Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1667806
Irish schreef:
Ik ga vanavond de kipkarkas wel eerst even met een hamer te werk en dan zie ik morgen wel hoe het er uit komt  ;D
Als hele kip... :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Xada
#1667809
Migudu schreef: Als hele kip... :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Levend of dood, als er een complete levende kip uit komt kun je nog kuikentjes gaan houden. Je moet er dan wel een haan bij zetten.  ;D ;D
Door Irish
#1667888
Rather not, thank you  ;D
Kaatje heeft ooit toen ze jong en ondeugend was (nu oud en ondeugend  ;D) een kip gevangen, gedood en voor mijn neus opgegeten.
Ze kreeg toen nog brokken, nou hoe duidelijk wil je de boodschap van je hond krijgen  :biggrin2:

Ik zat te denken en zou ik Ivan misschien te veel voeren en dat z'n darmen dat niet gewend zijn en hij daarom opnieuw aan de race is?
Eerst gaf ik hem 1 kilo carnibest kip mix per dag + alle beloningssnoepjes kip. Vanaf gisteren ongeveer ben ik meer gaan geven, denk 200 gram meer, too much? Las namelijk dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 4.html#new en dat het dus wel even kan duren voordat Ivan er een beetje acceptabel uit ziet.
Zou ik het wellicht te snel willen? Al ben ik me er wel bewust van hem niet te overvoeren.. maar een (ruime) kilo is toch niet zo veel?
Laatst gewijzigd door Irish op do 01 jul 2010, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Migudu
#1667980
Ik heb geen idee, of dat misschien zo is...Hoe zwaar is hij nu? En als je dan wat hoger gaat zitten met 3%?
Roep maar wat, hoor..Als hij het echt niet zou moeten, dan zou het wel laten staan, toch?

Groetjes,
Gerda
Door Irish
#1667982
Ik weet niet zeker offie aangekomen is, heb hem wel gewogen, maar op 3 verschillende weegschalen. Dus dat geeft niet echt een duidelijk beeld.
In ieder geval allemaal zo rond de 23-23,5kg.
Heb het idee dat als ik hem 2kg zou voeren en nog door zou willen eten... Menneke heeft HONGER! niet normaal.

Hij is vorige week ontwormt op de praktijk, daarna had hij bij mij spoelwormen. Kan je er dan vanuit gaan datie nou clean is? (voor ik er nog een pil in stop)
Want ik wil niet dat die stomme taugé look-a-likes Ivan's voer in zijn buik opeten!  >:(
Laatst gewijzigd door Irish op do 01 jul 2010, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#1667992
Zit trouwens te kijken naar de Satinballs (al ben ik bang datie wellicht daar niet tegen kan, maarja eerst dan maar is uitproberen toch)
Hoe kom ik aan een vel gelatine ??  ???
Door Too
#1668007
Wacht nou maar even met die satinballs, hoelang issie nu helemaal bij je en krijgt ie fatsoenlijk eten??  ;)
Hij kreeg slecht eten, had wormen.. geef m de tijd

Hij krijgt nu  4%.. ik zou dat nog maar s een goeie week volhouden voordat je t in allemaal ingewikkelde dingen zoekt, wat zou z'n gezonde gewicht zijn, enig idee?

PS gelatine koop je gewoon bij de supermarkt
Door Irish
#1668027
Ja je hebt helemaal gelijk, hij is nou een week bij mij.
Maar je wilt gewoon je diertjes graag gezond zien :)
Ik denk dat een gezond gewicht voor hem iets van 28-30kg is.

Heb de gelatine gezien en laten liggen.
Iris moet gewoon wat meer geduld hebben  ::)
Door Too
#1668046
;D ;D jij hebt echt haast.. wees zen, geef m tijd... ga leuke dingen met m doen, hij komt vanzelf aan nu die goed eten krijgt
enig ontgiften zal er ook wel bijkomen na zoveel bagger.. enne wegen is leuk, voelen en kijken is beter  ::)
Door Xada
#1668157
Neem de tijd om hem aan te laten komen. Het is moeilijk, maar ik zou eerst niet hoger gaan zitten dan 3,5 tot 4 %.
Het is wel een andere diersoort, maar mijn paarden (voornamelijk 1) vielen in de winter ook heel erg in. Nu pas komen ze weer redelijk in het vlees te zitten. Ik voer ze nu al vanaf april er tuinbonen bij.
Door Irish
#1668207
Net hadtie weer voor zijn doen een stevige keutel.
Vind wel datie vrij veel poept, net alsofie brokken krijgt.
Dus echt optimaal verteerd hij het niet. Alhoewel hij met een kilo brokken misschien nog meer zou poepen.
Kaatje krijgt de helft en heeft veeel minder ontlasting, maar is ook wel logisch.

Ga zo de kippenruggetjes is hameren  :knuppel2:
Door 202Spots
#1668285
Hij is vorige week ontwormt op de praktijk, daarna had hij bij mij spoelwormen. Kan je er dan vanuit gaan datie nou clean is? (voor ik er nog een pil in stop)
Moet meestal na 2 weken herhaald worden toch?

En geef je 'm nu 1 x per dag eten? wanneer je dat doet...misschien beter om 't dan in  2 x of zelf 3 x per dag te verdelen zodat ie
2 of 3  kleinere maaltijden heeft, totdat ie is aangekomen?
Door Irish
#1668357
Geen idee wanneer dat herhaald moet worden eerlijk gezegd, zal de bijsluiter is lezen.

Ivan krijgt voorlopig nog even 3x per dag te eten :) (al zallie wel vaker willen  :biggrin2:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door