Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Madra
#1665547
Hallo,
Ik ben nieuw op barfplaats en heb eigenlijk wat algemene vragen.
Mijn geleidehond (ik ben zelf volledig blind) is 3 jaar en ik wil haar gaan overzetten op vers voer.
Het lijkt me het handigst om te beginnen met kvv, want dan hoef ik niet gelijk na te denken over samenstellen.
Weet iemand waar je goede kvv merken in Utrecht kunt kopen? En eventueel goede slagers voor als ik toch wil gaan barfen? Bij de dierenwinkels waar ik geweest ben ving ik steeds bot, grijns. Die hadden echt zoeits van "kvv, das slecht voor de tanden. Ik zou vooral brok blijven voeren mevrouw, veel beter." Nou, inmiddels weet ik ietsje meer.
Hoe doen vers vlees voerder het als jullie voor lange tijd op vakantie gaan? Ikzelf ga met de trein voor 2 weken naar Zwitserland. Het is dus geen optie om bevroren kvv mee te nemen want dat loopt de tas uit als ik eindelijk op mijn bestemming ben. Ik zit in een bergdorpje en weet niet zo gauw of er een vertrouwde slager o.i.d. is.
hoe zouden jullie dit oplossen?
Oja, nog een hele praktische en wat vreemde vraag. Hoe snijd je bevroren kvv?
Ik reis namelijk veel met de hond en om ervoor te zorgen dat het goed blijft zou ik het 's ochtends bevroren mee moeten nemen. Tegen de tijd dat ze eten krijgt is het vlees goed ontdooid.

Alvast heel erg bedannkt voor het beantwoorden van al mijn vragen.

Groeten.
Door bloemetje
#1665580
Welkom hier Madra!

Er zijn zo verschrikkelijk veel goede KVV merken! Als ik wist welke je wilde voeren ongeveer dan kan je makkelijk adresjes vinden op de verschillende sites van de fabrikanten. Er zijn ook een aantal bezorgservices die KVV bezorgen.
Ik zal even wat dingen voor je opzoeken:

Carnibest:
De Dierenhoek Utrecht  
Amsterdamsestraatweg 66
3513 AH Utrecht
Tel. 030-2400704

Deze bezorgt in jouw regio met verschillende merken KVV: http://versvoeding.cats-dogs.nl/

Voor de barf weet ik het zo gauw niet. Heel veel mensen laten dat ook bezorgen. Door bijv deze meneer: http://www.richardversvoeding.nl/

We hebben hier op BP ook een prachtige a la carte afdeling voor de Barfer waarop de leveranciers per provincie gerangschikt staan  ;)

Vraag 2 over je vakantie:
Op zich is het geen drama als je die 2 weekjes per jaar eens brok voert of bijvoorbeeld Naturediet ofzo. De meeste mensen hier barfen gewoon op vakantie met hun hond en halen op hun vakantieadres een hele kip bij de supermarkt ofzo. Het is niet erg als de hond 2 weekjes een beetje eenzijdig eet, daar krijgt hij niets van.

Vraag 3; uhh niet  ;D. Ik laat het meestal een beetje half ontdooien op het aanrecht (je kunt een rol ook even in koud water leggen dan ontdooit hij ook heel snel!). Dan kan ik ze in stukken snijden met een vleesmes en gooi ze weer in de vriezer. Dat is voor een hond helemaal geen ramp.
Er zijn ook KVV's te koop die al per 100 gram geportioneerd zijn. Dat kan ook handig zijn voor een dagje mee te nemen.
Door Hetty_
#1666104
Hoi Roxana,

Het is je gelukt. Welkom!  :biggrin2:

Als je Carnibest wilt gaan voeren, kun je gewoon met ons mee bestellen hoor (kwantumkorting, dus dat scheelt je in de kosten).  :yeah:
Ik breng het dan wel naar je moeder.
En als je t.z.t. op BARF over wilt stappen heb ik adresjes genoeg voor je.  ;)

Groetjes,
Hetty
Door **Jolanda**
#1666425
Welkom!

Nou je hebt al goede hulp aangeboden gekregen waardoor je ook nog goedkoper kunt gaan voeren :biggrin2:
Tot die tijd kun je misschien smuldier geven, deze is te koop in de supermarkt en ligt daar in het vriesvak. Het zijn pakjes van 400gram in verschillende soorten, neem de complete versie en het gaat helemaal goed komen.
De Jumbo, AH, C1000 en Nettorama hebben zowiezo smuldier in hun assortiment zitten.

Als je de rollen vlees deels laat ontdooien, dan in porties snijd met een goed scherp mes en weer invriest hoef je een poosje niet meer te portioneren en kun je altijd een stuk bevroren vlees meenemen of uitleggen voor die dag.

