Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1666969
Ik heb zojuist meer dan 12 pagina's berichten zitten lezen in "Tobben met tanden en tandsteen" van eind 2007 begin 2008
Gebruiken jullie de plague off nog of is het niet meer nodig?

Vorige week zijn bij mijn 2 boxers de tanden schoongemaakt...alweer! In november 2008 waren ze ook al een keer helemaal onder zeil daarvoor.
Nu wil ik dus gaan poetsen of iets anders dat goed helpt om t te voorkomen.
Mijn keuze tot nu toe: tandenpoetsen ( evt met speciale dierentandenborstel??) tandpasta met kipsmaak?
Of 1 of ander spulletje via da dat je eens per week op de droge tanden moet smeren.
En ik zat dus te denken aan de plaque off. Maar op dit moment hebben ze dus geen plaque...

Dilemma!


Mirjam, Romme en Lambiek...alledrie weer schone tanden! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
#1668185
Twee van de drie honden die barfen hebben vieze hoektanden (de rest van het gebit ziet er mooi uit) . Die hoektanden gebruiken ze eigenlijk ook niet bij het eten. Het valt er niet af te poetsen. Ik heb een tijdje plaque-off geprobeerd om die hoektanden schoner te krijgen, echter zonder resultaat.  ;)
#1668217
Ik heb vorig jaar een potje voor mijn kooikers gehad en afgelopen maand weer 1. Het werkt als een tierelier. Nog sterker, op de club loopt een 7 jarig hondje, kruising, grootte kooiker, spierwit met gele tanden. Ja, ze moest maar weer eens onder narcose het gebit schoon laten maken. Na enige druk uitgeoefend te hebben heeft ze plaque-off besteld en al na een week zag je de tanden schoner en witter worden. Ze was stomverbaasd maar heel blij ;)
#1668723
HannekeKjell schreef: Ja die is het.
Dank je wel!! :)
tiny schreef: Ik heb vorig jaar een potje voor mijn kooikers gehad en afgelopen maand weer 1. Het werkt als een tierelier. Nog sterker, op de club loopt een 7 jarig hondje, kruising, grootte kooiker, spierwit met gele tanden. Ja, ze moest maar weer eens onder narcose het gebit schoon laten maken. Na enige druk uitgeoefend te hebben heeft ze plaque-off besteld en al na een week zag je de tanden schoner en witter worden. Ze was stomverbaasd maar heel blij ;)
Heb gisteren ook een potje besteld. Ik ben benieuwd!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door