Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Angel_Devil
#1669553
Hoi allemaal,

Vorig jaar augustus/september had Devil (de witte reu) ineens last van een allergische reactie op heel zijn lijf, en vooral in zijn liezen.
Het waren rode schijven, sommige van wel een cm of 4 a 5 groot, en diverse kleinte bulten.

De DA wist niet waar dit vandaan kwam, en we kregen prednison mee, max 4 tabletten per dag.
Deze hielpen gelukkig wel goed. Alleen is het natuurlijk niet de bedoeling om deze medicatie continu te geven, ik ben dus opzoek gegaan naar een oorzaak. Wat de DA mij jammer genoeg niet kon geven.
Zo ben ik toen uitgegaan van vlooien beten  :(
Na het geven van Practic had hij hier ineens geen last meer van ??

Tot ze weer terug kwamen, en wanneer dit gebeurde moest ik 1 tabletje geven, en wanneer het verergerde nog een tablet.

Ineens was het na een aantal weken over, en zijn wij hier verder niet meer mee bezig geweest.

Tot vanavond  :( Heel zijn kop zit weer vol met bulten, ik heb hem direct weer een tabletje gegeven.

Nu vraag ik mij dus af of jullie hier ervaring mee hebben???

Ik heb net weer zitten lezen oven acute Atopie, wat dus ineens komt opzetten en waarschijnlijk kan komen door ook pollen en grassen etc...
Devil eet ook regelmatig gras uit de tuin.

We hebben naast het huis ook een kennel staan waar hij uit zichzelf wel eens in gaat liggen, daar ligt zaagsel in.
Is het puur toeval dat hij daar net uit komt en zo de bulten zijn ontstaan, of is het van het gras?
Of zijn het de vlooien? Ik heb hem net helemaal nagekeken en geen vlo gevonden.  :-\

Het is nu juli dus het begint wel erg vroeg bij hem.

Wel moet ik zeggen dat wij een aantal jaar geleden (ik meen in 2004) zijn bloed hebben laten nakijken, omdat hij toen ook een dergelijke reactie had, en daar kwam uit dat hij last zou hebben van huisstofmijt.

Hebben jullie enig idee?

Groetjes Deborah
Door pallas
#1669620
moeilijk hè om er achter te komen. Nox heeft een keer mega onder de bulten gezeten toen ze een paprika gejat had en met pitjes enal op had gegeten.

Ik ga even nadenken misschien komt er nog wat boven drijven.
Door Lizzy
#1669673
Dit zou inderdaad wel eens een allergische reactie op iets kunnen zijn. Maar kom er maar eens achter voor wat.... Dat is heel moeilijk. Kun je een allergie test laten doen bij je DA?
#1669676
gentle en vince hebben dat ook wel...
dan hebben ze een watertor opgevreten, of aan een pad gezeten, of een kikker opgevreten, of weer in het park aan een plant gevreten enz enz..
bij hun is het heel duidelijk dat ze daarvoor weer ergens hun neus in hebben gestoken wat niet de bedoeling was...
hier krijgen ze apis en is het binnen een goed uurtje weg, de da hier gaf ook pred..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door