Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door welkom
#165580
Hoi allemaal,

Even een vraagje aan de katten kenners onder ons :)

Mijn poes Chong van 13 en een half jaar, eet vanaf dat ze kitten is alleen maar brokjes en twee keer per week verse vis of koolvis die ik dan kook, want blikvoer hoeft madam niet.

Nu de laatste tijd spuugt ze enorm en drinkt ook veel en plast veel, ze maakt geen zieke indruk slaapt wel veel, maar dat is normaal voor zo'n oude poes.

Nu zeurt ze mijn kop gek om iedere dag vis te krijgen, en als ik het dan geef spuugt ze het daarna naast haar bakje weer leeg :-\.

Wat kan ik doen?????????????

groetjes Welkom
Door Timmy
#165584
welkom schreef: Hoi allemaal,

Even een vraagje aan de katten kenners onder ons :)

Mijn poes Chong van 13 en een half jaar, eet vanaf dat ze kitten is alleen maar brokjes en twee keer per week verse vis of koolvis die ik dan kook, want blikvoer hoeft madam niet.

Nu de laatste tijd spuugt ze enorm en drinkt ook veel en plast veel, ze maakt geen zieke indruk slaapt wel veel, maar dat is normaal voor zo'n oude poes.

Nu zeurt ze mijn kop gek om iedere dag vis te krijgen, en als ik het dan geef spuugt ze het daarna naast haar bakje weer leeg :-\.

Wat kan ik doen?????????????

groetjes Welkom
Even langs de dierenarts gaan om de nierwaarden te laten testen...

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#165589
Ja ik zou er ook zeker mee naar de dierenarts gaan, en over de vis, ik zou zeker niet iedere dag vis geven.
Maar ik denk dat jouw kat een medisch probleem heeft waar je snel even mee heen moet.
Door welkom
#166747
Oke ik ben geweest, er was niets te vinden volgens de dierenarts, nieren alles was in orde, temp was ok.
Dus moest het in de gaten houden 1 weekje en dan terug komen en anders moest ik naar de Uithof in Utrecht omdat ze al bijna 14 is.

Dit was de uitslag.
Laatst gewijzigd door welkom op di 14 sep 2004, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#166925
Gut zeg :o daar kan je weer heel veel mee, NOT. :-\

En hoeveel €€ was je voor dit super onderzoek kwijt?

Is er voor de rest niets anders gedaan, geen bloed getapt, geen andere metingen in het bloed aangetoont?(indien er dus wel bloed is afgenomen he)
Geen verstopping te voelen in bijv maagkanaal of darmen?
Misschien een optie om eens een echo te maken? Wie weet heeft ze een flinke haarbal vastzitten die ze niet weg krijgt en spuwt ze daarom ook het eten weer uit.

Ik wens je heel veel sterkte met deze oude dame.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#166930
Wat knap dat je da dit allemaal in 1 consult kan zeggen, op zijn minst zal hij toch inderdaad een bloedtest moeten doen.
Ik zou toch eens een andere da bezoeken dan die wat verder zoekt.
Door Lizzy
#167015
Nou ja, er zijn dierenartsen die zelf apparatuur hebben om bloed na te kijken op nierwerking enzo. Meestal duurt het een half uurtje (geloof ik) en dan hebben ze de uitslag uit het apparaat. Dus in theorie is dit wel mogelijk, maar ik ben inderdaad zeer benieuwd of er werkelijk bloed geprikt is!
Door welkom
#167358
Ja mijn da heeft inderdaad bloed geprikt bij haar, hij heeft zelf apparatuur (tis Nico Dijkshoorn) dus lijkt mij wel betrouwbaar, maar ik kijk het aan 1 weekje, en anders ga ik naar de Uithof toe, en ik was 65 euro kwijt.
Door Kefraya
#167640
Ik weet niet of ik het mag zeggen op deze site, maar ik heb hele slechte ervaringen met Dijkshoorn. Ik weet dat er mensen zijn die met hem weglopen, maar ik heb nog steeds een rotgevoel als ik aan die bezoeken terugdenk. Gelukkig ben ik daar maar twee keer geweest omdat het een noodgeval was en mijn eigen da op vakantie was...
Als je in Zeist of omgeving woont, kan ik je een hele goede da aanraden, die erg goed is met katten.

Liesbeth
Door Timmy
#170392
Kefraya schreef: Ik weet niet of ik het mag zeggen op deze site, maar ik heb hele slechte ervaringen met Dijkshoorn. Ik weet dat er mensen zijn die met hem weglopen, maar ik heb nog steeds een rotgevoel als ik aan die bezoeken terugdenk. Gelukkig ben ik daar maar twee keer geweest omdat het een noodgeval was en mijn eigen da op vakantie was...
Als je in Zeist of omgeving woont, kan ik je een hele goede da aanraden, die erg goed is met katten.

Liesbeth
Denk dat dergelijke dingen erg persoonlijk zijn. De een heeft goede ervaringen met een dierenarts een andere slechte. Ik ben jaren geleden een keer met m'n hond bij een neuroloog (nou ja) geweest, maar die komt echt nooit meer met z'n vingers aan mijn hond. En dat terwijl een heleboel mensen, inclusief dierenartsen, met hem weglopen en hem beschouwen als DE dierenarts op neurologisch gebied...

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op ma 20 sep 2004, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door