Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mini
#1667382
Hoi,

1 van mijn hondjes wil ik 1 dag op barf zetten.
tis een tetter maar kheb her en der wat dingen gevonden wat ie eindelijk lust!!!

Maar stel ik barf 1 dag dan zou hij 340 gr over hele dag nodig hebben. rond ik al af naar 350 en dat wordt dus 170 gr sochtends en 170 gram savonds. ( wordt al gedoe met botten om dat af te wegen denk ik haha)

maargoed...

ik heb uitgerekend voor 1 dag barf,
rauw vleesbot ( 40%) = 140gr
spiervlees ( 35%) = 123 gr
orgaansvlees ( 15%) = 53 gr
vis (10%) = 35 gr

totaal 350 gr ( 100%)


moet ik het vleesbot, spiervlees en orgaanvlees dan ook nog onderverdelen ( in bijv 50 gr kippenek, 60 gr eendennek, 30 gr kwartelkarkas), 50gr kopvlees 25 gr paardenvees 25 gr lamsspiervlees en 20 gr hert etc etc) of moet ik alle in 1 soort hoiuden?  140 gr karkas ( of nekjes), 123 gr kopvlees of iets dergelijks
53 gr hart of pens etc?
Door **Jolanda**
#1667385
Als je 1 dag per week wilt barfen en daarnaast kvv voerd hoef je zowiezo al geen orgaan te voeren, daarvan zit al genoeg in de kvv ;)

En nee, je hoeft geen afwisseling in deze barfdag te gooien. Wat je wel kunt doen is een diersoort voeren wat niet in de kvv zit. Dus bijv lam, of parelhoen of eend, dat je daarnaast bijv kipfilet voerd maakt niet uit, maar bijv paardenvlees of hert zou wel mooi zijn voor de afwisseling, hoeft niet....en misschien kun je een 2e barfdag invoeren en op die dag vis geven ;) Een makreel of panharing, of misschien wel sardientjes :)
Door 202Spots
#1667386
je mag van alles wat geven of 1 vlees soort tegelijk, ik doe ook vaak kip of lam met ander vlees door elkaar.
alleen vis doe ik apart, niet met iets van vlees tegelijk.
Door mini
#1667569
Jol schreef: Als je 1 dag per week wilt barfen en daarnaast kvv voerd hoef je zowiezo al geen orgaan te voeren, daarvan zit al genoeg in de kvv ;)

En nee, je hoeft geen afwisseling in deze barfdag te gooien. Wat je wel kunt doen is een diersoort voeren wat niet in de kvv zit. Dus bijv lam, of parelhoen of eend, dat je daarnaast bijv kipfilet voerd maakt niet uit, maar bijv paardenvlees of hert zou wel mooi zijn voor de afwisseling, hoeft niet....en misschien kun je een 2e barfdag invoeren en op die dag vis geven ;) Een makreel of panharing, of misschien wel sardientjes :)
thanks voor de info.
Vis lust ie niet, krijg met veel moeite een makreel van Naturis erin... maar verse vis van de markt of viswinkel eet hij niet.. ook de haaksbarf rol met vis eet hij niet. maar die van Naturis met moeite...
blijf het wel proberen om het voor hem lekker te maken dat hij uiteindelijk toch eet ;-) dus die 2e barf dag en dan met alleen vis is nog niet zo'n gek idee.
Gebruikersavatar
Door pike
#1668174
Je hoeft echt niet onder te gaan verdelen in soorten hoor, dan zouden met name de botjes ook wel erg klein worden  ::) Geef bij voorkeur iets wat niet in de kvv zit die hij door de week al krijgt.  ;)
Door **Jolanda**
#1668333
mini schreef: thanks voor de info.
Vis lust ie niet, krijg met veel moeite een makreel van Naturis erin... maar verse vis van de markt of viswinkel eet hij niet.. ook de haaksbarf rol met vis eet hij niet. maar die van Naturis met moeite...
blijf het wel proberen om het voor hem lekker te maken dat hij uiteindelijk toch eet ;-) dus die 2e barf dag en dan met alleen vis is nog niet zo'n gek idee.
Tja als hij de vis niet lust houd het al snel op.
Welke visjes heb je al geprobeerd?

Misschien kun je wel een 2e barfdag invoeren maar dan met andere vleesjes voor wat meer afwisseling naast de kvv....voor je het weet geef je 7dagen per week barf....voor de afwisseling ;) :D ;D
Nee vooral doen waar jij je goed bij voeld en voeren wat jouw hond eet ;)
Door Nadia
#1671668
Je kunt proberen de vis lekker te maken door tonijn uit blik er doorheen te jassen, of sardientjes op olie (wel even afspoelen) veel honden gaan dan wel overstag!

Ik zou juist proberen de porties zo groot mogelijk te houden. Zo heb je het voordeel dat ze wat kunnen kluiven tov de kvv die zo naar binnen glijd!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1671740
hier ook 2 4voetertjes die geen verse vis eten , alleen gedroogd :-[
verder heb ik er nu eindelijk 1tje die visolie capsules eet .(olie over t eten wil ze ook niet)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door