Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tanja82
#1669978
Ik weet niet of het hier goed staat,maar vraag het toch maar even.
Ik heb vanmorgen mijn bestelling gekregen en nu zat er lamskop bij.
Vraag me alleen af hoe ik die aan de hond moet geven.
Ik kan hem niet door midden doen,maar zou die in een keer opgaan en voorzover ik zie zit er alles nog op en aan zie zelfs de tandje nog zitten.
Door 202Spots
#1669987
Hoe groot is je hond???
Als de bovenkant van de kop voor de helft is ingezaagd, dan kan je 'n vrij makkelijk in 2 hakken.
Als je 'n grote hond hebt dan geef je 'm de hele kop en laat hem zelf 't werk doen.
De tong,ogen en hersenen worden ook gegeten, de tanden laten ze meestal liggen..
Wanneer je 'n kleinere hond hebt, dan laat je 'm voor de helft of zo aan de kop knagen
en dan bewaar je wat over is voor de volgende keer.
Door tanja82
#1670013
Hoi,

Het is een rottweiler vn 10 maanden.
Eet ongeveer een 900 gram per dag.
Wordt het dan niet teveel als ik hem helemaal geef
Door Mevroi Kruim
#1670014
Soms zijn ze gezaagd, dwz met de lintzaag doormidden in twee gelijke delen. Een halve kop is goed te knagen voor een beetje formaat hond, de harde delen als onderkaak en tanden blijven meestal over. Een niet gezaagde kop is een flink maal voor bv een New Foundlander  ::)
Je kunt een hele kop met een scherpe bijl doormidden hakken maar dat spat nogal, als je geen kippen hebt die de hersens opvreten wordt het wel een troep  :P
Door Lizzy
#1670018
Ik geef ze ook gerust heel. En dan laat ik de honden er buiten, op een rubbere kleedje (hebben ze lekker grip) er een tijd op kluiven. Zoiets kun je ze niet in 1 keer op laten eten, tenzij het een lamskop van een zuiglammetje is. Ik neem het gewoon na een tijdje weg en gooi het weer terug in de vriezer. Het is handiger als ze al gezaagd zijn. Tegenwoordig krijg ik ze van het Islam Centrum eigenlijk altijd netjes in 2 stukken gezaagd binnen. Dan vreten ze het bijna in 1 keer op, maar blijven kaak en kiesjes vaak achter (Linga wil ook dat nog wel eens naar binnen werken hoor).

Ik verplaats je bericht wel even naar vragen en problemen omdat me dit niet echt een discussie topic lijkt.
Door Irish
#1670024
Goed om te weten dat ze bij het Islam Center lamskoppen hebben  :biggrin2:
Zijn die goed te knagen Lizzy en wat kosten ze daar?
Door tanja82
#1670041
Deze is echt in een stuk.
Maargoed ik laat haar er dan een kwartier op knagen en dan de vriezer in.
Kan ik hem ook vaker gebruiken.
Dank je wel allemaal
Door Deesje
#1670102
ik geef ze ook heel en neem ze na een tijdje weg voor een volgende keer..
Door Juul
#1670499
Deze week voor de eerste keer gegeven. De onderkaken heb ik weggehaald, de rest van de kop in twee dagen gegeven, het laatste stukje met de tandjes geruild voor een stukje pens. Ontlasting was behoorlijk wit, dus een halve kop voorziet bij mijn hond ruimschoots in de kalkbehoefte.
Door Nadia
#1670899
Waar heb je ze gehaald Tanja? Je woont hier in de buurt toch?? (zuid-limburg)
Je kunt de volgende keer even vragen of ze ze door 2en willen zagen!
Door Staftime
#1675636
Lizzy schreef: Zoiets kun je ze niet in 1 keer op laten eten, tenzij het een lamskop van een zuiglammetje is.
En waarom dan niet?
Ik doe dat nml wel, en dat zijn soms van die hele harde en zware koppen van zo'n 2kg of meer.
Onze honden wegen 28 en 22kg.
En ze eten gerust zo'n volledige kop weg, doen ze tussen het half uur en twee uur over (de ene is sneller dan de ander)
En ik heb nog nooit problemen ondervonden.
Door calimero_a
#1675640
Zoiets kun je ze niet in 1 keer op laten eten, tenzij het een lamskop van een zuiglammetje is.
Vroeg ik me ook af, hier krijgen ze ze ook in 1x.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1675792
mijn honden zijn kleiner dus voor Estrella een halve en voor Aquillo een kwart per keer. en wat spiervlees erbij voor Aquillo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door