Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1668721
Ik ben dus nog helemaal nieuw met alles, ik heb wel zitten rondkijken maar zie doordat het zo verschillend is een beetje door de bomen het bos niet meer... :confused1: :shy:

Omdat onze pup dus weigerde brokken te eten, slim beest ;) ben ik over gegaan op Carnibest natuurvoer, en wissel dit af met smuldier pens/vlees compleet. Als snacks krijgt ze wel eens pensstaafjes om op te kauwen, en soms stukjes rodi worst.

nu zijn er zoveel verschillende merken/soorten/smaken/mogelijkheden, en ik heb idd gelezen dat afwisseling belangrijk is voor ze.

ik wil het liefste nu met kant en klaar beginnen, en dan (liefst met hulp) over naar meer variatie, en dus ook echt vlees..

hier in de buurt (Alphen aan den rijn) is alleen carnibest en smuldier te krijgen (van wat ik nu heb kunnen vinden), en ik heb nog een "probleem":
Ik kan géén grote hoeveelheden bewaren (klein huisje, en ook alleen maar 1 klein vriesvak waar ook nog onze eigen dingen in moeten.)
Ik heb er nu 5 rollen CB in, en 2 pakken smuldier, en dat is toch echt wel de max.
Gelukkig eet het kleine monster van ons ook niet zo enorm veel dat scheelt wel weer :)

In het kort, ik zou dus graag informatie willen over waar ik dingen kan krijgen hier en wat, en hoe ik het het beste kan doen. Het fijnste zou natuurlijk zijn als er hier in de buurt mensen wonen die me er mee kunnen helpen, maar alle andere info is ook welkom :)

Ik heb de algemene topics hier al doorgelezen :)
#1669024
ja gewoon een leuk tweedehand kistje; en dan zou ik voor een vrieskist gaan, daar kan meer in; maar altijd te weining ;D

je hebt ondertussen vast wel het a la carte topic gevonden met daarin de adressen van vers voer verkopers. En op de verzamelplaats zou je eventueel een oproep daarvoor kunnen plaatsen als je mee bestellers zoekt of mee wilt bestellen met iemand uit jouw omgeving.
#1669030
[quote="dancingdaydream"]
ik snap niet zo goed wat je bedoelt? :shy: gewoon zoeken op MP naar "diepvries"? 

en met welke dingen kan ik het beste beginnen? zowiso ga ik kippennekjes zoeken voor haar :)
Ik had kipkluifjes gekocht, maar daarna begrepen dat dat nog te "grof" was voor haar om te beginnen, dus die gaan naar mijn man :P
[/quote]

Henny heeft t ws over de aanschaf van een vriezer ;)
Versvoerders hebben over t algemeen veel, heel veel vriezerruimte [en bijna altijd te weinig].. vandaar
#1669191
[quote="Too"]
Henny heeft t ws over de aanschaf van een vriezer ;)
Versvoerders hebben over t algemeen veel, heel veel vriezerruimte [en bijna altijd te weinig].. vandaar
[/quote]

;D Dat bedoelde ik ja  ;D
Ik las dat je zo weinig vriesruimte had, dus om te beginnen is meer diepvriesruimte heel handig.
Je zult zien dat je al gauw te kort komt. ;)

Ik voer hier op het oog en weeg ze 1 x in de maand ongeveer. (honden)
Ik heb een bepaald gewicht waar ze ongeveer op moeten zitten.
Als ze afvallen krijgen ze meer en als ze weer zwaarder worden krijgen ze weer wat minder.
#1669542
[quote="dancingdaydream"]
Nog een vraagje: Ik las net in het BARF-deel dat ze 100gr per KG lichaamsgewicht moet hebben, ik heb nu de hoeveelheid van de verpakking aangehouden (60gr per KG). Dus eigenlijk geef ik haar nu te weinig en mag ze best wat meer hebben?
[/quote]
100gram per kg??? lijkt me wat veel. Volwassen honden tussen de 2 á 5 % en pupsels tussen de 5 en 10% van hun lichaamsgewicht.

Carnibest adviseert tussen de 40 en 60 gram voor puppies per kg lichaamsgewicht maar dit is een richtlijn, je moet naar je hond kijken  en voelen...

Een beetje ouderwetse poelier (die zelf de kippen ontleedt) kan je vaak helpen aan kippennekjes, eendennekjes, kalkoennek, kwarteltjes (als je in een wat verder stadium bent) en karkasjes.
Kijk ook eens in de adreslijst daar staan ook marktkoopmannen met barfproducten tussen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door