Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Migudu
#1667179
Ik heb een paar rolletjes Bibi aangeschaft, wil het toch gaan proberen met de 4 Coons.
Gisteren de helft van de verpakking en wat Hills blikvoer...ze lieten het staan.
En omdat het warm is, kan ik het ook niet te lang laten staan, dus kon ik het jammer genoeg weggooien.

Net weer wat neergezet, weer met hun bekende voer er doorheen en nu ook met wat heet water.
Vooralsnog lopen ze er weer bij weg...

Wat zou ik nog meer kunnen proberen? Het is ook zonde om het steeds te moeten weggooien.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#1667201
wat vinden ze normaal helemaal het einde? dat is je smeermiddel.
hou er rekening mee dat het warm is en dat ze sowieso minder eten, laat staan als het ook nog eens niet normaal ruikt. het kan zijn dat je er meer smeermiddel doorheen moet doen en minder bibi. sowieso geen brok meer voeren en ze in maaltijden eten gaan aanbieden. anders krijgen ze geen honger en zullen ze er nooit aan beginnen.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1667203
Probeer eens een blije tonijn (op water) en meng er een heel klein beetje bibi door. Als ze dat eten dan elke dag iets meer bibi en iets minder tonijn....
Door maddoc
#1667269
Probeer de zoekfunctie eens, dan kom je hier toch echt heel veel over tegen waaronder hoe ik het aan heb (moeten) pakken.
Zomaar in één keer een halve rol Bibi door wat blik mengen is voor veel katten niet de weg naar succes.
Door Migudu
#1667305
Vind het alleen heel moeilijk om brokjes meteen helemaal weg te halen...maar goed, dat zal ook al eerder beschreven zijn...

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#1667326
ja, das voor de mens vooral geestelijk zwaar. de katten lijden er zelf niet onder, ook al roepen ze anders.
als je de brokken laat staan, zullen ze namelijk altijd brokken hebben om te eten. zo kunnen ze nooit afkicken van de geur- en smaakstoffen. en ze zullen ook niet genoeg honger kweken om dat enge en nieuwe voer (bibi, eventueel blik met beetje bibi in de eerste periode) te kunnen gaan proberen.
Door Too
#1667327
Je moet ze wel een reden geven t vermaledijde vlees te eten ;), als ze brok kunnen knagen is er geen enkele noodzaak
Brokjes weghalen en een halve dag later s een klein beetje bibi of blik met een beetje bibi of.. aanbieden.. niet eten is bakje weg [net als bij honden] tot t volgende eetmoment..

T helpt natuurlijk als ze al gewend zijn aan beperkte eetmomenten, ook op brok kregen ze hier 2xdaags afgepaste porties [ik hou graaag een beetje zicht op de inname van t spul]
Door Migudu
#1667328
Rationeel begrijp ik alles wat jullie zeggen.... ;)

Groetjes,
Gerda
Door Too
#1667343
Migudu schreef: Rationeel begrijp ik alles wat jullie zeggen.... ;)
Braaafff :D t is nu echt een kwestie van stijve pootjes... en lange adem ::)
Door miik
#1667363
Migudu schreef: Rationeel begrijp ik alles wat jullie zeggen.... ;)

Groetjes,
Gerda
Moeilijke he ;) heel herkenbaar....
Door maddoc
#1667365
Je kunt ook echt wel de geleidelijke weg bewandelen hoor.
Zolang je maar niet de hele dag brokken hebt staan en stel dat je normaal 2 x daags eten geeft en dat je een maaltijd gaat vervangen voor blik met een snufje vlees (zoveel dat ze het net zo gretig eten als zonder dat erin en van daaruit verder werken) dan die andere maaltijd ook alleen de halve dagportie  geven  en niet meer dan dat.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door