Als je op vakantie gaat is het indd misschien makkelijk om maar even brok te voeren. Daar zal je hond niet dood aan gaan ;)
Vers vlees voerders willen nog wel eens kvv of barf in een koelbox stoppen als ze op vakantie gaan met de auto. Meestal houd het vlees zich dan wel goed totdat ze op hun bestemming zijn aangekomen. Op hun bestemming leggen ze de kvv dan weer in een vriezer. Doe jezelf een plezier en ga niet lopen sjouwen met een koelbox vol kvv.
Veel barfers kopen inderdaad vaak op hun bestemming wat kipproducten zoals kipfilet, kippenbout en dergelijke. Voor even kan dat best.
Door Madra
#1666780
Hoi allemaal,
Super bedankt voor al jullie reacties en het warme welkom!
Nog een vraagje: Wat is nature diet?

Groeten, Roxana.
P.S. Madra is het Ierse woord voor hond.
Door Hetty_
#1666973
Ja, dat is een goede vraag.  :g:

Ze zetten zelf op hun site:
"Gebaseerd op holistische principes, gebruikt Naturediet alleen de meest geschikte ingrediënten voor een natuurlijke benadering betreffende gezondheid en spijsvertering. Door alleen de beste kwaliteit ingrediënten te gebruiken, zijn Naturediet menu’s gemaakt zonder kunstmatige toevoegingen, conserveringsmiddelen, kleurstoffen en smaakstoffen. Wij vinden belangrijk wat er in ons voer zit, omdat u het belangrijk vind wat uw hond eet."

Volgens Zooplus is het zelfs gecertificeerd:
"Als gecertificeerd holistisch product is Naturediet nat hondenvoer een holistische en gezonde volledige maaltijd van een kwalitatief hoge waarde."

Geen idee hoeveel waarde je hieraan mag ontleden, maar het klinkt wel indrukwekkend.  ::)

Norah vond het in ieder geval erg lekker en wij beter dan brok toen wij de eerste keer met haar op vakantie gingen naar the middle of nowhere.
Door Madra
#1667113
Hm, ik heb ook gehoord van dat voer in bakjes van Renske. Dat klonk ook erg goed.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met nature diet of Renske?
Zal trouwens wel duur zijn. Volgensmij worden dat soort dingen ook goedkopeer als je het in grote hoeveelheden koopt of heb ik het mis?
Door Lizzy
#1667559
Holistisch? Het is allemaal gewoon een gekookte dure prut blikvoeding. Niet erg voor als je op vakantie gaat maar verder totaal ongeschikt als gezonde hondenvoeding.
Door bloemetje
#1667579
[quote="Lizzy"]
Holistisch? Het is allemaal gewoon een gekookte dure prut blikvoeding. Niet erg voor als je op vakantie gaat maar verder totaal ongeschikt als gezonde hondenvoeding.
[/quote]

Ik had 't niet beter kunnen zeggen  :biggrin2:

Renske is zo goed als hetzelfde. Al vond ik het er iets goorder eruitzien  :-X. Het is gewoon alleen voor op vakantie idd. Dat holistisch geklets vind ik ook heel apart  ::)
Maar goed, ik voer het dus ook op vakantie. Ik laat het bezorgen op mijn vakantieadres. Als ik een week ga kan ik KVV meenemen maar voor 3 weken red ik dat niet. Ze vinden het lekker maar, ze poepen er wel verschrikkelijk veel op. Maar geen diarree of zo.
Door Hetty_
#1667635
[quote="Lizzy"]
Holistisch? Het is allemaal gewoon een gekookte dure prut blikvoeding. Niet erg voor als je op vakantie gaat maar verder totaal ongeschikt als gezonde hondenvoeding.
[/quote]

Daar ging de vraag en het advies daarop van bloemetje ook over, het kán een alternatief zijn voor 2 weekjes vakantie in Zwitserland.  ;)
Maar afgezien dat het hartstikke duur is, blijft het gekookte kuipjesvoeding en alleen eventueel geschikt voor noodgevallen.

Daarom "behelpen" wij ons tegenwoordig op vakantie met een haantje van de Lidl (waar de orgaantjes ook in zitten), groenten en verder alles wat we aan vers kunnen krijgen op de plaats van bestemming. :biggrin2:
Door dancingdaydream
#1667645
Wat ik doe met de carnibest rollen,  is een scherp keukenmes onder heet water houden, en dan een stuk snijden, zodra het weer minder gaat weer onder heet water, enz.
Dan laat ik 1 helft in de vriezer en de andere ontdooi ik, omdat die kleine van mij zo'n hele rol niet in 2 dagen op krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door