Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Susan78
#1667864
Hoi,

Al eerder heb ik geschreven over de druppeltjes urine die Daja verloor.
Ze is eind feb/begin maart loops geweest en werd 12 juni alweer loops.
Vanaf dat moment geen druppeltjes urine meer gevonden.

Op dag 18 van haar loopsheid vond ik dikke bruine, ondoorzichtige druppels op de vloer, die in de loop dan de dag groenig werden en de volgende dag echt groen en ondoorzichtig.
Omdat ik onze vroegere hond bijna ben verloren aan een baarmoederontsteking ben ik meteen naar de dierenarts gegaan.
Zij kon geen baarmoederontsteking constateren; dwz geen koorts, niet ziek, geen voelbare afwijkingen.
Ik ben meteen doorgestuurd naar een andere praktijk voor een echo en ook daaruit zijn geen afwijkingen gekomen en alles is nagekeken, blaas, baarmoeder etc.etc.
Ook uit een urinepunctie niks noemenswaardigs volgens de da, alleen een te verwaarlozen hoeveelheid hemoglobine.
Dus 200 euro armer en geen idee wat het zijn kan.
Ik voelde me een beetje overdreven bezorgd, maar de dierenarts zei dat het goed was dat ik na die groene druppels meteen gekomen ben.
Ik weet namelijk hoe snel het kan gaan met een baarmoederontsteking.
Nu verliest Daja nog steeds groen spul uit haar vulva, en ik vraag me af of dit nou normaal is of dat ik toch niet overdreven bezorgd ben.
Vandaag is het dag 20 v/d loopsheid. Ik vind haar wel iets slomer, maar het is ook wel erg warm.
Iemand een idee?
Door conleeuw
#1667950
ik zou bij de gezondheids winkel een zakje frambozen blad thee halen en thee zetten en haar dat gaan geven, dat maakt de baarmoeder schoon, lijk mij geen overbodige luxe voor nu, ik zou het voor de zeker doen, mijn Jazz had een aantal jaren geleden ook zo iets, toen heb ik voor de zekerheid een ab kuur gehad, maar de daarop volgende loopsheid heb ik frambozen blad thee gegeven, echt aan te bevelen ;)
Door Susan78
#1667955
Dankjewel voor de tip!
Dat is een kleine moeite om even te halen en kost me vast geen 200 euro  ;)
Heb je enig idee hoeveel ik daarvan zal moeten geven?
Ze weegt 26 kilo.
Door Lizzy
#1667956
Zou het een vagina ontsteking kunnen zijn? Ik zou zeker ook framboosblad thee geven. En verder zou ik zilverwater geven (inwendig en uitwendig druppelen) en tijdelijk wat extra vitamine C.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1668014
Lizzy schreef: Zou het een vagina ontsteking kunnen zijn? Ik zou zeker ook framboosblad thee geven. En verder zou ik zilverwater geven (inwendig en uitwendig druppelen) en tijdelijk wat extra vitamine C.
En Utero-vetsem, zou ik ook zeker geven.  :)


Het is dan op dit moment wellicht nog geen echte infectie, maar dat de boel niet schoon is daarbinnen mag duidelijk zijn. :-\ Apart dat het wel lijkt alsof je voor iedere scheet een ab-kuur krijgt en je met zoiets met niks naar huis toegestuurd word :-\t. Ik zou met alles aan de gang gaan wat hierboven genoemd is en dan binnen 14 dagen fikse verbetering willen zien en anders om een kuur AB vragen. Ik gebruik in zulke gevallen altijd synolux.
Door conleeuw
#1668052
Angelique schreef: En Utero-vetsem, zou ik ook zeker geven.  :)


Het is dan op dit moment wellicht nog geen echte infectie, maar dat de boel niet schoon is daarbinnen mag duidelijk zijn. :-\ Apart dat het wel lijkt alsof je voor iedere scheet een ab-kuur krijgt en je met zoiets met niks naar huis toegestuurd word :-\t. Ik zou met alles aan de gang gaan wat hierboven genoemd is en dan binnen 14 dagen fikse verbetering willen zien en anders om een kuur AB vragen. Ik gebruik in zulke gevallen altijd synolux.

maar dan moet haar dierenarts het wel geven, niet iets wat je even bij de hema kan kopen... ik vindt het ook link, ik zou niet eens twee weken wachten, als het over een week niet beter is zou ik al terug gaan, dan kan je nog met een ab kuur wegkomen, duurt het té lang dan zit je al snel aan een sterrilisatie :-\
Door Susan78
#1668147
Dankjullie wel voor alle tips!
Ik ga morgen op zoek naar de middeltjes.
De dierenarts die de echo ging maken stond al klaar om accuut haar baarmoeder te verwijderen maar gelukkig was dat dus (nog) niet nodig.
Zelf dachten ze aan een kleine, beginnende baarmoederontsteking die dus niet te zien was op de echo, en dat haar lichaam het zelf opruimt.
Ze zeiden wel dat het gunstig is dat de troep eruit komt, dat is minder erg dan een gesloten baarmoederontsteking.
Een vaginale ontsteking weet ik niet, ze heeft wel inwendig onderzoek gehad.
Ze is dus helemaal binnenstebuiten gekeerd en er is niks gevonden. Toch blijf ik die groene druppels niet normaal vinden.
Ik vind dat ze op zijn minst een ab kuurtje hadden kunnen geven nu ik dat net van jullie lees.

Onze vorige hond was een enorme taaie; als ze niet 's avonds laat op mijn schoot probeerde te springen (iets wat ze nooit deed) en ik dus bij toeval voelde dat ze enorm heet was, had ik niet eens aan haar gemerkt dat ze doodziek was.
Ze heeft kantje boord gelegen bij de dierenarts, baarmoeder stond op knappen, en dat is een beetje mijn angst.  Dat ze opeens in zeer korte tijd doodziek kunnen worden.

Zou het niet toch verstandig zijn om een AB kuurtje te vragen morgen?
Door conleeuw
#1668293
Susan78 schreef: Dankjullie wel voor alle tips!
Ik ga morgen op zoek naar de middeltjes.
De dierenarts die de echo ging maken stond al klaar om accuut haar baarmoeder te verwijderen maar gelukkig was dat dus (nog) niet nodig.
Zelf dachten ze aan een kleine, beginnende baarmoederontsteking die dus niet te zien was op de echo, en dat haar lichaam het zelf opruimt.
Ze zeiden wel dat het gunstig is dat de troep eruit komt, dat is minder erg dan een gesloten baarmoederontsteking.
Een vaginale ontsteking weet ik niet, ze heeft wel inwendig onderzoek gehad.
Ze is dus helemaal binnenstebuiten gekeerd en er is niks gevonden. Toch blijf ik die groene druppels niet normaal vinden.
Ik vind dat ze op zijn minst een ab kuurtje hadden kunnen geven nu ik dat net van jullie lees.

Onze vorige hond was een enorme taaie; als ze niet 's avonds laat op mijn schoot probeerde te springen (iets wat ze nooit deed) en ik dus bij toeval voelde dat ze enorm heet was, had ik niet eens aan haar gemerkt dat ze doodziek was.
Ze heeft kantje boord gelegen bij de dierenarts, baarmoeder stond op knappen, en dat is een beetje mijn angst.  Dat ze opeens in zeer korte tijd doodziek kunnen worden.

Zou het niet toch verstandig zijn om een AB kuurtje te vragen morgen?
Als jouw dierenarts hiervoor opens staat zou ik het zeker vragen, als het mijn hond was zou ik het willen, better safe than sorry  :-\ maar dat is mijn persoonlijke gevoel hierbij ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door