat het in de herfst juist erg vochtig in huis is en huisstofmijten daarin goed gedijen. Had daarom juist verwacht dat het in de zomer beter zou gaan... maar hoe het ook zij, die jeuk moet sowieso aangepakt worden want dit is heel verdrietig om te zien.

Nu wil ik dus ten eerste iets geven om de jeuk te stillen en dacht daarbij aan Puur Jeuk. En daarnaast ook iets om de huisstofmijtallergie zelf wat aan te pakken, waarbij ik veel positieve dingen heb gelezen over Puur Pollen. Kan ik dit tegelijk geven? En een kuur drainage compositum van tevoren, of kan dat ook tegelijkertijd?

Als iemand nog een andere suggestie heeft dan sta ik daar natuurlijk ook voor open. Heb al veel gezocht en gelezen hier over andere honden met soortgelijke klachten en daardoor heb ik onder andere ontdekt dat Puur Oor ook goed werkt in plaats van 'troep' als Aurizon of Surolan. Dus ik hoop zo dat andere producten van Puur ook aanslaan.

Bedankt voor het meedenken!
Door Lizzy
#1660175
Het zou mij niet verbazen als jouw hond een pollen allergie erbij heeft gekregen. Dus Puur Pollen + Puur Jeuk lijkt me een goed idee. Volgens mij kun je het goed samen geven maar voor de zekerheid kun je naar NML Health bellen.
#1660407
Goede tip. Heb even gebeld en Puur Pollen en Puur Jeuk kunnen zonder probleem samen gegeven worden. En bij de beschrijving van Puur Pollen staat: "De effectiviteit van Puur Pollen kan worden vergroot door bij aanvang van toediening, een inwendige reiniging te doen met Drainage Compositum van de Groene Os Veterinair." Bij aanvang, dus tegelijkertijd?

Maar honden kunnen dus ook nog op latere leeftijd een pollen allergie ontwikkelen? Marvel is nu 4 jaar oud. Zijn klachten begonnen rond de tijd dat hij één jaar oud was. Mischien al wat eerder want ik herkende de tekenen eerst niet.
Laatst gewijzigd door Lolaatje op do 24 jun 2010, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1660628
Lolaatje schreef: Goede tip. Heb even gebeld en Puur Pollen en Puur Jeuk kunnen zonder probleem samen gegeven worden. En bij de beschrijving van Puur Pollen staat: "De effectiviteit van Puur Pollen kan worden vergroot door bij aanvang van toediening, een inwendige reiniging te doen met Drainage Compositum van de Groene Os Veterinair." Bij aanvang, dus tegelijkertijd?

Maar honden kunnen dus ook nog op latere leeftijd een pollen allergie ontwikkelen? Marvel is nu 4 jaar oud. Zijn klachten begonnen rond de tijd dat hij één jaar oud was. Mischien al wat eerder want ik herkende de tekenen eerst niet.
Ja, tegelijkertijd.
Ja, op latere leeftijd kunnen ze zeker een allergie voor pollen ontwikkelen.
#1670175
Lolaatje schreef: Nadat een periode dat het beter ging, is het weer behoorlijk mis met de allergie en jeuk van mijn ene hond. Stuklikken van zijn pootjes en ook tot irritatie toe zijn buik en oksels likken, kin stuk krabben, oorontsteking, last van anaalklieren, etc. Bekend verhaal waarschijnlijk.

Hij is allergisch voor huisstofmijt (en qua voedsel allergisch voor kip, rund en granen maar het BARF menu is daar dan ook al lange tijd op aangepast).
Ik snap alleen niet waarom het nu erger wordt omdat het in de herfst juist erg vochtig in huis is en huisstofmijten daarin goed gedijen. Had daarom juist verwacht dat het in de zomer beter zou gaan... maar hoe het ook zij, die jeuk moet sowieso aangepakt worden want dit is heel verdrietig om te zien.

Nu wil ik dus ten eerste iets geven om de jeuk te stillen en dacht daarbij aan Puur Jeuk. En daarnaast ook iets om de huisstofmijtallergie zelf wat aan te pakken, waarbij ik veel positieve dingen heb gelezen over Puur Pollen. Kan ik dit tegelijk geven? En een kuur drainage compositum van tevoren, of kan dat ook tegelijkertijd?

Als iemand nog een andere suggestie heeft dan sta ik daar natuurlijk ook voor open. Heb al veel gezocht en gelezen hier over andere honden met soortgelijke klachten en daardoor heb ik onder andere ontdekt dat Puur Oor ook goed werkt in plaats van 'troep' als Aurizon of Surolan. Dus ik hoop zo dat andere producten van Puur ook aanslaan.

Bedankt voor het meedenken!
hoi , ik was even benieuwd of je al begonnen bent met puur jeuk en puur pollen ,ik heb namelijk precies zo n hondje met dit verschijnsel ,ik heb gisteren puur pollen besteld ,puur jeuk ben ik nu 1 week mee bezig en nu is de jeuk wel heel erg geworden ,maar daarvan was ik op de hoogte dat dat zou kunnen voorkomen ,ik ben benieuwd naar de werking van beide producten samen ! ::)

groetjes chrissie en mei-li en sterkte met die vreselijke jeuk !
Door Lizzy
#1670625
Wat overigens bij sommige honden helpt is ze afsponzen met zeewater of water met daarin wat appelazijn opgelost. Bij andere honden maakt water de jeuk juist erger. Afhankelijk van hoe het zit bij jouw hond: moet je hem uit de sloot houden, niet afspoelen en vooral droog houden. Of, als de jeuk niet erger wordt van water: afsponzen met zeewater of water + appelazijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door