Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1667915
Hallo allemaal

Ik probeer voor Joy een nieuw menu te maken maar ik kom hier nog niet helemaal uit.
Ik wil haar graag 2x per week vis geven i.p.v. 1x maar hoe moet ik dit berekenen?
Dit is wat ik haar wil gaan geven.
Joy 21 kilo 4,50% 945 per dag 6615 per week
20% bot 1323
20% groente 1323
20% orgaan 1323
40% vlees/vis 2646

Nu komt de vraag. Als ik haar nu complete vis geef zoals sardientjes en panharing hoe bereken ik dit dan? Haal ik dat gewicht weer af van het totale hoeveelheid wat ze krijgt per week? Of moet ik een deel van bot, vlees en orgaan afhalen?
Tot nog toe kreeg ze van mij op 1 dag gewoon haar dagtotaal aan vis. 's Morgens de helft en 's avonds de andere helft.
Laatst gewijzigd door Evie op vr 02 jul 2010, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1667960
Ik tel complete visjes niet meer mee. Lekker makkelijk. Dus die haal je van het totaal. Ik zou wel uitkijken met 1 hele maaltijd met alleen vis. Veel honden worden daar misselijk van, zeker van vette vis. Zalmkop valt vaak wel weer mee (dat reken ik trouwens tot vleesbot omdat het betrekkelijk veel graat is). Geef je overigens 20% kaal bot of 20% vleesbot?
Door Evie
#1667973
Lizzy schreef: Ik tel complete visjes niet meer mee. Lekker makkelijk. Dus die haal je van het totaal. Ik zou wel uitkijken met 1 hele maaltijd met alleen vis. Veel honden worden daar misselijk van, zeker van vette vis. Zalmkop valt vaak wel weer mee (dat reken ik trouwens tot vleesbot omdat het betrekkelijk veel graat is). Geef je overigens 20% kaal bot of 20% vleesbot?
Ze eet zeg maar 6615 gram per week. En dan haal ik de vis eraf. Pak ik dan van die hoeveelheid die dan overblijft weer 20% voor vlees en orgaan en groente? Of maak ik die verdeling gewoon van de totale hoeveelheid?
Ik had het tot nog toe gecombineerd met iets van bot of spiervlees en dat gaat hier goed. Ze krijgen de daghoeveelheid verdeelt over 2 maaltijden.  Tot nog toe ging het hier niet zo goed met de zalm. Durf m niet zo goed meer te geven. Zonde want ik heb er nog een flink aantal in de vriezer.
De bedoeling is vleesbot maar ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel vlees er nu aanhangt. Ik denk dat ik redelijk veilig zit met kip of eendenekken of kiprug?
Denk je dat de hoeveelheden zo goed kunnen om de calcium naar beneden te brengen?
Laatst gewijzigd door Evie op vr 02 jul 2010, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#1669775
Lizzy schreef: Waarom wil je calcium naar beneden brengen?
Ja, je neemt de totaal hoeveelheid, daar haal je de vis vanaf en dan reken je de rest uit.
Mooi dan weet ik hoe ik aan de gang kan met het menu. Dank je wel. Vanwege de groeipijn weet je nog? Van die foto's? Voorgaand topic.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door