Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1669469
hoi allemaal !

met mijn sharpeitje gaat het heel voorzichtig  de goede kant op ! van geheel brok overgestapt sinds 7 weken op kvv van naturis in combinatie met zalmolie =resultaat= geen oorontstekingen en schudden met haar hoofd meer  :D  super dus !! en dit houdt ik ook zo ...geen brokken en prednison meer !!

maaarrrrr op dit moment heeft ze erg veel jeuk ,ongeveer half juni begonnen ,tegelijk met mijn hooikoorts  :'( ..nu ben ik 1 week bezig met puur jeuk ...en de jeuk wordt echt hevig ... :-\ niet tot verwonden toe maar wel heel heel erg vervelend ,ook om haar zo te moeten zien !!

nu is mijn vraag ...wanneer wordt zo'n periode van beginningsverschijnselen ,hevigere jeuk ...minder??
ik weet dat ik minimaal 3 weken moet doorgaan maar zou graag zien dat het minder werd ipv erger !!

hoop op weer wat nuttige info van jullie  ;)
groetjes chrissie en mei-li
Laatst gewijzigd door meili-chrissie op vr 02 jul 2010, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#1669679
Je hebt het vast ergens anders geplaatst maar ik lees zoveel topics dat ik ze niet allemaal uit mijn hoofd ken. Wat was er aan de hand met jouw Sharpei, dat je bent overgestapt?

Die jeuk kan van alles zijn. Het kunnen de pollen zijn, het kan een allergie zijn voor zalmolie, het kan een reactie zijn op het voer dat je nu geeft, het kan zelfs ontgiften zijn. Het is heel lastig, jeuk.

Ik zou met Puur Jeuk stoppen. En kijken wat er gebeurd. Als er niks gebeurd en de jeuk blijft, zou ik stoppen met zalmolie. Als dat ook niks doet, zou ik een andere KVV gaan geven of (nog beter) zelf gaan samenstellen.

Als het ontgiften is: heeft jouw hond lang brokken gekregen? En medicijnen ergens tegen? Wanneer is het precies erger geworden, met dat je overstapte op KVV?
#1669877
hoi ,bedankt voor de reactie !

ongeveer anderhalf jaar geleden zijn de jeuk problemen ontstaan...toen was ze 2 jaar .
toen kreeg ze altijd eukanuba brokken en echt van alles wat er op koekjes en kluifjes bestaat .
tegen de jeuk vaak cortisonenspuiten moeten halen en kuren moderin/prednison dik een jaar lang.
vanaf januari 2010 overgegaan op hypoallergeen voer van de da ..in combinatie met prednison nog steeds ,zo lang ik de prednison gaf had ze weinig jeuk en oorontstekingen ,op de sopdagen kreeg ze weer last.in overleg met de da gestopt met moderin ,en overgegaan na bijna 3 jaar brokken op kvv naturis eend en naturis zalmolie ...dat ging de goede kant op ,zelfs geen oorontstekingen meer en schudden met haar hoofd is ook gestopt .
sinds een maand weer erge jeuk ,tegelijk toen ik zelf erge last kreeg van hooikoorts ,ik gebruik puur jeuk nu een week ,dus om nu te stoppen is wel heel snel ,ik ben op de hoogte dat de klachten rger kunnen worden de eerste tijd ,en dat is nu ook ! maar hoe lang dat dat ongeveer gaat duren ,dat zou ik graag willen weten.
ze krijgt echt enkel de kvv en zalmolie en puur jeuk ,tussendoor alleen n appeltje en verder niets !

groetjes chrissie en mei-li
#1670042
hoi

ik heb gisteren puur pollen besteld ,die wil ik tegelijk met puur jeuk gaan toepassen,als dit allemaal op niets uit loopt dan ga ik naar een holistische dierenarts omdat ik geen vertrouwen heb in de allergietest van de gewone da heb,en de da bij mij in de wijk heeft het me zelf afgeraden om deze reden : ze wordt dan op 20 dingen getest ...en de kans dat eruit komt waar zij allergisch voor is ,is zeker geen 100% ..maar ook de behandelmethode vind ik niks ,de antistoffen injecteren ,de kans dat dat gaat werken is ook maar 60 % ..dus om die redenen wil ik liever naar een holistische da  ::) ik hoop dat het allemaal niet zover  hoeft te komen en dat de producten van puur natuur gaan werken dat zou nog beter zijn !! ik blijf in ieder geval hoop houden  ::)

groetjes chrissie en mei-li

ga ik nu wat groenten en fruithapjes maken voor haar  :biggrin2:
#1672476
Bij mensen gaan hooikoorts en allergie voor appels en noten vaak samen, dus misschien de appels ook eventjes weglaten ;)

Als ze echt jeukplekjes heeft kan Aloe vera gel heel verkoelend en jeukstillend werken, beste op dit moment is volgens mij van volatile, als je een heel klein beetje tamanu olie (chi) er doorheen mengt werkt het nog veel beter! (tamanu is een vette planten olie, geelgroenig, ruikt heel kruidig, doet wonderen bij huidklachten en jeuk!!) Deze combi is heel neutraal, dus kan zelfs bij een overgevoelige huid (zelfs op het huidje van mij en mijn moeder, wil best wat zeggen, ik kan niet tegen de standaard rescue creme als ik al jeuk ofzo heb... die gaat branden)
#1673138
Jaia hier had ook ergere jeuk door de puur-jeuk...nu, in samenwerking en op advies van de holistisch DA eerst rustig aan begonnen, met 1 druppeltje per keer,en we zitten nu op 2 keer 6 druppels...en volgens mij is dat iets heel anders dan er op het potje staat...Wacht niet te lang met het gaan naar een holistisch DA..en zie het niet als een laatste redmiddel (zoals ik dat deed ;) ) Ze kunnen daar 100 keer meer aan jeuk doen dan een reguliere DA dat kan... (is mijn mening btw, niet op wetenschappelijke onderzoeken gebaseerd ;) )

Succes...en hou vol!
#1674401
Puur natuur heeft ze nu van de holistisch DA voorgeschreven gekregen, samen met nog iets om haar immuunsysteem te boosten.

We hebben haar in Utrecht uitgebreid laten testen op allergieen en daar is uitgekomen dat ze allergisch is voor een aantal soorten mijt. Daar hebben we ook een desensibilisatiekuur voor gedaan...die niets heeft geholpen. Ook is Jaia aan de Prednison geweest, waar het na en week ook weer doorheen kwam...

Als je terug leest in mn profiel zal je zien wat we allemaal geprobeert hebben...De holistisch DA is niet alleen beter, maar ook uiteindelijk goedkoper dan dit alles te proberen! Ook niet onbelangrijk, want met dit soort hondjes kan je naar de DA blijven lopen!

Heel veel succes!
#1674642
hoi

bedankt weer voor het reageren..ik heb inmiddels veel over uw hondje gelezen ,bij de mijne is het allemaal iets minder heftig ,ik loop al ongeveer anderhalf jaar bij de dierenarts met het terugkerend jeukprobleem,prednison helpt bij mei-li wel maar ik vind het troep en als bijwerking wordt zij apathisch ,dat is nu ver weg .ik was het gedokter beu bij de reguliere da ..het hielp toch niets ,daarom ben ik kvv gaan voeren en heb veel gelezen op dit forum ,nu hopen dat de puur natuur aan gaat slaan ,ik bedoelde met een stopdag van puur jeuk dat ik op die dag geen puur jeuk geef maar daarvoor in de plaats puur pollen ,dat is maar een enkele keer ,ik blijf braaf minstens de voorgeschreven 3 weken puur jeuk geven en dan niet zoals ik begonnen was met de maximale dosering ,want de beginverschijnselen waren heftig ,nog meer jeuk ...het beperkt zich nog steeds tot krabben aan oren en wat bijten aan de huid verder blijft de rest van de vacht in orde ::)gelukkig .

misschien is het toch even verstandig om echt enkel en alleen haar kvv eend compleet te geven en verder niets ...ook geen appel ,meloen,komkommer,banaan meer ,want u vertelde geloof ik dat appel ook weer een aanleiding kan zijn voor krabben toch ... :o :-\..ik vind het zo sneu want in mijn ogen krijgt ze al zo weinig voortaan...

hoe lang bent u nu met de puur natuur producten bezig??en is het aangeraden om daarmee door te blijven gaan??

groetjes chrissie en mei-li
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door